Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@06:21:54 GMT

داعش ۱۱ چوپان را اعدام کرد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۰۰۴۶

داعش ۱۱ چوپان را اعدام کرد

آفتاب‌‌نیوز :

به گفته برخی منابع محلی و رسمی در حومه آزاد شده رقه، این گروه داعشی پس از اعدام ۱۱ چوپان سوری که در حال چراندن دام‌هایشان در منطقه السبخه در نزدیکی منطقه ۵۵ اشغال شده توسط ارتش آمریکا بودند، ۲۰۰۰ راس گوسفند و دو دستگاه تراکتور و یک کامیون آنها را به سرقت برده و گریختند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، این کشتار در حد فاصل دو روستای علی الغانم و زور شمر در ۱۵ کیلومتری شرق منطقه آزاد شده السبخه و ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر رقه با شلیک مستقیم تیر به سر آنها انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه السبخه با مرکز شهر رقه ۳۵ کیلومتر فاصله دارد و بیابان آن مستقیما به بیابان‌های حماة و دیرالزور به منطقه ۵۵ ارتباط دارد،‌ این منطقه در اطراف پایگاه غیرقانونی آمریکا در التنف که داعشی‌ها هنوز در آنجا حضور دارند، واقع است.

یگان‌هایی از ارتش سوریه و نیروهای پلیس این کشور به محض اطلاع از این کشتار، پاکسازی منطقه را آغاز کردند.

به گفته برخی منابع پزشکی در حومه رقه، هفت تن از قربانیان این جنایت از ساکنان روستای علی الغانم و چهار تن دیگر از آنها از ساکنان روستای زور شمر بودند.

گروه تروریستی داعش ۱۴ دسامبر نیز کشتار مشابهی را در نزدیکی مرزهای اداری بیابان‌های دیرالزور و رقه در شمال منطقه ۵۵ اشغال شده توسط ارتش آمریکا و گروه‌های تروریستی همپیمان آن مرتکب شد.

همچنین داعش چند روز قبل در بیابان السبخه در حومه رقه ۱۹ جوان سوری را که در حال چراندن دام‌هایشان بودند، اعدام کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: چوپان چوپان سوریه داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۰۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند

پایگاه خبری آکسیوس به نقل از یک منبع آمریکایی آگاه گزارش کرد که وزیر خارجهٔ آمریکا ظرف چند روز آینده تحریم‌هایی را علیه گردان «نیتسح یهودای» وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی «به‌دلیل نقض حقوق بشر در کرانهٔ باختری» اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه آمریکایی آکسیوس در مقاله‌ای به قلم باراک راوید، خبرنگار نزدیک به مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی، نوشته است که انتظار می‌رود وزیر خارجه ایالات متحده، آنتونی بلینکن در روزهای آینده تحریم‌هایی را علیه گردان «نتزا یهودا» ارتش رژیم اسرائیل برای نقض حقوق بشر در کرانه باختری وضع کند.

به گفته آکسیوس، این اولین تحریم ایالات متحده علیه واحدی از ارتش رژیم صهیونیستی خواهد بود. این تحریم‌ها تمامی اعضای این گردان را از دریافت کمک‌های نظامی و آموزشی آمریکا محروم می‌کنند. طبق یک قانون تصویب شده در ۱۹۹۷، دریافت کمک‌های خارجی و طرح‌های آموزشی برای ارتش‌ها، نهادهای امنیتی و نیروهای پلیس که نقض فاحش حقوق بشر انجام داده‌اند ممنوع است.

به گزارش آکسیوس، واحد ویژه بررسی نقض حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا این توصیه را ماه‌ها پیش به بلینکن کرده بود زیرا نیروهای پلیس رژیم اشغالگر صهیونیستی در کرانه باختری در کنار ارتش آن فعالیت می‌کنند. روز جمعه از بلینکن در ایتالیا در این باره سوال شد و او پاسخ داد که «شما می‌توانید در روزهای آینده منتظر این تصمیم باشید.»

در ادامه این گزارش آماده است که تصمیم بلینکن به جرایم قبل از ۷ اکتبر این گردان در کرانه باختری برمی‌گردد. یک منبع حتی به آکسیوس گفته است که در صورت اصلاح رفتار این واحدها، تحریم‌ها برداشته خواهند شد. گردان نتزا یهودا متشکل است از یگان ویژه سربازهای افراطی ارتدوکس و تمامی اعضای آن مرد هستند. این گردان مقصدی برای افراد افراطی مختلف شده است که در دیگر گردان‌ها پذیرفته نمی‌شوند.

بر اساس گزارش آکسیوس، تحقیقات درباره گردان نتزا یهودا در اواخر ۲۰۲۳ پس از مشارکت سربازان آن در چندین اقدام خشونت‌آمیز علیه شهروندان فلسطینی شروع شد. یکی از این وقایع تلخ کشته شدن مرد ۸۰ ساله فلسطینی-آمریکایی، عمر اسعد بود.

وی در نزدیکی یک ایست بازرسی در روستایش شبانه دستگیر شد و سربازان دست‌ها و دهان او را بستند و وی را روز زمین سرد برای ساعت‌ها رها کردند تا اینکه چند ساعت بعد جنازه وی پیدا شد. در ژانویه ۲۰۲۳ این گردان از کرانه باختری به بلندی‌های جولان اشغالی منتقل داده شد. به گفته هاآرتص این تصمیم به علت انبوه وقایع نقض حقوق بشر و استفاده خشونت علیه مردم فلسطین بوده است.

جای تعجب دارد که دولت بایدن به جای وضع تحریم برای نقض‌های فاحش حقوق بشر در غزه، تحریم‌هایی را علیه یک گردان نامربوط به جنایت‌های غزه وضع خواهد کرد.

کد خبر 746458

دیگر خبرها

  • رئیسی با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد / در جلسات دادگاه چه گذشت؟
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد
  • حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به شهر غزه
  • سنگ تمام آمریکا برای کودک‌کش‌ها
  • سنگ آمریکا برای کودک کش‌ها
  • آمریکا یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند
  • آمریکا یک گردان ارتش اشغالگر را تحریم می‌کند
  • حزب‌الله تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل را هدف قرار داد
  • اهدای خون در ۷ پایگاه قرارگاه جنوب‌شرق ارتش کرمان+تصویر