Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@20:12:23 GMT

افت شاخص بورس در دقایق ابتدایی معاملات

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۰۵۰۹

افت شاخص بورس در دقایق ابتدایی معاملات

ایران اکونومیست- شاخص بورس تهران اگر چه دقایق ابتدایی معاملات را با ۱۱ هزار واحد افت آغاز کرد اما هم اکنون وضعیت با گذشت ساعتی از معاملات بهبود یافته و افت آن به ۷ هزار واحد رسیده است.  صبح امروز شنبه سوم اسفند ۹۸ شاخص بورس تهران با افت ۱۱ هزار واحدی معاملات خود را آغاز کرد اما در ادامه با اصلاح شاخص، روند با بهبود مناسب‌تری مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس معاملات بورس تهران، در لحظه تنظیم این خبر (۹:۵۹) شاخص با افت ۷ هزار و ۷۰۰ واحدی مواجه بوده و بخشی از افت ابتدای معاملات را جبران کرده است.
کارشناسان بازار پیش بینی می‌کنند که شاخص افت ابتدای صبح خود را جبران نماید، این در حالی است که یکی از کارشناسان بازار سرمایه می‌گوید: کاهش ۷ هزار واحدی شاخص کمتر از یک و نیم درصد شاخص را نشان می‌دهد به نحوی که این افت در مقابل شاخص ۴۷۰ هزار واحدی رقم بالایی به شمار نمی‌رود و کاملاً یک فرآیند طبیعی را نشان می‌دهد.
امروز در بازار بورس ۲ هزار و ۵۲۶ میلیون سهم به ارزش ۱۵ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۸۳۷ میلیون ریال معامله شده است.
به گزارش مهر، برخی پیش بینی‌ها حکایت از آن دارد که واکنش شاخص به قرار گرفتن نام ایران در فهرست سیاه FATF و مشاهده نمونه‌های مثبت ابتلاء به ویروس کرونا منجر به افت شده است.
تحلیل گران بازار سرمایه به مردم و سهامداران توصیه می‌کنند تا از رفتارهای هیجانی در بازار پرهیز کرده و تنها با توجه به شرایط بازار و نوع صورت‌های مالی شرکت‌های بورسی اقدام به خرید یا فروش هر سهم کنند.

مهر برچسب ها: شاخص بورس ، بورس تهران ، سهامداران بورس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شاخص بورس بورس تهران سهامداران بورس بورس تهران شاخص بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۰۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز بارشد ۱۰۶۹ واحدی به سطح دو میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی رسید. 

به گزارش مشرق، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه) با رشد یک هزار و ۶۹ واحدی همراه بود و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید.

اما در مقابل شاخص کل هم وزن با ۴۶۵۰ واحد رشد، رقم ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحدی را ثبت کرد.

همچنین نمادهای پارسان، فولاد، فملی، کگل، شبندر، شپدیس و بوعلی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر را روی شاخص گذاشتند. نمادهای ذوب، خزامیاد، فولاد، کاما، کساپا، خودرو و فاذر پر تراکنش‌های بازار بودند.

در معاملات فرابورس نیز شاخص کل با ۱۱۶ واحد رشد به رقم ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید و نمادهای آریا، فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر پر تراکنش‌های بازار بودند.


دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار