Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@09:53:36 GMT

واکنش پلیس به احتمال کاهش مجازات مجرمان موادمخدر

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۱۵۰۲

واکنش پلیس به احتمال کاهش مجازات مجرمان موادمخدر

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا خواستار تجدید مجازات مجرمان موادمخدر در قانون شد.

سردار مسعود زاهدیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره احتمال کاهش مجازات‌ مجرمان موادمخدر نظیر قاچاقچیان و خرده فروشان اظهارکرد:‌ در گذشته زمانی‌که قانونگذار برای مجرمان موادمخدر قانون را تدوین کرد، واقع‌بینانه با موضوع روبه‌رو و این قانون تدوین شد، چرا که این افراد سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند و حتما باید مجازاتشان سنگین تر از چیزی که هست بشود، نه اینکه تقلیل پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پلیس مخالف کاهش مجازات این مجرمان است، گفت: امیدواریم دوستان مقداری این بحث‌هایی را که در سایر کشورها وجود دارد بررسی کنند. مدتی قبل گزارشی می‌خواندم که در یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی که اتفاقا خیلی هم ادعای رعایت مسائل حقوق بشری را دارند، خرید و فروش موادمخدر جرم است و تحت هر شرایطی عاملان آن به زندان می‌روند. این نشان می‌دهد که در مبارزه با موادمخدر نباید تعارف و شوخی داشت. 

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با تاکید بر اینکه ما اینجا نباید با این جرائم خوشبینانه برخورد کنیم، تصریح کرد: حتما مجازات‌های سنگین برای جرم خرید و فروش موادمخدر بازدارنده است و جامعه را واکسینه می‌کند. امیدواریم که افرادی که این مسائل را دنبال می‌کنند حتما به این مساله مهم توجه کنند.

زاهدیان درباره اینکه آیا پلیس نظرش را به این افراد اعلام کرده، گفت: ما نظراتمان را گفته‌ایم اما افرادی که دنبال این موارد هستند بعضا به دلایلی توجیه پذیر هم نیستند. امیدواریم در مجلس جدید این مسائل بهتر پیگیری شود و در آینده در این زمینه قوانین بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تهران ناجا پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا پليس مجرمان موادمخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۱۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور؛ ۲۰ نفر بازداشت شدند

سردار وحید مجید در تشریح جزئیات این خبر گفت: با توجه به حساسیت مربوط به ایام کنکور و پیرو مجموعه اقدامات سال گذشته از ابتدای سال جاری پلیس فتا فراجا ضمن هدایت و نظارت عملیاتی کلیه رده‌های پلیس سایبری در سراسر کشور در زمینه ارتقاء امنیت آزمون‌های کنکور سراسر نوبت اول اردیبهشت ۱۴۰۳ اقدام کرده است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی و رصد‌های تخصصی بالغ بر ۳۰۰ نشانگاه مجرمانه مورد شناسایی قرار گرفته است که از این تعداد ۸۰ مورد موضوع تحت اقدام عملیاتی بوده و تعداد ۲۰ نفر از مدیران و گردانندگان اصلی این صفحات، کانال و اکانت که مدعی فروش و واگذاری سوالات کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ با قبولی تضمینی در کنکور و آزمون و یا واگذاری ادوات تقلب افزار بوده‌اند دستگیر شده و برای سیر مراحل قانونی پرونده‌شان به مرجع قضایی ارجاع شده است.

مجید با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای شناسایی سایر مرتکبان و مجرمان در این رابطه در حال اجرا است، افزود: برابر رصد‌های صورت گرفته و تحلیل روش‌های کلاهبرداری افراد مذکور مشخص شده است دریافت رمز ارز و مسکوکات طلا و سکه نیز یکی از روش‌های دریافت وجوهات از سوی مجرمان بوده است. تا کنون در این رابطه بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال معادل رمز ارز و تعداد ۵۰ قطعه انواع سکه طلا از این افراد کلاهبردار، کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره صریح به این موضوع که تا کنون هیچگونه نمونه سوال از متهمان و مجرمان مرتبط با کنکور سراسری کشف نشده است، گفت: یکی از شگرد‌های این افراد واگذاری نمونه سوالات ادوار گذشته است.

رئیس پلیس فتای فراجا خاطرنشان کرد: این افراد کلاهبردار در بسیاری از موارد پس از دریافت وجوهات از پاسخگویی به متقاضیان و مالباختگان امتناع می‌کنند، لذا هموطنان گرامی ضمن حفظ هوشیاری به هیچ عنوان فریب این افراد را نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • ۷۴ تبهکار خطرناک تهران بازداشت شدند | معضل جدی دسترسی مجرمان به سلاح گرم
  • انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران
  • کشف ۲ کیلوگرم موادمخدر بلعی در ششتمد
  • اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور؛ ۲۰ نفر بازداشت شدند
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در دنیا/ استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • جمع‌آوری بیش از ۲۶۰۰ معتاد متجاهر در غرب تهران
  • استفاده از ظرفیت هنر برای ارائه مضامین پیشگیری از اعتیاد
  • تیراندازی پلیس برای دستگیری شرور موادفروش در خاک سفید