Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن محمدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت بهداشتی مدارس پایتخت با توجه به شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در مدارسی که مراقب سلامت نداریم رابطان بهداشتی در نظر گرفته شده است تا آموزش‌های لازم را برای دانش آموزان ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: مراقبت‌های لازم و آموزش‌های پیشگیرانه در مدارس در نظر گرفته شده است تا حداقل مواجهه با ویروس کرونا را در مدارس شاهد باشیم. علاوه بر آن وضعیت مدارس تهران از نظر بهداشتی مشکل چندانی ندارد و شبکه بهداشت هم بر این موضوع نظارت دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش تهران درباره وضعیت تجهیز سیستم‌های بهداشتی در مدارس اظهار کرد: با توجه به اینکه در مدارس ما سیستم لوله‌کشی آب و صابون مایع وجود دارد نیاز به نصب سیستم ضدعفونی جدیدی نداریم.

محمدی درباره وضعیت غیبت دانش‌آموزانی که مشکوک به ویروس کرونا هستند، گفت: تمرکز بر این است که اگر شرایط مشکوکی در میان دانش آموزان مشاهده شد، از آمدن به مدرسه خودداری کنند؛ زیرا غیبت آن‌ها موجه اعلام می‌شود. همچنین کلاس‌های جبرانی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود تا از نظر آموزشی عقب نمانند.

بیشتر بخوانید: تمهیدات ویژه آموزش و پرورش برای مقابله با کرونا در مدارس

او بیان کرد: دستورالعمل مشخصی بین آموزش و پرورش و وزارت بهداشت وجود دارد که اگر دانش آموزی با شرایط خاصی از جمله تب، ضعف و بی حالی وجود داشت به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و از حضور در کلاس‌های درس خودداری کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا آموزش و پرورش آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۰۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سعادتی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این طرح با هدف تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان و مرور آموخته‌ها در حال برگزاری است، افزود: ۱۵ مدرسه دخترانه و ۹ مدرسه پسرانه در ۱۳ ناحیه و منطقه استان میزبان دانش آموزان هستند و این طرح تا ۱۳ فروردین ماه جاری ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه طرح اعتکاف علمی، بیشتر شامل دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه است، اظهار کرد: این اعتکاف علمی در نواحی یک، دو و چهار تبریز و مناطق اسکو، ایلخچی، خسروشهر، بناب، مراغه، مرند، سراب، جلفا، شبستر و هشترود در حال برگزاری است.

سعادتی افزود: دانش‌آموزان مدارس سایر نواحی و مناطق نیز با معرفی مدرسه مبدا و با هماهنگی اداره مربوطه می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی ادامه داد: اعتکاف علمی، فرصتی تکرار نشدنی برای تمرین و مرور دروس به ویژه برای دانش‌آموزان کنکوری است که باید مغتنم شمرده شود و تجارب چند سال گذشته، نشانگر اثربخشی این تجربه و ایجاد پویایی در محیط یادگیری است.

این مقام مسئول متذکر شد: با توجه به تغییر رویکردها و افزایش تأثیر سوابق تحصیلی و نمرات نهایی در آزمون سراسری، اعتکاف علمی در تعطیلات نوروز یکی از بهترین راه‌ها و زمان‌ها برای جمع‌بندی و رفع اشکال به شمار می‌رود.

سعادتی ادامه داد: با توجه به برگزاری امتحانات پایه‌های متوسطه نظری در خرداد ماه به صورت نهایی و پیش رو بودن کنکور دانش‌آموزان پایه دوازدهم و در راستای استفاده بهینه از فرصت‌های یادگیری و نظر به فراهم نبودن ایجاد محیط آرام و فرصت مطالعه در تعطیلات نوروزی در برخی خانه‌ها بدلیل دید و بازدیدهای عید، طرح اعتکاف علمی برای ایجاد فرصت و محیطی آرام در مدرسه برای مطالعه دانش آموزان اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در تعدادی از مناطق و مدارس بدلیل عدم استقبال از حضور فیزیکی در مدارس به صورت مجازی و در قالب پیگیری مشاوران و دبیران با ارائه برنامه مطالعه و رصد آن و ارائه تکالیف اجرا می‌شود.

سعادتی خاطرنشان کرد: اعتکاف علمی ویژه داوطلبان آزمون سراسری بوده و تعدادی از دانش‌آموزان و همکاران در برخی مدارس نیز به رفع اشکال و تبادل نظر و گفت‌وگو حول محور مسائل علمی و مباحث کتاب‌های درسی می‌پردازند.

کد خبر 6063588

دیگر خبرها

  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • ۸۵ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر اسکان یافتند
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • اسکان ۸۵ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر
  • راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی ویژه دانش آموزان در شهرستان سبزوار
  • اسکان بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ مهمان نوروزی در مدارس کرمانشاه
  • اقامت ۸۵ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر
  • اسکان بیش از ۱۱ هزار و ۵۲۵ مهمان نوروزی در مدارس کرمانشاه