Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس سیاسی خرداد: هنوز نتایج قطعی انتخابات در بسیاری از حوزه ها اعلام نشده است اما به احتمال قوی و همانگونه که قابل پیش بینی هم ( به دلایل متعدد از ماجرای رد صلاحیت تا قهر انتخاباتی برخی طیف ها و مشارکت انتخاباتی) بود. اصولگرایان یا آنگونه که جدیدا خودشان نام گذاری کرده اند، نیروهای انقلابی پیروز انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خرداد، این پیروزی غرور آفرین برای اصولگرایان عاشق خدمت و همیشه در صحنه یک طلیعه نیکو و دلنواز هم داشت، بازگشت ایران به لیست سیاه FATF نکته ای که عزیزان اصولگرا بسیار برای آن اهتمام ورزیده و سنگ تمام گذاشتند و سعید جلیلی و محسن رضایی و همراهان آنان در مجمع تشخیص مصلحت نظام علیرغم اصرار و پافشاری دولت و مجلس حاضر به تصویب لوایح چهارگانه نشدند تا صبر گروه اقدام مالی مشترک هم به پایان رسیده و نام ایران را در کنار کره شمالی به لیست سیاه FATF بازگردانند.

در نگاه اول و به زعم کارشناسان این اقدام گام بزرگی در راستای خود تحریمی ایران و ایجاد محدودیت های مضاعف برای تبادلات مالی و بانکی با جهان پیرامونی است و متحدان خارجی ایران هم به آن اذعان و تصریح داشتند و البته که پمپئو و کاتن و تندروهای آمریکایی در کنار کیهان و خبرگزاری های اصولگرا ابراز مسرت فراوان و شادی بسیار از این هنرنمایی گوهربار اصولگرایان عزیز داشته اند.

البته این نکته را هم نباید نادیده گرفت که در شرایط فعلی و با وجود تحریم های ظالمانه آمریکا این قرار گیری در فهرست سیاه حداقل در کوتاه مدت نمی تواند اثرات مخربی بر اقتصاد ایران و مرودات ناداشته بانکی آن داشته باشد، هر چند که تاثیر بر اندک مراودات باقیمانده خواهد داشت اما مشکل اصلی در بلند مدت هنگامی رخ خواهد نمود که ایران قصد مراوده و تجارت با جهان خارج را داشته و امکان آن میسر باشد.

البته از آنجه که اصولگرایان اساسا اعتقاد و برنامه و راهبردی برای بازگشایی مراودات با جهان خارج و سرمایه گذاری خارجی ندارند و معتقد به مقابله صد در صدی و واکنش های سلبی بوده و در بعد ایجابی چیزی برای عرضه ندارند، این اقدام گروه مالی اقدام مشترک نه فقط بد نخواهد بود که شاید فرصت هم باشد، فرصتی که ببینیم این عزیزان که مدام شعار معیشت و بهبود وضعیت اقتصادی می دهند در عمل چند مرده حلاج هستند و چه برنامه ای برای پیش برد اقتصاد کشور دارند.

خلاصه در و تخته با هم جور درآمده و همزمان با پیروزی نیروهای انقلابی در مجلس، کارشکنی و مخالفت آنان با FATF هم جواب داده و ایران در لیست سیاه قرار گرفته تا روزگار تازه در بهارستان یا یک پیشکشی جالب از سوی اصولگرایان برای ملت ایران و اقتصاد آن آغاز شود.
برچسب ها: اصولگرایان ، مجلس ، انتخابات ، FATF

منبع: خرداد

کلیدواژه: اصولگرایان مجلس انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۰۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه تندروها برای حذف قالیباف از ریاست مجلس دوازدهم/چه کسانی میدان‌دار شده‌اند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک ماه دیگر یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به پایان رسیده و از هفتم خرداد ماه دوازدهمین دوره مجلس آغاز خواهد شد.

آنگونه که ایلنا روایت می‌کند، در دوره جدید مجلس برخلاف دوره کنونی انتخابات هیات رییسه و جایگاه ریاست دوره آینده محل بحث و تحلیل فراوان شده است، کرسی‌ای که در مجلس یازدهم اگرچه به طور ثابت ریاست قالیباف را بر خود دید اما هر ساله موضوعی چالشی میان او و منتقدانش بوده است.

بر همین اساس و با توجه به نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس که قالیباف جایگاه نخست را در تهران از دست داد و بعد از ۳ کاندیدای عضو یا نزدیک به جبهه پایداری و منتقدانش در رتبه چهارم قرار گرفت گمانه‌زنی‌ها درخصوص آینده حضور او در جایگاه ریاست و حتی ادامه حضور در مجلس شتاب تازه‌ای گرفت.

در روزهای نخست پس از انتخابات حجم اظهارنظرها و واکنش های مجازی به قدری افزایش پیدا کرده بود که مورد تذکر رهبری قرار گرفت و ایشان فرمودند: «منتخبان مجلس جدید مراقبت کنند و نگذارند شیرینی تشکیل مجلس در کام مردم و فضای سیاسیِ با طراواتِ کشور تلخ شود، ضمن اینکه اگر مجلس دچار دعوا و ستیزه و مقابله و جبهه‌ بندی‌های گوناگون شود، از کار اصلی خود باز می‌ماند.»

حال به نظر می‌رسد منتقدان و مخالفان قالیباف در روزهای پایانی مجلس یازدهم و در آستانه شروع به کار مجلس جدید وارد فاز تازه فعالیت های خود شده‌اند؛ در همین راستا شنیده می‌شود عصر امروز جلسه‌ای به دعوت حمید رسایی منتخب مردم تهران در مجلس دوازدهم با حضور جمعی از منتخبان دوره جدید مجلس برگزار خواهد شد.

احتمالا یکی از مهمترین محورها و موضوعاتی که در جلسه امروز مطرح می‌شود موضوع انتخابات هیات رییسه مجلس و ریاست مجلس در دوره آینده باشد.

این احتمال وجود دارد که اگرچه محوریت این جلسه با رسایی است اما برخی افراد بیرون از مجلس جزو متولیان برگزاری آن باشند.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897906

دیگر خبرها

  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب
  • سه گروه اصولگرایان از نظر عباس عبدی : از "ارزشی های واقعی" تا "بی شخصیت های هتاک"
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • ممکن است چهره جدیدی رئیس مجلس شود/ هیات رئیسه ترکیبی از دو جریان اصولگرا خواهد داشت
  • اسرائیلی‌ها بدانند هر عملی انجام دهند با واکنش بزرگ ایران مواجه می‌شوند
  • شگفتی بزرگ جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ گربه سیاه ایران حذف شد!
  • پنج اخطار برای یک مجلس
  • جلسه تندروها برای حذف قالیباف از ریاست مجلس دوازدهم/چه کسانی میدان‌دار شده‌اند؟