Web Analytics Made Easy - Statcounter

راه اندازی بیمارستان امیرالمومنین(ع) دراولویت طرح‌های درمانی قم، برپایی ۳۰ غرفه عرضه میوه شب عید، اهدای ۱۲۰۰ کمک جهیزیه به نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد، توسعه صنایع تبدیلی راهبرد مهم درکشاورزی، بستر مناسب برای کویرنوردی دربخش مرکزی، افزایش سهمیه داوطلبان اعتکاف،افزایش تخلفات حوزه ساخت و ساز، پنج سینمای قم در نوبت تجهیز، اهدای پاداش به ورزشکاران کسب‌کننده سهمیه المپیک، فعالیت ۷۹ شرکت دانش‌بنیان، راهبرد تغییرالگوی کشت موجب ارتقای سلامت محصولات کشاورزی، قنوات پیشگام درتحقق شهر هوشمند، اخذ مجوز ۸۱ فرصت سرمایه‌گذاری، توزیع ۲۴هزار تن کالا، تبدیل تالارمرکزی شهرقم به پاتوق هنرمندان، پیگیری راه اندازی کارخانه نوآوری و تشکیل اتاق فکری برای جامعه نخبگانی؛ از دیگر اخبار هفته گذشته این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گردشگری سلامت رویکرد اول نظام درمانی

استاندار قم گفت: اولویت اول استان دربخش درمان،گردشگری سلامت است و در این راستا طرح های بیمارستانی قابل توجهی در دست اجراست.  بهرام سرمست درجلسه شورای برنامه ریزی استان قم افزود: باید برای رونق گردشگری سلامت طرح‌های نیمه تمام درمانی در زمان بندی مشخص به بهره برداری برسد.

راه اندازی بیمارستان امیرالمومنین(ع) در اولویت طرح‌های درمانی

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: راه اندازی بیمارستان امیرالمومنین (ع) اولویت اول طرح‌های عمرانی قم است و تاکنون خیرین سلامت ۷۰ میلیارد تومان درآن هزینه کرده‌اند.

محمدرضا قدیرهفته گذشته درجلسه شورای برنامه ریزی استان قم افزود: این مرکز درمانی ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما در خرید انشعابات خدماتی با مشکل روبرو شده‌است.

مساجد نباید بدون امام جماعت باشند

مدیرحوزه‌های علمیه کشور گفت: نباید نهادهای عمومی، مدرسه ها و مسجدهای قم بدون امام جماعت باشند و برای تامین این نیاز باید کار گروهی زیر مجموعه ستاد اقامه نماز قم تشکیل شود.

آیت الله علیرضا اعرافی درجلسه شورای اقامه نماز قم افزود: مرکز مدیریت حوزه های علمیه، حوزه علمیه خواهران، دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، استانداری، آموزش و پرورش، جامعه مدرسین، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و دفتر رهبر معظم  انقلاب در قم از اعضای پیشنهادی این کارگروه هستند.

تدوین سند جامع نماز

استاندار قم‌ گفت: برای ترویج هر کار خداپسندانه‌ای در جامعه به ترسیم یک چشم‌انداز روشن احتیاج است، ازاین‌رو باید تدوین سند جامع پنج‌ساله نماز قم در دستور کار متصدیان ستاد اقامه نماز این استان قرار بگیرد.

بهرام سرمست در جلسه شورای اقامه نماز قم افزود: نماز از مقوله‌های مهم فرهنگی و دینی جامعه است، به همین علت باید وظیفه و مسئولیت هر دستگاه اجرایی در قبال این مساله مشخص شود و با یک برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت پیش برویم.

پیگیری برنامه زیارت ارزان

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: با در اختیار قرار دادن ظرفیت دانشگاه‌ها، مسجدها و حسینیه‌ها برای اسکان و  پارکینگ زائران؛ امکان واقعی زیارت ارزان و مطلوب مسافران در قم فراهم می‌شود.

یونس عالی پور هفته گذشته درجلسه ستاد تسهیلات زائران افزود: باید دستگاه‌های اجرایی استان برای رفع کمبود پارکینگ فضاهای خالی خود را در اختیار زائران و گردشگران نوروزی قرار دهند.

برپایی ۳۰ غرفه عرضه میوه شب عید

مدیرکل هماهنگی و نظارت برخدمات شهری شهرداری قم گفت: ۳۰ غرفه برای توزیع میوه شب عید در مناطق هشتگانه شهری قم برپا می‌شود.

سید محسن میرهادی درجلسه ستاد تسهیلات زائران افزود: همچنین ۹ ستاد برای آماده‌سازی فضای عمومی شهر در استقبال و خدمات‌رسانی به زائران و مسافران نوروزی فعال‌شده‌است.

