Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رییس مرکز تحقیقات دارو رسانی هدفمند دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس تحقیقات، زعفران در درمان افسردگی و کنترل آلزایمر و اختلالات روانی به اندازه داروهای رایج شیمیایی موثر است و یکی از اثرات برجسته این دارو کاهش التهاب و ضخامت شبکیه چشم در بیماران مبتلا به رتینوپاتی دیابتی است. دکتر الهام خداوردی با اشاره به طراحی و ساخت داروی کروسینا با استفاده از ماده موثره زعفران توسط محققان این مرکز اظهار کرد: خاصیت ضد افسردگی و شادی آوری از مهمترین ویژگی های این دارو به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه این دارو از سال ۹۴ با دریافت پروانه تولید وارد بازار شده است، خاطر نشان کرد:  کروسین بعنوان یک مکمل دارویی دارای خاصیت ضد افسردگی و شادی آور است و در مطالعات بالینی اثرات بارز درمانی کروسین بر افسردگی، اضطراب و سلامت روانی بیمار در مقایسه با دارونما به اثبات رسیده است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مطالعات بالینی مختلف که در گذشته و حال بر روی زعفران و کروسین انجام شده خواص درمانی متعددی را برای این  دارو به اثبات رسانده است، تصریح کرد: کروسینا از منشاء زعفران بدست می آید و اصلی ترین آنتی اکسیدانت زعفران به شمار می رود و بسیاری از خواص درمانی زعفران به این جزء نسبت داده می شود .از جمله این خواص می توان به اثر درمانی آن در آلزایمر و بهبود حافظه، افزایش قوای بینایی در سالمندان، پیشگیری و درمان اختلالات شبکیه چشم در بیماران دیابتی، پیشگیری و کنترل سرطان، درمان اختلالات جنسی، کنترل و تنظیم قند خون اشاره کرد.
 رییس مرکز تحقیقات دارو رسانی هدفمند دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به مطالعات بالینی گفت: قرص کروسینا توانست در مدت سه ماه میزان HbA۱C  بیماران دیابتی را کاهش داده، از التهاب شبکیه چشم کاسته و میزان دید بیمار را افزایش دهد.
وی تهیه فرمولاسیون سامانه های دارورسانی کارآمد در درمان بیماری‌های مختلف مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، دیابت و ... را الویت های پژوهشی این مرکز برشمرد و خاطر نشان کرد: تهیه فرمولاسیون سامانه های دارورسانی کارآمد، با رهش اصلاح شده  و هدفمند در درمان بیماری‌های مختلف بالاخص بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، بیماری‌های دستگاه تنفسی و تهیه  فرمولاسیون سامانه های دارورسانی کارآمد، با رهش اصلاح شده  و هدفمند در درمان بیماری‌های سیستم اعصاب مرکزی، دیابت و انواع  بیماری‌های التهابی از جمله اولویت های پژوهشی این مرکز به شمار می رود.

ایسنا برچسب ها: زعفران ، افسردگی ، داروی کرو سینا ، آلزایمر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: زعفران افسردگی آلزایمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۱۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشیدنی‌های موثر در درمان بیماری‌های کلیوی + فیلم

بهترین نوشیدنی برای درمان و پیشگیری از سنگ کلیه آب است؛ اما آب باید ویژگی هایی داشته باشد که می توانید با این ویژگی ها در ویدیو زیر آشنا شوید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم
  • توصیه‌های روزه داری و مصرف دارو‌ها
  • به گفته یک پزشک افراد باید در مورد فشار خون بالا چه کنند؟
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتور‌های قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • نوشیدنی‌های موثر در درمان بیماری‌های کلیوی + فیلم
  • کمک فوری برای درمان دختر یتیمی که دچار سوختگی شده است
  • وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان
  • درمان اضطراب خطرات قلبی را نیز کاهش می دهد
  • مواد غذایی موثر بر آلزایمر را بیشتر بشناسیم