Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@02:34:55 GMT

هشدار گوگل برای نصب اپلیکیشن روی دستگاه های هواوی

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۹۱۲۶

هشدار گوگل برای نصب اپلیکیشن روی دستگاه های هواوی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج،  در ماه می ۲۰۱۹ میلادی دولت آمریکا شرکت هواوی را در فهرست سیاه صادراتی خود قرار داد و همین امر روی رابطه شرکت با گوگل تاثیر گذاشت. اکنون  دستگاه های اندروید جدید هواوی اجازه نصب پیش فرض سرویس های جی میل، مپز یا پلی استور را ندارند.  

درهمین راستا گوگل بیانیه جدیدی خطاب به مشتریانش توصیه کرده از ساید لود کردن اپلیکیشن های اندروید روی دستگاه های هواوی خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساید لود کردن در دستگاه های اندروید به معنای نصب بسته یک اپلیکیشن در فورمت APK  است. چنین بسته هایی به طور معمول از وب سایت هایی به غیر از گوگل پلی استور دانلود می شوند. 

 گوگل با انتشار پستی در «Android Help Community» وضعیت همکاری با هواوی را از ۱۹ می ۲۰۱۹ میلادی  شرح داده است.  در این بیانیه آمده است: این بدان معنا است که  گوگل برای مدل های جدید دستگاه های هواوی نمی تواند با این شرکت همکاری کند یا اپلیکیشن های گوگل مانند جی میل، مپز، یوتیوب، پلی استور وغیره به صورت پیش فرض در این دستگاه ها وجود نخواهند داشت.

البته دولت آمریکا به گوگل اجازه داده به طور موقت آپدیت های امنیتی را برای مدل های فعلی دستگاه های هواوی فراهم کند.

علاوه بر آن گوگل به طور رسمی به کاربرانش توصیه کرد به اپلیکیشن ها و سرویس های گوگل را روی دستگاه های هواوی نصب نکنند زیرا ریسک زیادی وجود دارد و احتمال دارد این اپلیکیشن ها دستکاری شده باشند و امنیت کاربر را به خطر بیندازند.  علاوه بر آن گوگل نمی تواند استفاده از این اپلیکیشن ها را تضمین کند.

در بخش دیگری از بیانیه گوگل آمده است: اپلیکیشن های گوگل که ساید لود می شوند، چندان معتبر نیستند. زیرا گوگل اجازه نمی دهد سرویس ها روی دستگاه هایی تایید نشده فعال شوند.

کد خبر 4859552 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت هواوی گوگل اندروید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ویروس کرونا شرکت دانش بنیان هوش مصنوعی نوآوری موبایل تحقیقات علمی گوگل فناوری فضایی ربات سامسونگ زیست فناوری جشنواره خوارزمی فناوری نانو دستگاه های هواوی روی دستگاه اپلیکیشن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۹۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض کارکنان گوگل به حمایت این شرکت از اسرائیل + فیلم

 

منبع: العالم

حجم ویدیو: 4.87M | مدت زمان ویدیو: 00:00:25 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • هشدار قرمز هواشناسی در جنوب کرمان بدون تلفات جانی/ سیل امسال خسارت کمتری داشته است 
  • بازوی حامی باش، راهکار جدید اپلیکیشن بله برای حمایت از کودکان
  • اعتراض کارکنان گوگل به حمایت این شرکت از اسرائیل + فیلم
  • شهرداری زباله‌های قابل بازیافت شهروندان تهرانی را می‌خرد!
  • قابلیت دانلود تلوبیون نیاز به توسعه زیرساخت دارد
  • ببینید | حمله به گوگل
  • تلگرام میلیاردی می‌شود
  • وایبر از تلگرام و واتساپ سبقت گرفت!
  • اعلام آماده‌باش در سیستان و بلوچستان/ همه مدیران ‌پای کارند
  • استفاده بیش از ۴۵ هزار شهروند و گردشگر از «اصفهان من» در نوروز ۱۴۰۳