تولید خودروی برقی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم گفت: با وجود زیرساخت‌های فیزیکی مورد نیاز و فراهم بودن بسترهای قانونی،امکان تولید خودرو و موتورسیکلت برقی در این منطقه برای سرمایه‌گذاران مهیاست.

سید مهدی علیزاده طباطبایی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: هم‌اکنون واحد فعال خودروسازی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان مشغول تولید و شرکت خودروسازی فیات نیز درحال راه‌اندازی خط تولید خود دراین منطقه است.

رشته فری‌استایل آینده‌دار است

حمیدرضا جلیلی رییس هیات اسکیت قم در گفت وگو با ایرنا، با تاکید بر آینده‌دار بودن رشته ورزشی فری‌استایل دراین استان گفت: به منظور استعدادیابی و توجه به توسعه این رشته ورزشی برگزاری نخستین لیگ فری استایل بانوان قم برنامه‌ریزی شده است.

اهدای ۱۲۰۰ کمک جهیزیه به نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد

اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه، یک هزار و ۲۰۲ کمک جهیزیه و هدیه ازدواج بااعتباری بالغ‌بر ۱۳۴ میلیارد ریال به نوعروسان و دامادهای تحت حمایت این نهاد اهدا شده‌است.

اولویت‌بندی طرح‌های نیمه‌تمام

استاندار قم گفت: در شرایطی که با محدودیت‌های اعتباری مواجه هستیم، باید طرح‌های نیمه تمام استان را بر اساس اولویت مورد رسیدگی قرار داد و برای بهره‌برداری از آنان پیگیری جدی داشته باشیم.

بهرام سرمست در نشست با مدیران معاونت عمرانی استانداری، بابیان این‌که اعتقاد راسخ به برنامه محوری برای تحقق اهداف توسعه‌ای استان دارم، افزود: زیرمجموعه مدیران نیز با ادبیات و نقشه راه مدیریت ارشد استان همگام باشند تا در تحقق برنامه‌ها تسریع شود.

عکاسان قم از سطح فنی بالایی برخوردارند

ابراهیم سلیمانی رییس انجمن عکاسان قم در گفت وگو با ایرنا گفت: هنرمندان عکاس قم از سطح فنی بالایی برخوردارند و برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر در طول سال موجب افزایش سطح دانش این عکاسان شده‌است.

توسعه صنایع تبدیلی راهبرد مهم در کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در کنار مزارع و باغ‌ها، ازجمله مهم‌ترین راهبردهای بخش کشاورزی استان است.

عباس پورمیدانی هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: تلاش برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه کشاورزی، دارای مزیت های فراوان اقتصادی است و سبب بالا رفتن فرصت‌های شغلی و تولید در همه مناطق استان به‌ویژه روستاها می‌شود.

بستر مناسب برای کویرنوردی در بخش مرکزی

بخشدار مرکزی قم گفت: این بخش برای کویرنوردی موقعیت و بستر مناسبی دارد و علاقه‌مندان به طبیعت می‌توانند، تجربه به‌یادماندنی را از حضور در بخش مرکزی به یاد بسپارند.

سید داوود حاجی‌حسینی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: وسعت قابل‌توجهی از بخش مرکزی در حاشیه کویر قرارگرفته و دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که می‌تواند عامل مهمی برای حضور گردشگران و رونق اقتصادی منطقه باشد.

افزایش سهمیه داوطلبان اعتکاف

مسئول ستاد مرکزی اعتکاف گفت: امسال ۱۵ هزار تن در قم معتکف می‌شوند که این تعداد در مقایسه با سال گذشته یک هزار تن‌ افزایش‌یافته است.

حجت‌الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این آیین معنوی می‌توانند تا ۱۰ اسفندماه جاری با مراجعه به تارنمای www.etekafqom.com ثبت‌نام کنند.

افزایش تخلفات حوزه ساخت و ساز

نایب رییس شورای اسلامی شهر قم، با بیان اینکه تخلفات حوزه ساخت و ساز در شهر قم رو به افزایش است، گفت: افزایش تخلفات شهری سبب به هم خوردن سیما ومنظر شهری و ارزش معاملاتی املاک در شهر شده است.

حسن بختیاری هفته گذشته درجلسه شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به طرح اصلاح ارزش معاملاتی تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها افزود: سود ساخت و سازهای غیرمجاز به جیب معماران می رود و حقوق شهرداری ها پایمال می شود.

