Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شهرود امیرانتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: فرآیند مستندسازی و تهیه پرونده ۵ بنا و حمام تاریخی استان در حال حاضر تهیه و به شورای ثبت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارسال شد.

او افزود: حمام‌های قدیمی کیاسر در لاهیجان، دهکا در آستانه‌اشرفیه، سباح کوچکی در رودسر، احمدی در پیربازار رشت و خانه تاریخی اقبال در شهر بندرانزلی از جمله بنا‌های تاریخی هستند که پرونده آنان برای ثبت ملی ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان، با بیان اینکه گیلان در حال حاضر دارای هزار و ۱۷۳ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی، کشور است، گفت: این استان شمالی از حیث تراکم آثار تاریخی در رتبه چهارم فهرست آثار ملی قرار دارد.

شهرود امیر انتخابی افزود: ابتدای امسال تاکنون ۴۷۹ پروانه بهره‌برداری تأسیسات گردشگری در گیلان صادر و هزار و ۴۲ پروانه بهره‌برداری دیگر نیز تمدید شده است.

او، ایجاد اشتغال را یکی از آثار مثبت صدور پروانه‌های بهره‌برداری از تأسیسات گردشگری دانست و گفت: با صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری از هتل، هتل آپارتمان، واحد پذیرایی، مجتمع گردشگری، مرکز سرگرمی تفریحی، خانه مسافر، بوم‌گردی از ابتدای امسال برای هزار و ۳۶۴ نفر شغل ایجاد شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان، با بیان اینکه هم‌اینک ۲۹۵ پروژه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری افزون بر ۲۱ هزار میلیارد ریال در استان در دست اجرا است، افزود: با تکمیل، و بهره‌برداری از این طرح‌های گردشگری، بستر لازم برای ایجاد اشتغال ۴ هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

امیرانتخابی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۵ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، هزار و ۶۸۸ مسافرکاشانه، ۲۰ مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بوم گردی، ۱ اسکله مسافربری و دریایی، ۲۸ اسکله گردشگری دریایی در گیلان فعال است.

 

انتهای پیام/م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی جاذبه های تاریخی میراث فرهنگی بهره برداری صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۹۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای استان لرستان، مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: دومین رویداد ملی و استانی جایزه جوانی جمعیت همزمان با روز ملی جوانی جمعیت (۳۰ اردیبهشت) برگزار و با توجه به اینکه این رویداد در ۲ سطح ملی و استانی برگزار می‌شود همه افرادیکه در مرحله استانی شرکت می‌کنندُ همزمان می‌توانند در سامانه ملی ورود و اسناد و مدارک مربوطه را بارگذاری کنند.
فریبا ولیپور افزود: سطح ملی و استانی این رویداد به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرند و برگزیدگان هرکدام از این سطوح در روز ملی جمعیت در مراسمی تجلیل خواهند شد.
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان ادامه داد: آئین تجلیل استانی این رویداد ملی در شهرستان خرم آباد و برگزیدگان سطح ملی نیز در ستاد ملی جمعیت در استان تهران تجلیل خواهند شد.
ولیپور با اشاره به اینکه علاقمندان می‌توانند مجموعه آثار شرکت کنندگان در بخش‌های هفتگانه خانواده، رسانه، مدیران، دستگاه‌های اجرایی، نخبگان، سازمان‌های مردم نهاد و شرکت‌های خصوصی در حوزه جوانی جمعیت و فرزند آوری را در سایت بارگذاری کنند گفت: مهلت ارسال آثار تا ۱۰ اردیبهشت است و پس از آن مراحل داوری و تعیین نفرات برتر مشخص می‌شود.
وی افزود: علاقمندان به شرکت در این رویداد می‌توانند به آدرس اینترنتی https://jameyat.ir مراجعه و آثار و مستندات خود را ارسال کنند.
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با تأکید بر اینکه همزمان امکان ثبت نام در هر ۲ سطح این رویداد امکان پذیر است ادامه داد: افرادی که علاقمند به شرکت در سطح استانی هستند می‌توانند به ایمیل دفتر امور بانوان banovanlr@gmail.com و شماره ۰۹۱۶۸۵۰۱۵۶۳ و ۰۶۶۳۳۱۹۱۱۵۲ جهت ارسال مستندات خود اقدام کنند.
وی اظهار داشت: همچنین افرادی که در ارسال اثار مشکل دارند و نمی‌توانند در فضای مجازی آثار خود را ارسال و می‌توانند آثار خود را به مراجعه حضوری مجموعه مستندات خود را به دفتر امور بانوان تحویل دهد.
ولیپور گفت: هیات داوران هفت نفر از گروه‌های مختلف هستند و در نشست‌های مختلف مجموعه مستندات را بررسی و از هرکدام از بخش‌های هفت گانه سه عضو را انتخاب می‌کنند و ۲۱ برتر در حوزه جوانی جمعیت در روز ۳۰ اردیبهشت طی مراسمی رسمی با میزبانی دفتر امور بانوان استانداری مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • ۱۰ اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی