Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم حقیقی که دبیری دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر را بر عهده دارد، امیدوار است قیمت‌گذاری و فروش آثار هنرمندان که برای نخستین بار در این دوره اتفاق افتاده، منجر به رونق این جشنواره جوان شود.

حقیقی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که چرا جشنواره تجسمی فجر همانند سایر جشنواره‌های فجر آن‌گونه که باید جریان‌ساز نیست، خاطرنشان کرد: این موضوع همیشه در جلسات شوراهای جشنواره مطرح بوده است و امسال تلاش کردیم با ایجاد تغییراتی از جمله قیمت‌گذاری آثار در این مسیر حرکت کنیم که البته باید منتظر بمانیم و ببنیم که تجربه موفقی خواهد بود یا نه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: درباره جشنواره‌های سینما و تئاتر این اتفاق میافتد و هنرمندان پس از اینکه در جشنواره شرکت می‌کنند منتظر فروش آثارشان هستند؛ اما در حوزه تجسمی این اتفاق نمی‌افتاد، صرفا نمایشگاهی برگزار می‌شد، هنرمند اثرش را ارائه می‌داد و بعد به دنبال این می‌رفت که اثرش را در گالری‌های بفروشد. بر همین اساس هم امیدواریم که شاید قیمت‌گذاری و فروش آثار هنرمندان توسط جشنواره به نوعی عامل موفقیت و رونق جشنواره نیز باشد. 

حقیقی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان به این موضوع امیدوار بود که جشنواره تجسمی فجر در سال‌های آینده به جشنواره‌ای جریان‌ساز تبدیل شود، پاسخ داد که اگر خیلی کار کنیم، بله!  

دبیر دوزادهمین جشنواره تجسمی فجر درباره اینکه آیا حال و هوای عمومی جامعه می‌تواند روی جشنواره تاثیرگذار باشد، اظهار کرد: فعلا درباره بازدیدکنندگان نمی‌توان اظهار نظر کرد و باید بعد از جشنواره در این زمینه صحبت کرد؛ اما حضور شرکت‌کنندگان به‌ویژه در رشته‌های نقاشی و عکاسی بسیار خوب بوده است و آثار این دوره از سال گذشته بهتر و بیشتر هستند. در واقع از نظر شرکت‌کنندگان کمبودی نداریم، اما از نظر بازدیدکنندگان هنوز نمی‌توان حرفی زد. شاید هم بازتاب خوب بودن آثار در جشنواره تجسمی باعث شود که مخاطبان جشنواره بیشتر شوند. 

این هنرمند خاطرنشان کرد: در این دوره در دو بخش عکاسی و نقاشی آثار خوبی به جشنواره آمده‌اند. در بخش عکاسی به درخواست دبیر عکس، مجموعه عکس را هم به آثار افزودیم که موفقیت‌آمیز بوده است و در بخش نقاشی نیز آثار نوآورانه و نوجویانه‌ای ارائه شده است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره تجسمی فجر جشنواره تجسمی فجر 98 دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر جشنواره تجسمی فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۰۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)

در اینجا به برخی از معروف‌ترین نقاشی‌های بریتانیا نگاهی می‌اندازیم تا نشان دهیم که برای فردی که مبتلا به آب سیاه است این نقاشی‌ها چگونه به نظر می‌رسد.

به گزارش ایسنا، هر یک از این آثار هنری، از جمله «شام در امائوس»(۱۶۰۱) اثر میکل آنژ مریسی دا کاراواجو را می‌توان در گالری ملی لندن یافت. با این حال، محققان آنها را با محو کردن لبه‌هایشان و از دست رفتن جزئیات نشان داده‌اند و این موضوع را شبیه‌سازی کرده‌اند که چگونه افرادی که با آب سیاه به عنوان یکی از عوامل اصلی از دست دادن بینایی درگیر هستند این نقاشی‌ها را می‌بینند.

به نقل از اس‌اف، آب سیاه علت اصلی کاهش بینایی غیرقابل برگشت در سراسر جهان است که در حال حاضر ۸۰ میلیون نفر در کل جهان و سه میلیون نفر در ایالات متحده به آن مبتلا هستند.

«شام در امائوس» از نگاه فرد سالم

گیلز ادموندز(Giles Edmonds)، مدیر خدمات بالینی در شرکت Specsavers که این پروژه را رهبری کرد می‌گوید: مشاهده از بین رفتن جزئیات در این آثار هنری معروف نشان می‌دهد که این وضعیت چه تأثیری می‌تواند نه تنها هنگام تماشای آثار زیبا، بلکه در زندگی روزمره داشته باشد.

انجام آزمایش چشم حداقل هر دو سال یک بار، صرف نظر از سن، بسیار مهم است، زیرا این بیماری قابل درمان است و می‌توان از کاهش بینایی احتمالی یا حتی کوری غیرقابل برگشت جلوگیری کرد.

«شام در امائوس» از نگاه فرد مبتلا به آب‌سیاه

از دیگر آثار هنری گرانبهایی که تغییر یافتند می‌توان به «حمام‌کنندگان در اسنیر»(۱۸۸۴) اثر ژرژ سورات و «سفیران»(۱۵۳۳) اثر هانس هولبین جوان اشاره کرد.

گلوکوم یک بیماری شایع چشم است که در آن عصب بینایی بین چشم و مغز آسیب می‌بیند و معمولا از طریق یک آزمایش معمول چشم تشخیص داده می‌شود. این بیماری که اغلب به عنوان «دزد خاموش بینایی» نامیده می‌شود، می‌تواند بدون هیچ علامتی وجود داشته باشد و تقریبا نیمی از افرادی که با این عارضه زندگی می‌کنند از ابتلا به آن بی‌اطلاع هستند.

«حمام‌کنندگان در اسنیر»  از نگاه فرد سالم

تریسی جونز(Tracy Jones) از گالری ملی می‌گوید: این به همه یادآوری مهمی درباره اهمیت انجام آزمایش‌های بینایی منظم می‌کند تا همچنان از آثار هنری مورد علاقه‌شان لذت ببرند، و علائم اولیه بیماری‌هایی مانند آب سیاه را نیز تشخیص دهند.

«حمام‌کنندگان در اسنیر»  از نگاه فرد مبتلا به آب‌سیاه

جونز ادامه می‌دهد: خوشبختانه، گالری ملی طیف وسیعی از امکانات در دسترس را برای کمک به عموم مردم برای تجربه مجموعه، بازدید از نمایشگاه‌ها و حضور در رویدادها ارائه می‌دهد. این رویدادها که به طور خاص برای مخاطبان نابینا و کم بینا طراحی شده‌اند، نقاشی‌ها را در سطوح چند بعدی از طریق کلمات، موسیقی و صداها نمایش می‌دهند.

«سفیران» از نگاه فرد سالم «سفیران» از نگاه فرد مبتلا به آب‌سیاه کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه
  • برگزاری هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • اولین جشنواره ملی عکس نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ نیکوکاری