پنج سینما در نوبت تجهیز

محمدکاظم رضوانی رییس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در گفت وگو با ایرنا گفت: پنج سینمای قم در نوبت تجهیز است که با تکمیل و بهره‌برداری از آنها ۲ هزار و ۱۹۰ صندلی به ظرفیت سینمایی استان افزوده می‌شود.

اهدای پاداش به ورزشکاران کسب‌کننده سهمیه المپیک

مدیرکل ورزش و جوانان قم، با تاکید برحمایت از ورزشکاران استان برای کسب سهمیه المپیک گفت: برای قهرمانان ورزشی قم که موفق به کسب سهمیه المپیک شوند، حداقل ۱۵۰ میلیون ریال پاداش پرداخت می‌شود.

رسول منعم هفته گذشته درمجمع انتخاباتی هیات بوکس قم افزود: برنامه محوری، استعدادیابی و توجه به ظرفیت‌های رشته‌های گوناگون دراستان از جمله اولویت‌های مورد تاکید این اداره‌کل است.

بوکس قم جایگاه کشوری دارد

دبیر فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی، با اشاره به رشد چشمگیر بوکس قم در سال‌های اخیر گفت: این رشته ورزشی درقم توانسته است، جایگاه ویژه ای در کشور به دست آورد.

حمید قبایی زاده هفته گذشته در مجمع انتخاباتی هیات بوکس قم افزود: وجود برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب در هیات بوکس قم موجب شده است تا این رشته ورزشی در سال‌های اخیر رشد چشمگیری درسطح کشور داشته باشد.

فعالیت ۷۹ شرکت دانش‌بنیان  

رییس پارک علم و فناوری قم، با اشاره به روند توسعه شرکت های دانش بنیان دراستان گفت: ۷۹ شرکت دانش بنیان در سطح قم فعال است.

سید حسین اخوان علوی درآیین اختتامیه اولین جشنواره استانی فیلم کوتاه نوآوری و فناوری افزود: ۱۶۵ واحد فناور درمراکز رشد و پارک علم و فناوری استان فعالیت و بیش از ۲ هزار تن در این شرکت‌ها اشتغال دارند.

زبان هنر به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان می‌آید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با بیان اینکه زبان هنر به کمک شرکت های دانش بنیان دراین استان می‌آید، گفت: باید پیوندی بین هنر و پارک علم و فناوری برای معرفی و فرهنگ سازی عمومی درقم انجام بگیرد.

سید موسی حسینی کاشانی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه نوآوری و فناوری افزود: این اداره کل برای معرفی تولیدات پارک علم و فناوری آماده استفاده از ظرفیت هنر و به ویژه فیلم کوتاه است.

راهبرد تغییرالگوی کشت موجب ارتقای سلامت محصولات کشاورزی

مجری طرح الگوی کشت سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ارتقای کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی استان دربخش زراعی و باغی با اجرای راهبرد تغییر الگوی کشت دنبال می‌شود.

محمدحسین احمدپور هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: با اجرای راهبرد تغییر الگوی کشت در سطح زمین‌های کشاورزی به دنبال این هستیم که محصولاتی سالم و باکیفیت برای مصرف مردم به بازار ارائه دهیم و به همین منظور از بهترین نهاده‌های کشاورزی استفاده خواهیم کرد.

قنوات پیشگام درتحقق شهر هوشمند

شهردار شهر قنوات قم گفت: این شهر در رابطه با مبحث شهر الکترونیک از هدف گذاری‌های انجام شده جلوتر بوده و در اجرای طرح های شهرهوشمند پیشگام است.

رضا شکاری درگفت و گو با ایرنا افزود: حرکت در مسیر شهرداری الکترونیک از برجسته‌ترین طرح‌ها و رویکردهای شهرداری قنوات است.

تشکیل اتاق فکری برای جامعه نخبگانی

استاندار قم گفت: باید اتاق فکری برای استفاده از قوای فکری و دغدغه‌های جامعه نخبگان استان راه اندازی شود.

بهرام سرمست هفته گذشته دراولین نشست شورای علمی بنیاد نخبگان قم افزود:یکی از الزامات توسعه هر جامعه اجماع نظر نخبگان است که پیش نیاز آن ایجاد بستر لازم برای گفت و گوی مستمر بین این افراد است.

استفاده از ظرفیت نخبگان در مراکز تصمیم‌ساز

در نشست مشورتی شورای نخبگان که با حضور بهرام سرمست استاندار قم برگزار شد، نسبت به استفاده از ظرفیت نخبگان در مراکز تصمیم ساز استان تاکید شد.

محمد محمدرضایی رییس بنیاد نخبگان استان قم در این نشست افزود: فرآیند جذب نخبگان در قم به صورت سالانه و کاملا الکترونیک انجام می گیرد.

