Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@02:57:21 GMT

پیش بینی بارش باران در اکثر مناطق کشور

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۰۹۶۴

پیش بینی بارش باران در اکثر مناطق کشور

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به شرایط جوی کشور، گفت: بعدازظهر دوشنبه با ورود یک سامانه بارشی جدید به کشور در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، غرب و جنوب غرب کشور بارش باران و برف و وزش باد شدید و در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و مرکز کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد که بارش در مناطق جنوبی با رعد و برق همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: از سه شنبه این سامانه تقویت شده و نیمه غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، مرکز و شمال شرق کشور را در بر می‌گیرد. در این روز شدت بارش در سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های البرز مرکزی و غرب کشور خواهد بود، همچنین اواخر سه شنبه با توجه به جریانات شمالی دمای هوا در نوار شمالی کشور به طور محسوسی کاهش یافته و با افزایش سرعت وزش باد دریای خزر نیز مواج خواهد بود.   گودرزی ادامه داد: این سامانه چهارشنبه در دامنه‌های زاگرس مرکزی، البرز مرکزی، سواحل شمالی و شمال شرق کشور فعال است و اواخر وقت چهارشنبه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.   وی با بیان اینکه خلیج فارس نیز در روز سه شنبه مواج است، تصریح کرد: احتمال رگبار باران در تهران وجود دارد.   کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز هوای تهران کمی ابری، همراه با غبار صبحگاهی، در بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد و احتمال رگبار باران و شب هم قسمتی ابری گاهی وزش باد خواهد بود، کمینه دمای امروز پایتخت ۶ درجه بالای صفر شد و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۱۵ درجه بالای صفر می‌رسد.   گودرزی گفت: شهرکرد با دمای ۵ درجه زیر صفر، همدان ۳ درجه زیر و بندرعباس ۲۸ درجه بالای صفر و اهواز ۲۴ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر بارش باران هواشناسی سازمان هواشناسی درجه بالای صفر وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۰۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش‌ها در استان یزد/ تداوم بارندگی‌ها تا فردا + فیلم

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد گفت: از صبح امروز بارش‌ها به مرور در استان آغاز شده است که در ساعات آینده به مناطق بیشتری از استان یزد می‌رسد و تداوم بارش‌ها برای فردا پیش‌بینی می‌شود.

سیدعباس میرحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد با اشاره به اینکه در ۱۲ ساعت گذشته بارندگی در مناطق جنوبی و ارتفاعات به مرور از اوایل صبح آغاز شده است، اظهار کرد: تاکنون ۱.۶ میلیمتر بارش در هرات، ۰.۶ در مروست و ۱.۶ در نیر ثبت شده است.

وی افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی بارندگی در ساعات آینده به مناطق بیشتری از استان یزد می‌رسد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد با اشاره به اینکه بارندگی‌ها برای فردا نیز در استان پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به گرمی هوا پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها به صورت رگباری و بعضاً با رعد و برق همراه باشد.

میرحسینی اضافه کرد: بارش‌ها در مناطق مستعد بارندگی به ویژه در ارتفاعات استان یزد به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: احتمال می‌رود بارش‌ها در نیمه جنوبی و ارتفاعات استان شدت بیشتر و بهتری داشته باشد و سیلابی‌شدن مسیرها، روان‌آب‌ها و طغیان رودخانه نیز پیامدهای این موج بارشی جوی اخیر است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد تاکید کرد: این سامانه می‌تواند موج بارشی جوی همراه با تندبادهای لحظه‌ای باشد و استحکام‌بخشی به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها باید انجام شود.

میرحسینی گفت: با توجه به ابرناکی آسمان طی امروز و فردا، دمای روزانه کاهش پیدا می‌کند و در چهارشنبه شب و پنجشنبه شب نیز کاهش نسبی دمای شبانه را در استان خواهیم داشت.

وی افزود: دمای بیشینه شهر یزد روز گذشته به ۲۵ درجه سانتی‌گراد رسید و با توجه به ابرناکی و بارش باران، دمای امروز شهر یزد تا شش درجه نسبت به روز گذشته کاهش پیدا می‌کند.

کارشناس هواشناسی استان یزد ادامه داد: همچنین دمای شبانه چهارشنبه و پنج‌شنبه شب به نسبت شب گذشته نیز چهار درجه کاهشی خواهد بود.

میرحسینی تاکید کرد: گرم‌ترین نقطه استان روز گذشته در بافق با ۳۰ درجه و خنک‌ترین نقطه نیز علی‌آباد با شش درجه بوده است.

کد خبر 745066

دیگر خبرها

  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در ایران
  • بارش‌های خفیف برای زنجان پیش بینی شد
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان
  • افزایش رگبار باران و وزش باد از فردا
  • آسمانِ یزد بارانی است
  • آغاز بارش‌ها در استان یزد/ تداوم بارندگی‌ها تا فردا + فیلم
  • شروع بارندگی در استان یزد