Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: از بین ۳۰ هزار مقاله ارسال شده در حوزه فناوری نانو ۴۵ پروپوزال به مرحله نهایی رسیده است.

به گزاش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو سید احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در افتتاحیه «سه گانه همتا یابی بین المللی علمی استارت آپی و نمایشگاهی نانو الیاف» که به مدت دو روز با حضور میهمانان خارجی در این دانشگاه برگزار می‌شود اظهار کرد: در سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور که سال ۱۴۰۴ به پایان می‌رسد، ایران باید کشوری توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه بوده و در حوزه هویت اسلامی و انقلابی الهام بخش کشور‌های منطقه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این سند ۲۰ ساله روابط موثر بین المللی دیده شده است، ادامه داد: در سند ده ساله دوم پیشرفت فناوری هم با توجه به ارزیابی‌هایی که صورت گرفته قرار است ایران یک فصل جدید از برنامه فناوری نانو را به منطقه و جهان نشان دهد هم چنین در این سند تلاش شده تا اهداف و نحوه دست یابی به آن‌ها به گونه‌ای باشد تا ایران در این حوزه نوظهور در جایگاه مطلوب تری قرار گیرد.
معتمدی با اشاره به اینکه دانشگاه یک نهاد مدرن به حساب می‌رود، تصریح کرد: دانشگاه‌ها به دنبال سیر تحول هستند و جهان تا به امروز سه نسل مختلف را از دانشگاه‌ها تجربه کرده؛ به گونه‌ای که دانشگاه‌های نسل اول آموزش محور و مبتنی بر فعالیت‌های تعلیمی بودند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: وظیفه دانشگاه‌های نسل دوم براساس تحقیقات بود و، اما دانشگاه‌های نسل سوم تلاش می‌کنند تا تحقیقات کاربردی و نیاز محور را به شکل گسترده محقق سازند.

وی ادامه داد: مهمترین مشخصه دانشگاه‌های نسل سوم رهبری، مدیریت، تبادل دانش و ارتباط با آموزش کارآفرینی، فرهنگ و ساختار دانشگاه‌ها ماموریت محور بودن، سیاست و استراتژی دانشگاه‌ها بوده و این مدل از دانشگاه‌ها تلاش می‌کنند تا در عرصه بین الملل ارتباطات خود را توسعه دهند.
معتمدی در خصوص دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای رسیدن به نسل سوم دانشگاه‌ها گفت: توسعه تعاملات بین المللی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های این دانشگاه است و با توجه به اینکه ما قدیمی‌ترین دانشگاه صنعتی کشور به شمار می‌رویم و در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار دانشجو در دانشگاه امیرکبیر تحصیل می‌کنند سعی کرده ایم از سال ۱۳۸۱ برنامه‌های راهبردی را در دستور کار خود قرار دهیم و چشم اندازما این است که دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا سال ۱۴۰۴ جزو صد دانشگاه برتر جهان قرار گیرد.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اقدامات صورت گرفته درحوزه بین المللی سازی دانشگاه امیرکبیر گفت: این دانشگاه پروژه‌های ویژه‌ای را برای برقراری ارتباط موثر با کشور‌های آسیایی و به ویژه کشور ترکیه در دستور کار خود قرار داده و طی چند ماه گذشته بیش از ۹۰ قرارداد موفق برای تبادل دانشجو داشته است.
وی در همین خصوص افزود: در این قرارداد‌ها فرصت‌های بی نظیری برای دانشجویان و اساتید فراهم شده و سعی شده تا یک هاب قدرتمند منطقه‌ای به رهبری دانشگاه امیرکبیر شکل بگیرد که بی شک حضور و همکاری موثر اساتید و دانشگاه‌ها نه تنها در کشور‌های منطقه بلکه از کشور‌های فرا منطقه‌ای هم می‌تواند باعث توسعه این شبکه عظیم علمی شود.
معتمدی تاکید کرد: کارگاه‌های همتایابی علمی یکی از موثرترین روش‌های ایجاد شبکه اعتماد بین محققین کشور‌های مختلف است که تا به امروز با یکدیگر ارتباط نداشتند و حالا به واسطه علم و همکاری‌های علمی در حوزه‌های مختلفی مثل آموزش، پژوهش و فناوری تمایل به همکاری با هم دارند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه این کارگاه‌ها باعث اعتماد طرفین می‌شود، گفت: کارگاه‌های همتایابی علمی تلاش می‌کند تا با رفع نقایص موجود یکی از روش‌های کارآمد برای توسعه علم در جهان باشد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های همتایابی در دوره‌های مختلف اظهار کرد: تا امروز تجربه اجرای موفق سه کارگاه همتایابی علمی با بنیاد پژوهش آلمان، موسسه پژوهش‌های علمی فرانسه و هیئت آموزش و تحقیقات و نوآوری فدرال روسیه داشته ایم و نتایج خوبی هم به دست آمده که می‌توان به ۸ گرنت برای تعریف پروژه و یک گرنت اصلی با همتایان آلمانی اشاره کرد.
معتمدی هم چنین در خصوص کارگاه بین المللی همتایابی علمی گفت: مهر ماه سال ۹۷ اولین کارگاه بین المللی همتایابی علمی برگزار شد که ۹۰ شرکت کننده داخلی و خارجی از ۱۳ کشور دنیا در آن حضور داشتند و شرکت کنندگان در ۵ گروه ساماندهی شدند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص دومین دوره کارگاه علمی همتایابی فناوری نانو الیاف که امروز و فردا در دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌شود خاطر نشان کرد:در این رویداد بین المللی پس از ارسال فراخوان به بیش از ۳۰ هزار پژوهشگر حوزه نانو در دنیا داوری‌هایی صورت گرفت و نهایتا ۴۵ پروپوزال در مرحله اولیه ارزیابی شدند و طرح‌های منتخب وار فرایند توسعه محصول و تجاری سازی خواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشگاه امیرکبیر دانشگاه های نسل همتایابی علمی دانشگاه ها بین المللی کارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۰۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، 50 وکیل از 14 کشور در استانبول گرد هم آمدند و با برگزاری یک برنامه حقوقی برای آزادی فلسطین، خواستار اقدام در مقیاس بین‌المللی شدند.
 
