Web Analytics Made Easy - Statcounter

سناتور تندروی جمهوری‌خواه ضمن استقبال از کارگروه اقدام مالی در قرار دادن ایران در لیست سیاه، بر تحریم کل سیستم مالی ایران تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، تد کروز سناتور تندروی جمهوری‌خواه بعد از تصمیم سازمان اقدام مالی درباره ایران با انتشار یک بیانیه از این تصمیم استقبال کرد. 

کروز در بیانیه خود آورده است، «توافق هسته‌ای فاجعه بار باراک اوباما، ایران را به سیستم مالی بین المللی دوباره مرتبط کرد و میلیاردها دلار پول به سمت حکومت ایران سرازیر کرد و به آنها هرچیزی که می‌خواستند، هدیه داد تا صرف حمایت از تروریسم و تکثیر سلاح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من از مدت‌ها پیش از کارگروه اقدام مالی درخواست کرده بودم که اقدامات متقابل علیه ایران را اعمال کند، چرا که برای حمایت از سیستم مالی جهانی از اقدامات غیرقانونی ایران لازم است و از دولت دونالد ترامپ به خاطر استفاده از نفوذ خود برای دستیابی به این هدف قدردانی می‌کنم.» 

وی در ادامه بیانه خود آورده است، «تصمیم جدید کارگروه اقدام مالی نیاز به تحریم کل بخش مالی ایران را برای محافظت از بانکهای آسیب‌پذیر در سراسر جهان تقویت کرده است. من از سالها پیش برای تحریم ایران تلاش کرده‌ام و قصد دارم با همکارانم در کنگره و دولت آمریکا برای اجرای این تحریم‌ها کار کنم.»

«کارگروه ویژه اقدام مالی»، معروف به «FATF» که خودش را نهادی برای مبارزه با پولشویی و «تأمین مالی تروریسم» معرفی می‌کند روز جمعه ایران را در فهرست سیاه خود قرار داد. 

خبرگزاری رویترز نوشته FATF علی‌رغم این در بخشی از بیانیه‌اش تلاش کرده تا حدی درها را برای ایران باز نگاه دارد. 

«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به اقدام «کارگروه ویژه اقدام مالی» در قرار دادن نام ایران در فهرست سیاه واکنش نشان داد. 

وی گفت: «کارگروه ویژه اقدام مالی اقدام صحیحی را برای حراست از نظام اقتصادی بین‌المللی در برابر اقدامات اقتصادی سهل‌انگارانه ایران انجام داده که طی آن از اعضا خواسته تا اقدامات متقابل را علیه ایران اعمال کنند.»

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: تحریم باراک اوباما تد کروز ایران اقدام مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۰۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم‌ ایران‌ رایزنی می‌کند

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت که در نشست امروز (دوشنبه) شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی خواهد شد.

به گزارش مشرق، جوسپ بورل در آستانه برگزاری نشست شورا به خبرنگاران در لوگزامبورگ افزود: «ما علیه تولید و صادرات موشک و پهپاد ایرانی اقدام خواهیم کرد.» او بر همین اساس ابراز امیدواری کرد که بسته جدید تحریمی علیه ایران، با اکثریت آراء تائید شود.

گفتنی است که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی را انجام داد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیشتر تصریح کرد: اقدام ایران کاملا مشروع و پس از مدت‌ها خویشتن داری در برابر حملات رژیم صهیونیستی انجام داده و این نشان دهنده رفتار کاملا مسئولانه و حرفه‌ای ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است.

او درباره اقدام برخی دولت‌های غربی برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران گفت: رویکرد آنان مسئولانه نبوده و به ایران بدهی دارند. اما در خصوص هرگونه تحریم جدید اگر قصدی داشته باشند سازنده نخواهد بود و کمک به روابط دوجانبه نخواهد کرد. ایران در موضوع هسته‌ای مسئولانه عمل کرده و تعهدات خودش را مبتنی بر توافق هسته‌ای و پادمان ادامه خواهد داد. در ارتباط با سیاست‌های اقتصادی اروپا، ایران مایل به ارتقا روابط بر اساس احترام منقابل و منافع مشترک است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • کنعانی: آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران | اقدام ایذایی در اصفهان، بی‌ارزش بود
  • آیا در مورد حادثه اصفهان بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شد؟
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم‌ ایران‌ رایزنی می‌کند
  • سرمایه فرزندانمان را خرج امنیت کشورهای دیگر می‌کنیم
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی
  • واکنش کنعانی به اقدامات ضد محیط زیستی رژیم اسرائیل
  • توصیه‌های علی ربیعی، مسئولان به این چند نکته توجه کنند!