Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه اداره منابع طبیعی شاهرود طی سال جاری بیش از ۳۰۰ هزار نهال به‌صورت رایگان بین مردم توزیع خواهد کرد، ابراز داشت: در راستای اهمیت و توسعه فضای سبز منابع طبیعی شاهرود ضمن تولید انواع نهال در هفته درختکاری اقدام به توزیع آن در سطح شهرستان و استان می‌کند و نهال‌های غرس شده از پانزدهم اسفندماه روز درختکاری و هفته منابع طبیعی به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه تلاش شد تا در تولید نهال از گونه‌های مقاوم و مناسب اقلیم استان استفاده شود، افزود: نهال‌های پهن‌برگ و سوزنی‌برگ شامل زبان‌گنجشک، اقاقیا، عرعر، سنجد، کاج، سرو خمره‌ای - شیراز، نقره‌ای در منابع طبیعی شاهرود تولید و توزیع می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه هفته منابع طبیعی با شعار نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز از پانزدهم اسفندماه شروع خواهد شد، ابراز داشت: در این روز مردم با حضور در پارک‌ها یا عرصه‌های منابع طبیعی با کاشت درخت به استقبال سال نو می‌روند و با انجام این کار نمادین در آستانه بهار، زندگی را به زمین بازمی‌گردانند

کشاورزیان در ادامه تصریح کرد: برای توسعه جنگل ۳۵ هکتار از جنگل‌های ابر و قطری نهال‌کاری سازگار با محیط شامل بلوط، گلابی وحشی، زرشک و غیره انجام‌شده است که یکی از پروژه‌های موفق صندوق توسعه ملی سال ۹۸ محسوب می‌شود.

وی از عضویت بیش از ۵۰۰ همیار طبیعت طی سال جاری در شاهرود خبر داد و افزود: یکی از اولویت‌های سازمان جذب همیاران طبیعت دانش‌آموزی و معلمان به‌منظور استفاده از نیروهای مردمی در حفظ احیا و توسعه منابع طبیعی و تبدیل به معارف عمومی است که در این طرح افراد علاقه‌مند و دوستداران طبیعت داوطلبانه و به‌قصد خدمت به منابع طبیعی کشور در قالب کارت همیار طبیعت ساماندهی می‌شوند.

کد خبر 4859617

منبع: مهر

کلیدواژه: شاهرود هفته درختکاری انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی راهپیمایی 22 بهمن بارش برف مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر دهه فجر تعطیلی مدارس گرگان شهرکرد قزوین ویروس کرونا بیرجند منابع طبیعی شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۰۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر جهادکشاورزی: زیرساخت‌های تحقق کاشت یک میلیارد نهال مهیاست

 محمدعلی نیکبخت روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از نهالستان منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان در جمع خبرنگاران افزود: بیش از یکسال از آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت نمی‌گذرد که وزارت جهادکشاورزی به عنوان متولی و هماهنگ کننده، در نخستین سال اجرای این طرح بزرگ راهبردی، همه زیرساخت‌های لازم از جمله نهال متناسب با اقلیم و پهنه‌های مورد مطالعه برای کاشت در سراسر کشور را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: استقبال بی‌نظیر مردم و سازمان‌های مردم نهاد، پایبندی به مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی، مشارکت فعال نهادها ‌و دستگاه‌های اجرایی و نظامی، تاکیدهای اثربخش رهبر معظم انقلاب و پیگیری مجدانه رییس‌جمهور در کنار بسترهای لازم در تولید انبوه نهال، افق روشنی از اجرای موفقیت‌آمیز این طرح در مدت چهار سال را پیش چشم فعالان و علاقمندان محیط‌زیست گشوده است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: بازگشت به چرخه تولید نهالستان‌های راکد و به‌کارگیری ظرفیت کامل تولید نهال در واحدهای نیمه فعال، اجرای طرح هر مدرسه یک نهالستان و تبدیل خانه‌های روستایی به مزرعه کشت نهال، نهضت تولید نهال در کشور را با بیش از۲۵۰ میلیون اصله فراهم کرده است.

وی افزود: تعهد استان سمنان با توجه به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در چهار سال ۱۰ میلیون و سالی ۲ و نیم میلیون است که در سال نخست بیش از سه میلیون نهال تولید و با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی در زمستان گذشته غرس شد.

نیکبخت اضافه کرد: وزارت جهادکشاورزی همه امکانات خود را برای اجرای این طرح به کار گرفته تا علاوه بر توسعه فضای سبز کشور، از دیگر مواهب آن در جلوگیری از فرسایش خاک، احیای جنگل، ترمیم سفره آب‌های زیرزمینی، پالایش هوا، زراعت چوب و دیگر آثار زیست محیطی و اجتماعی طرح در اقلیم خشک و نیمه خشک ایران بهره‌برداری کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله رئیسی در اولین سفر استانی در سال ۱۴۰۳ و در چهاردهمین سفر از دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم، امروز -پنجشنبه- وارد سمنان شد.

حضور در نشست شورای اداری، نشست با نخبگان، بازدید و بهره‌برداری از چند طرح مصوب و تکمیل‌شده سفر اول دولت سیزدهم به استان، از برنامه‌های رییس جمهور در شهر سمنان بود.

دیدار با مردم سمنان و شاهرود، حضور در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به سمنان طرح‌هایی با درصد پیشرفت بالا و با اعتبار ۹۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال پیشنهاد شد که ۷۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در مصوبات اولیه گنجانده شد.

در دور اول سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به سمنان در آبان ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی جذب شد که بیشترین جذب اعتبار در سفرهای دور اول رییس‌جمهور بوده است. دور اول سفر هیات دولت به سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت که بالغ بر۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از ۱۳۷ طرح دور اول سفر ۲۶ مصوبه کامل اجرا شد، ۸۶ مصوبه در حال اجرا و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های تحقق کاشت یک میلیارد نهال مهیاست
  • وزیر جهادکشاورزی: زیرساخت‌های تحقق کاشت یک میلیارد نهال مهیاست
  • توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد
  • غرس ۴۰۰ اصله نخل در یک کارخانه
  • خسارت باران به زیرساخت‌های انرژی در قشم
  • قطع برق برخی از مناطق سیل‌زده/ خسارت به ۱۲۳ اصله پایه توزیع برق
  • سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است
  • بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شد
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند