Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@17:22:10 GMT

افت شاخص بورس جبران شد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۱۳۰۳

افت شاخص بورس جبران شد

به گزارش تابناک به نقل از مهر، صبح امروز شنبه سوم اسفند ۹۸ شاخص بورس تهران با افت ۱۱ هزار واحدی معاملات خود را آغاز کرد اما در ادامه با اصلاح شاخص، روند با بهبود مناسب‌تری مواجه شده است. بر اساس معاملات بورس تهران، در لحظه تنظیم این خبر (۹:۵۹) شاخص با افت ۷ هزار و ۷۰۰ واحدی مواجه بوده و بخشی از افت ابتدای معاملات را جبران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان بازار پیش‌بینی می‌کنند که شاخص افت ابتدای صبح خود را جبران نماید، این در حالی است که یکی از کارشناسان بازار سرمایه در گفتگو با مهر می‌گوید: کاهش ۷ هزار واحدی شاخص کمتر از یک و نیم درصد شاخص را نشان می‌دهد به نحوی که این افت در مقابل شاخص ۴۷۰ هزار واحدی رقم بالایی به شمار نمی‌رود و کاملاً یک فرآیند طبیعی را نشان می‌دهد.

امروز در بازار بورس ۲ هزار و ۵۲۶ میلیون سهم به ارزش ۱۵ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۸۳۷ میلیون ریال معامله شده است. به گزارش مهر، برخی پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که واکنش شاخص به قرار گرفتن نام ایران در فهرست سیاه FATF و مشاهده نمونه‌های مثبت ابتلاء به ویروس کرونا منجر به افت شده است.

تحلیل گران بازار سرمایه به مردم و سهامداران توصیه می‌کنند تا از رفتارهای هیجانی در بازار پرهیز کرده و تنها با توجه به شرایط بازار و نوع صورت‌های مالی شرکت‌های بورسی اقدام به خرید یا فروش هر سهم کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران بیمارستان کامکار انتخابات آزادراه تهران شمال اف ای تی اف انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شاخص بورس افت شاخص شاخص کل بورس کروناویروس کرونا در ایران بیمارستان کامکار انتخابات آزادراه تهران شمال اف ای تی اف انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۱۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بازار سرمایه امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت) ۳ هزار و ۹۲۱ واحد رشد کرد و در کانال دو میلیون ۳۱۶ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار ۰.۱۷ درصد تقویت شد.

شاخص هم وزن ۰.۵۷ درصد رشد کرد و در کانال ۷۵۷ هزار واحدی ایستاد.

در این بازار ۳۶۶ هزار معامله به ارزش ۵۱ هزار میلیارد ریال انجام شد.

در این روز به ترتیب نمادهای «بوعلی»، «فملی»، «نوری» و «شبندر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل رشد بازار سرمایه شدند.

در مقابل نمادهای «فولاد» و «غدیر» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز ۰.۱۶ درصد تقویت شد و در کانال ۲۵ هزار و ۵۳۶ واحدی ایستاد.

۵۲ درصد نمادهای بازار در دامنه مثبت و ۴۸ درصد نمادهای بازار در دامنه منفی معامله شدند.

خالص ورود نقدینگی حقیقی به بازار نیز ۴۴ میلیارد تومان بوده است. ارزش کل معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی نیز ۵,۳۲۹ میلیارد تومان بود.

کد خبر 6085476 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بورس تغییر جهت داد
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت/ بازار متعادل شد
  • بورس امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار