Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@01:58:01 GMT

باید مقابل باندبازی در حوزه خوشنویسی قزوین ایستاد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۹۹۹۶

باید مقابل باندبازی در حوزه خوشنویسی قزوین ایستاد

ایسنا/قزوین هنرمند حوزه خوشنویسی گفت: در سال‌های گذشته شاهد برخی باندبازی‌ها در حوزه خوشنویسی در قزوین بودیم چنان چه برخی از اساتید و پیشکسوتان حوزه خوشنویسی کنار گذاشته شدند و مسئولان امر تنها در هنگام انتخابات انجمن خوشنویسی به یاد آن‌ها می‌افتند که این اصلاً زیبنده نیست.

محمود رضا حقیقت، از هنرمندان حوزه خوشنویسی قزوین در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به سابقه‌ای که هنر خوشنویسی در قزوین از دوره صفویه و ادامه آن در عصر حاضر دارد همچنین وجود اساتید خیلی خوبی در این حوزه نام قزوین با خوشنویسی عجین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه قزوین به‌عنوان پایتخت خوشنویسی ایران مطرح است، افزود: خیلی از استان‌ها به این موضوع معترف هستند با این حال تعدادی از استان‌ها از جمله تبریز و اصفهان به دنبال این هستند که این عنوان را به نفع خود مصادره و خود را به‌عنوان پایتخت خوشنویسی ایران مطرح کنند.

حقیقت تصریح کرد: وجود اساتید و هنرمندان صاحب سبک و بزرگ در گذشته و در حال حاضر می‌تواند پایتختی خوشنویسی ‌قزوین را تثبیت کند؛ زیرا اساتیدی چون میرعماد و عمادُالکُتّاب قزوینی از جمله هنرمندان بنام حوزه خوشنویسی در کشور محسوب می‌شود که هنوز کسی نتوانسته به این قله برسد.

وی تأکید کرد: پایتخت خوشنویسی قزوین یک امر بدیهی و واضح است اما جا دارد در این عرصه کار بیشتری صورت بگیرد و برنامه‌های قوی‌تری انجام شود تا در کشور به این نام شهرت یابد.

این هنرمند قزوینی عنوان کرد: در سال‌های گذشته شاهد برخی باندبازی‌ها در این عرصه بودیم چنان چه برخی از اساتید و پیشکسوتان حوزه خوشنویسی کنار گذاشته شده و آن‌ها مجبور شدند از قزوین بروند چرا که فضای فعالیتی به آن‌ها داده نشد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از اساتید این هنر سال‌هاست در انجمن خوشنویسان استان قزوین حضور پیدا نکردند و مسئولان امر تنها در هنگام انتخابات انجمن خوشنویسی به یاد آن‌ها می‌افتند که این اصلاً زیبنده نیست لذا تأکید من این است که اساتید مختلف این عرصه باید مورد توجه قرار بگیرند.

در پایتخت خوشنویسی گالری تخصصی خوشنویسی نداریم

حقیقت با بیان اینکه مشکلات و مسائل بسیاری در حوزه خوشنویسی وجود دارد که باید به آن توجه شود، گفت: نبود گالری تخصصی در حوزه خوشنویسی بسیار محسوس است و جای خالی آن بسیار حس می‌شود.

وی عنوان کرد: قزوین پایتخت خوشنویسی ایران است و حرکت‌هایی که گاه و بی‌گاه در حوزه اقتصاد خوشنویسی اتفاق می‌افتد تنها شوک کوچکی به آن وارد می‌کند اما نیاز است حمایت‌های جدی در این حوزه صورت بگیرد.

حقیقت تأکید کرد: خرید آثار خوشنویسی از هنرمندان این حوزه و هدیه دادن آن به افراد مختلف می‌تواند بسیار به اقتصاد خوشنویسی کمک کند تا یک اثر هنری و تابلوی خوشنویسی در سبد خرید مردم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه زیاد به این موضوع توجه نمی‌شود و کالاهای چینی جایگزین آثار فاخر هنرمندان قزوین می‌شود لذا تأکید و خواسته ما این است که اهدای تابلوهای خوشنویسی را فراگیر کرده و گسترش دهند.

لزوم توجه به خط خودکاری

این هنرمند قزوینی تصریح کرد: توجه به خط خودکاری و خوش‌خط کردن مردم بسیار ضروری است زیرا قزوین پایتخت خوشنویسی کشور است و باید اکثریت مردم این استان خط خوبی داشته باشند و بتوانند با خودکار زیبا و اصولی بنویسند.

وی با بیان اینکه اگر نگاهی به وضعیت خط اقشار مختلف مردم قزوین داشته باشیم می‌بینیم که بسیاری از آن‌ها خط خوبی ندارند و این تأسف‌آور است، اعلام کرد: چندی پیش جشنواره خط خودکاری در زیباشهر صورت گرفت اما حرکت‌ها و اولین‌ها که انجام می‌شود باید ادامه و گسترش یابد اما متأسفانه کسی نیست که این مسیر و این حرکت‌ها را ادامه و حمایت کند.

حقیقت در پایان با تقدیر از ورود انجمن خوشنویسی استان قزوین به مدارس خاطرنشان کرد: در زمینه استعدادیابی در مدارس حرکت‌های خوبی اتفاق افتاده است که باید از آن تقدیر شود اما نیاز است که همچنان این اقدامات ادامه یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری خوشنويسي باند بازي خرید آثار هنری حوزه خوشنویسی پایتخت خوشنویسی حرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۹۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند افزایش دما در استان قزوین

مریم بهروزی کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: جو استان تا فردا بعد از ظهر پایدار است و با توجه به این موضوع احتمال انباشت آلاینده‌های جوی در مناطق پرتردد استان پیش بینی می‌شود.

بهروزی افزود: برای فردا روند افزایش دما در پیش رو داریم.

وی ادامه داد:، اما از بعد از ظهر فردا تا دوشنبه با توجه به گذر امواج، در پاره‌ای از مناطق استان بارش باران، رعد و برق، گاهی وزش باد‌های لحظه‌ای خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: دیروز در گرمترین ساعات دمای قزوین به ۲۵ درجه رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • رئیسی : من یک طلبه هستم؛ برخی از عناوینی که به من می‌دهند برازنده اساتید و دانشمندان است
  • روند افزایش دما در استان قزوین
  • روند افزایش دما ادامه دار است
  • موزه خوشنویسی در سعدالسلطنه راه‌اندازی شود
  • اساتید و نخبان نقش موثری در توسعه خوزستان دارند
  • پیشنهاد ۴۵ میلیاردی به ستاره پرسپولیس؛ شبیخون تیم متمول به سرخ‌پوشان پایتخت | مذاکره با ۴ چهره سرشناس تیم اوسمار
  • کارگاه تجسمی «وعده صادق» در حوزه هنری قم برگزار شد
  • برپایی کارگاه تجسمی وعده صادق در قم
  • برگزاری کارگاه تجسمی «وعده صادق» در قم
  • ارتش در مقابل رژیم بعثی و همچنین گروهک‌ها ضدانقلاب ایستاد و خوش درخشید