Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@17:54:35 GMT

افتتاح ۴ اقامتگاه بوم‌گردی در بیارجمند شاهرود

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۱۲۷۲

افتتاح ۴ اقامتگاه بوم‌گردی در بیارجمند شاهرود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود گفت: چهار اقامتگاه بوم‌گردی در بهمن‌ماه سال جاری در بخش بیارجمند این شهرستان افتتاح شد.

حمیدرضا حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود اظهار کرد: چهار اقامتگاه بوم‌گردی در بهمن‌ماه سال جاری در بخش بیارجمند این شهرستان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این اقامتگاه‌ها با صرف اعتباری بالغ‌بر پنج میلیارد ریال راه‌اندازی شده‌اند، ادامه داد: فعالیت اقامتگاه‌های بوم گردی در رشد گردشگری یک منطقه، اثر فراوان دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود افزود: اقامتگاه‌های بوم گردی با هدف ایجاد اشتغال، رشد گردشگری اقتصاد محور، حفظ اصالت، آیین‌ها و معماری بومی ایجاد می‌شوند.

حسنی گفت: گردشگران و دوستداران طبیعت می‌توانند با بازدید از روستاهای هدف و مناطق نمونه گردشگری بخش بیارجمند همراه با سکونت در اقامتگاه‌های بوم گردی و خرید سوغات و صنایع‌دستی در کنار دیدن گونه‌های نادر جانوری و بازدید از بناهای تاریخی از سفر خود لذت ببرند.

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح این اقامتگاه‌ها تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی دارای مجوز شهرستان شاهرود به  37 اقامتگاه افزایش یافت.

بیارجمند یکی از بخش‌های شهرستان شاهرود و در 110 کیلومتری جنوب شرق این شهرستان واقع شده است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی شاهرود صنایع دستی اقامتگاه های بوم گردی شهرستان شاهرود بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۱۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک با حضور نزدیک به 40 نفر از هنرمندان این حوزه و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در شهرهای سمنان و شاهرود برگزار شد.

در این دوره آموزش تخصصی هنرمندان سفال و سرامیک استان با طراحی بدنه سفال، رفع معایب لعاب، اصلاح و بهینه‌سازی گل و اصلاح کوره و حرارت دهی آشنا شدند.

اولین روز از این دوره آموزشی، با حضور 20 هنرمند سفال و سرامیک شهرستان‌های سمنان، گرمسار، سرخه و مهدی‌شهر، در سمنان و دومین روز آن با حضور 20 هنرمند دیگر از شهرستان‌های شاهرود، دامغان و میامی، در شهرستان شاهرود برگزار شد.

این دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان باهدف افزایش سطح دانش فنی و هنری هنرمندان صنایع‌دستی و ارتقاء صنایع‌دستی استان با همکاری جهاد دانشگاهی استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان برگزار شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898726

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • افتتاح پایگاه سلامت مدارس در شاهرود
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • افتتاح و رونمایی از دو طرح علمی در دانشگاه صنعتی شاهرود
  • چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ برگزار شد
  • ضرورت رعایت حریم محیط زیست در فصل طبیعت‌گردی توسط تورهای گردشگری
  • بوم‌گردی کلید تحقق اشتغال روستاها/جوانان کارآفرین حمایت مالی شوند
  • اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق سمنان و شاهرود