اخذ مجوز ۸۱ فرصت سرمایه‌گذاری

استاندارقم گفت: در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری قم که اوایل اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، ۸۱ فرصت سرمایه‌گذاری که مجوزهای بی‌نام برای آنها اخذ شده‌است، برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی می‌شود.

بهرام سرمست در همایش معرفی نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ افزود:‌ اخذ مجوزهای بی‌نام برای فرصت های سرمایه‌گذاری در استان و طی کردن پروسه های لازم و آماده کردن آنها برای انعقاد قرارداد، یک نوآوری برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی است.

توزیع ۲۴هزار تن کالا

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی‌ماه،‌ بیش از ۲۴هزار تن انواع مختلف کالاهای اساسی موردنیاز مردم با مصوبه ستاد تنظیم بازار استان درقم توزیع‌ شده‌است.

محمود سیجانی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: این کالاها شامل برنج خارجی، گوشت منجمد، مرغ،‌ شکر،‌ چای، روغن نباتی و قند بوده که برای مصرف خانوار و اصناف مختلف تخصیص داده‌ شده‌است.

تبدیل تالار مرکزی شهر به پاتوق هنرمندان

رییس اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: با برطرف شدن تدریجی برخی مشکل‌های زیرساختی تالار مرکزی شهر، این مجموعه مهم فرهنگی به پاتوق هنرمندان تبدیل می‌شود.

حسن دلیر هفته گذشته درگفت وگو با ایرنا افزود: تالار مرکزی شهر با زیربنای ۱۱ هزار مترمربع، از جمله مهم‌ترین زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان است که با بهره‌برداری کامل از آن شاهد تحول در حوزه زیرساخت فرهنگی در قم خواهیم بود.

برچسب‌ها قم نخبگان فرمانداری قم بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم نخبگان فرمانداری قم بهداشت و سلامت بهرام سرمست بهرام سرمست بهرام سرمست بهرام سرمست بهرام سرمست بهرام سرمست قم نخبگان فرمانداری قم بهداشت و سلامت درگفت وگو با ایرنا گفت وگو با ایرنا توسعه صنایع تبدیلی گفت وگو با ایرنا طرح های نیمه تمام پارک علم و فناوری استفاده از ظرفیت بهرام سرمست هفته گذشته درجلسه شورای سرمایه گذاری سهمیه المپیک بهره برداری برنامه ریزی استاندار قم راه اندازی رشته ورزشی دانش بنیان اقامه نماز ساخت و ساز بخش مرکزی مرکزی شهر اداره کل بوکس قم هزار تن نماز قم شرکت ها قم گفت طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۹۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد بیش از ۱۰۰ هزار نفر مسافر ازپایانه مرز رازی خوی

معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار ویژه شهرستان خوی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در سایه امنیت و آرامش در ایام عید امسال، بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مرز رازی خوی تردد کردند که این می‌تواند در اقتصاد کشور، منطقه و شهرستان مفید باشد.

کریم علی نژاد گفت: در تحقق شعار سال مقام معظم رهبری، باید از توانمندی‌های نخبگان و با مشارکت مردم شهر خودمان و با پیگیری‌های مکرر برای رفع موانع که در شهرستان وجود داردآن موانع را برداریم مشکلات شهر را حل کنیم.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی از لحاظ نیروی انسانی و از لحاظ کشاورزی، صنایع و دامداری در شهرستان وجود دارد و با استفاده از آنها رونق اقتصادی در این منطقه توسعه می‌یابد.

علی نژاد به اتمام طرح‌های نیمه تمام در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: روحیه انقلابی و مدیریت جهادی در راستای اتمام طرح‌های نیمه تمام راهگشا است و باید مصوبات سفر ریاست جمهور و استاندار به شهرستان تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری شود.

فرماندار خوی می گوید: تعامل، همکاری و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری و رصد آسیب‌های اجتماعی لازم و ضروری است و با فرهنگ سازی تمام آسیب‌های اجتماعی در شهر کم رنگ و به طور کلی رفع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب
  • از طرح های نیمه تمام شهرداری تا خود تحقیری برخی، در جریان انتقام از رژیم اشغالگر
  • پروژه‌های نیمه‌تمام لرستان در امر مولدسازی اولویت‌بندی شوند
  • ستاره بایرن: اول رئال، بعد فینال تمام آلمانی!
  • تردد بیش از ۱۰۰ هزار نفر مسافر ازپایانه مرز رازی خوی
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲
  • امیررضا ده‌بزرگی به مدال برنز آسیا رسید
  • ده‌بزرگی کشتی را شروع نکرده، با برنز آسیا تمام کرد