این وکلا اظهار داشتند که مبارزه فردی علیه یک قدرت جهانی کافی نیست و باید در سطح بین‌المللی اقدام کرد.
 
ناوگان آزادی نیز در دستور کار استدر استانبول برگزار شد
انس قافادار، وکیل دادگستری با ارائه اطلاعاتی درباره هدف گردهمایی وکلا گفت: این روند با تمام واقعیت به ما نشان داده است که مبارزه فردی با یک قدرت جهانی ناکافی است. 

وی افزود:  در این کارگاه، روش‌های لازم برای مبارزه حقوقی در مقیاس جهانی را تعیین کردیم و وکلایی که داده‌های این حوزه را جمع‌آوری کردند و وکلایی که در برنامه‌های بین‌المللی تجربه دارندرا به منظور تقویت استراتژی‌های حقوقی و هماهنگی تلاش‌های حقوقی جهانی گرد هم آوردیم. یکی از دستور کارهای این کارگاه، آماده شدن ناوگان آزادی برای حرکت بود. روش‌های قانونی برای مقابله با مداخله احتمالی در ناوگان آزادی مشخص شده است.
 
مبارزه سازمان یافته و قوی
لامیا دیک، وکیل در نیویورک و بنیانگذار کمیسیون حقوقی PAL، که اصالتا فلسطینی و اهل کرانه باختری است، گفت که آنها روزهای سختی را سپری می‌کنند، اما امیدوارند.

دیک ادامه داد: «در حال حاضر، رویه حقوقی بین‌المللی در ناامیدی کامل است. پروژه صهيونيستي با حمايت اروپا و آمريكا نه تنها فلسطينيان را در سرتاسر جهان پراكنده كرد، بلكه آنها را در نااميدي حقوقي فرو برد. آنچه ما باید انجام دهیم یک مبارزه قانونی منسجم، سازمان یافته و قوی است. ما همچنین روی ناوگان آزادی کار می‌کنیم. ما در حال آماده کردن هیئتی در این زمینه هستیم. ما در ژنو و مقابل ساختمان سازمان ملل فعالیت‌های خود را انجام خواهیم داد.

 

دیگر خبرها

  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی