Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، استقرار جو نسبتا پایدار امروز و فردا در بیشتر مناطق استان و آسمان صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

فاطمه زهرا سیدان افزود: بر این اساس، در مناطق مرکزی و صنعتی استان، شرایط برای غبار محلی و افزایش آلاینده‌های هوا مهیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از اواسط روز دوشنبه سامانه بارشی وارد استان اصفهان می‌شود، گفت: با شروع فعالیت این سامانه از مناطق غربی تا روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در بیشتر مناطق استان شاهد بارش باران، گاهی رگبار و رعدو برق و احتمال تگرگ و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

سیدان خاطرنشان کرد: دمای هوا تا فردا در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وی درباره آلودگی امروز هوای کلانشهر اصفهان توضیح داد: هواشناسی اصفهان ایجاد غبار صبحگاهی در این شهر را پیش‌بینی کرده بود هرچند رطوبت ۴۰ درصدی و پایداری هوا نیز در نمود بیشتر آن تاثیر داشت.

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح امروز شنبه سوم اسفند با شاخص ۱۱۶ (AQI) در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

هوای کلانشهر اصفهان از اواسط بهمن امسال در وضعیت سالم قرار داشت اما در بیشتر روزهای هفته گذشته به ویژه یکشنبه بیست و هفتم بهمن، کیفیت هوا ناسالم بود.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی اصفهان، میانگین حسابی بارندگی سال جاری استان تا سوم اسفند نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد کاهش و نسبت به میانگین بلند مدت ۱۹درصد کاهش داشته است.
میانگین بارندگی سال زراعی جاری تا کنون ۹۲ میلی متر و میانگین حسابی بارندگی متوسط یک سال زراعی کامل استان اصفهان ۲۰۲ میلی‌متر است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان سازمان هواشناسی سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان سازمان هواشناسی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۱۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بی‌سابقه در این مناطق ایران +جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین،‌ سحر تاجبخش با تاکید بر بی‌سابقه بودن میزان بارش‌ها در برخی مناطق جنوبی کشور اظهار کرد: میزان بارش‌های روزانه در برخی مناطق حتی از رکوردهای به‌جامانده از طوفان گونو در سال ۱۳۸۶ نیز بیشتر بوده است.

تاجبخش افزود: در کُنارک ظرف ۲۴ ساعت حدود ۲۴۷ میلی‌متر باران بارید که ۱۴۰ میلی‌متر بیشتر از رکورد روزانه قبلی که حاصل از فعالیت طوفان حاره‌ای گونو در سال ۱۳۸۶ بوده، است. در زرآباد نیز در ۲۴ ساعت ۲۷۰ میلی‌متر باران بارید که این مقدار ۲۰۰ میلی‌متر بیشتر از رکورد قبلی در سال ۱۳۷۶ این شهر است.

وی تصریح کرد:‌ این مقدار بارش در یک شبانه‌روز از زمان تاسیس نخستین ایستگاه هواشناسی در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان یعنی حدود نیم قرن پیش تا کنون بی‌سابقه است.

رئیس سازمان هواشناسی بیان کرد: در ایستگاه هواشناسی دریایی چابهار نیز برای نخستین بار در حدود نیم قرن اخیر، ۱۴۶ میلی‌متر باران ظرف ۲۴ ساعت بارید.بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد که بارش‌های سامانه اخیر سبب ثبت حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی در اقلیم مناطق جنوب کشور شده است.

تاجبخش افزود: آنچه سامانه بارشی اخیر جنوب کشور را از سامانه‌های قبلی آن متمایز می‌کند، بارش‌های فراتر از ظرفیت‌های اقلیمی و توان زیرساختی در برخی از این مناطق است.بی شک وقتی خیلی بیشتر از ظرفیت‌های اقلیمی یک منطقه باران می‌بارد، خسارت‌های سنگینی به زیرساخت‌ها و تاسیسات مختلف وارد می‌شود.

به گفته وی،‌تا صبح دیروز پنجشنبه از ۳۸۰ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی پنج استان جنوب و جنوب شرقی کشور بارندگی گزارش شده است که در برخی مناطق سبب آب‌گرفتگی گسترده، بالا آمدن آب در معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها شده است.

کد خبر 845512 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • بارش‌های بی‌سابقه در این مناطق ایران
  • بارش‌های بی‌سابقه در این مناطق ایران +جزئیات
  • رکوردزنی بی‌سابقه بارش‌ها در جنوب کشور در طی نیم‌قرن اخیر!
  • بارش‌های مناطق جنوبی رکورد نیم قرن اخیر را زد
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • شدت و گستره بارش‌ها با وقوع صاعقه و بادهای شدید اصفهان را در می‌نوردد/افزایش ۴ درجه‌ای دما
  • پیش بینی افزایش دما و غلظت آلاینده‌ها در خوزستان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران و رعدوبرق
  • فردا از شدت و گستره بارش‌ها در استان کرمان کاسته می‌شود
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها