Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@14:03:00 GMT

سفر با اتوبوس انتخابات به روستاهای محروم جنوب تهران

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۱۸۶۳

سفر با اتوبوس انتخابات به روستاهای محروم جنوب تهران

با اتوبوس آبی رنگ شرکت واحد که شعبه سیار رأی گیری دوم اسفند شده است به سمت روستاهای محروم جنوب تهران می‌رویم. تا سر و کله اتوبوس در روستا پیدا می‌شود مردم با شناسنامه‌هایشان به سمت ما می‌آیند. آن‌ها پای انقلاب هستند ما چه قدر پای آن‌ها ایستاده‌ایم.

خبرگزاری فارس از شهرری؛ محمد حسینی: مردم انقلابی و ولایتمدار ری نیز که همواره سهم بالا و تأثیرگذاری در این عرصه‌ها دارند همگام با این سیل خروشان پای صندوق‌های رأی رفتند و پاسخ محکمی به یاوه‌گویی‌های اخیر دشمنان داخلی و خارجی دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار صندوق‌های ثابت که از ساعت ۸ صبح با رأی دادن رهبر انقلاب کار خود را با قدرت و انگیزه رسماً آغاز می‌کند صندوق‌های سیاری نیز برای کسانی که امکان یا توانایی حضور ندارند در نظر گرفته می‌شود که برای تهیه گزارش با یکی از این صندوق‌ها همراه شدیم.

با اتوبوس آبی رنگ شرکت واحد کار خود را از روستای کوره فرنگی در بخش مرکزی شهرستان ری آغاز کردیم که تا سر و کله اتوبوس در روستا پیدا می‌شود مردم برای رأی دادن با شناسنامه در دست به سمت اتوبوس می‌شتافتند.

محرومیت روستایی که از نظر حداقل امکانات شهری و اولیه زندگی تنها در چند کیلومتری شهرری بسیار مشهود است، تصور اینکه این مردم در انتخابات شرکت کنند سخت است ولی در میان فریادهای اعتراض خود از مشکلات فراوان محل زندگی خود، آرای خود را با افتخار و غرور به صندوق انداختند.

خانمی با چادر گل گلی خود را زودتر از بقیه خود به صندوق رساند و پس از کلی گلایه از بی‌توجهی مسؤولان رأی خود را به صندوق می‌اندازد و در پاسخ به اینکه چرا با وجود این همه گرفتاری در انتخابات شرکت کردید، می‌گوید: برای کشورم، اسلام، رهبرم که دوست‌شان دارم شرکت کردم.

فاطمه حیدری که با ۸ بچه حدود ۷۰ سالی زندگی عشایری و چادرنشینی خود را از اینجا آغاز کرده و سال‌ها بعد با عنایت خیری و اعطای زمینی، سرپناهی ساخته به نبود آب، برق، گاز، مدرسه، درمانگاه و مسجد در این روستایی اشاره دارد که امروز حدود ۳۰۰ نفر در آن زندگی می‌کنند و خیلی‌ها از جمله فرزندانش بدلیل نبود امکانات به سمت سایر روستاهای اطراف رفته‌اند.

وی از رفت و آمدهای نمایشی و شعاری مسؤولان قبل از انتخابات گلایه دارد که هیچ کاری برای حل کوچکترین خواسته و مشکل روستا نداشته‌اند.

شناسنامه‌ای در گرو مشکلات

خانم نبی زاده با چشمانی اشک‌آلود سمت ما آمد که پسرش به تازگی فوت کرده و شناسنامه او به دلیل خرج و مخارج گرو گذاشته است تا بتواند هزینه‌های او و سه فرزندی که از او به یادگار مانده را بپردازد و حالا از اینکه نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند ناراحت است.

کمی آن طرف‌تر مردی با خانمی که چادر گلدار روشن رنگ بر سر دارد به همراه دو فرزند معلول و مریض به سمت اتوبوس انتخابات می‌آیند و خانم حیدری از اهالی روستا به ما می‌گوید به داد فرزندان این همسایه ما برسید که خودش هم چند مدتیه بیکار شده است.

احمد ملکی به سرعت به ما می‌رسد و پس از شرکت در انتخابات به همراه همسرش می‌گوید: ۱۹ سالی است اینجا زندگی می‌کنیم و علی‌رغم پیگیری ولی حقوقی به فرزندان معلولم نمی‌دهند و با ورشکستگی صاحب‌کارم بیکار هم شده‌ام ولی شرکت در انتخابات وظیفه همه ما است و ربطی به این دردهای زندگی ما ندارد.

رأی اولی روستا در میان نبود امکانات تفریحی

این روستا رأی اولی هم دارد که فاطمه خانم می‌گوید این بچه‌ها بدون امکانات تفریح و ورزشی با بازی میان کوچه پس کوچه‌های خاکی و گل‌آلود در میان پرسه سگ‌های ولگرد بزرگ شده‌اند و امروز محسن اولین رأی خود را به صندوق انداخت.

از خانه‌ای که بر سر در آن قالی شسته‌اند و نشان می‌دهد کم‌کم به استقبال خانه تکانی و کارهای عید رفته‌اند خانم حیدری شناسنامه در دست خارج می‌شود که به گفته اهالی همسر وی سه سالی است سرطان حنجره گرفته و دختر عقد کرده او بیش از چهار سال در انتظار آماده شدن جهیزیه و خانه بخت رفتن است.

توقف ما در این روستا بیش از یک ساعت به طول انجامید و باورش برای ما هم سخت است این مردم با تلی از مشکلات ریز و درشت مثل کوه پای نام ایران ایستاده‌اند و در جایی که فاصله چند دقیقه‌ای با مرکز شهر دارد محرومیت‌های فراوانی دارد ولی آن‌ها از آرمان و هدف خود به خاطر کم کاری مسؤولان دست نمی‌کشند.

پیرزن قد خمیده ۸۱ ساله آخرین فردی بود که در روستای کوره فرنگی با پای خود در اتوبوس حاضر شد و برگ رأی‌اش را در صندوق سفید مُهر و موم انتخابات انداخت.

صدای ما را به گوش مسؤولان برسانید

اتوبوس قصد ترک روستا را داشت که آقا و خانمی جلوی ما را گرفتند و گفتند الان مجبورید مسیر یک کیلومتری را ۷ کیلومتری بروید چون زیرگذر اینجا را به دلیل عدم بودجه رها و مسدود کرده‌اند و دوربرگردانی هم نمی‌گذارند تا مجبور نباشیم مسیر طولانی را در این جاده پر خطر طی کنیم و برای رفت و آمد مشکل جدی داریم. صدای محرومیت ما را به گوش مسؤولان برسانید.

جهادگران کار پای صندوق رأی

ایستگاه بعدی اتوبوس انتخابات کارخانه سیمان بود که کارگران و تلاش‌گران عرصه تولید که در جبهه سخت این دوران می‌جنگند و با لباس کار پای صندوق رأی حاضر شده و نقش خود را ایفا کردند و عده‌ای هم این کار را بعد از تعطیل شدن از کار به حضور خانوادگی پای صندوق موکول کردند.

آقای محمدی جوانی است که ده سال در شرکت مشغول کار است و شرکت در انتخابات را برای سرنوشت کشور و خودش عنوان می‌کند و می‌گوید: مشکلات برای حضور در صحنه مردم اثری ندارد و ملت ما آن‌قدر فهیم و بالغ هستند که از خون شهدا و کشور خود دفاع و پاسداری کنند.

یکی از کارگران کارخانه سیمان با افتخار شناسنامه و برگ رأی خود را به سمت دوربین فارس می‌گیر و می‌گوید همیشه به عشق ایران و رهبرم در انتخابات شرکت می‌کنم.

یکی دیگر از کارخانه‌های مهم شهرستان ری مسیر بعدی ما بود که توقف کوتاهی هم آنجا داشتیم و کارکنان این مجموعه هم پس از انجام مقدمات شرکت در انتخابات کاندیداهای مدنظر خود را از اسامی چسبانده شده به اتوبوس انتخاب و بر برگ آرا نوشتند و راهی صندوق کردند.

آرایی با رخت سفید خدمت

پس از ریختن آرای جهادگران عرصه تولید و اقتصاد مقاومتی در صندوق راهی مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی رازی شدیم تا در این ایستگاه هم مسافران اتوبوس انتخابات برای انتخاب برگزیدگان خود در مجلس یازدهم و میاندوره مجلس خبرگان رهبری سوار شده و با شرکت در این آزمون مهم انتخابات از اتوبوس پیاده شوند.

مثل ایستگاه‌های قبلی سفیدپوشان این بیمارستان که با جان و دل برای بیماران تلاش و فداکاری می‌کنند در پای صندوق رأی هم پرتوان و پرشور حاضر می‌شوند و در فضایی آکنده از مهر و محبت در کنار همدیگر برای اعتلای نام ایران این کار را انجام می‌دهند.

اتوبوس انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری باید چند مسیر دیگر را طی می‌کرد تا مردم در ساعات پایانی هم می‌توانستند از فرصت حضور برای تعیین سرنوشت کشور و خود استفاده کنند و تیم فارس باید برای رساندن گزارش‌های خود این تیم را ترک می‌کرد.

 

مردم باردیگر وظیفه خود را بدون کوچکترین خدشه‌ای انجام دادند و هر کجا رفتیم از ما خواستند صدای ما را به گوش مسؤولان برسانید و حالا باید به انتظار نشست و دید پس از نشستن بر صندلی سبز مجلس تا چه میزان پای وعده‌های خود می‌مانند و به محله‌هایی که قبل از انتخابات سر زدند پس از انتخاب هر چند وقت یکبار سر می‌زنند و پای حرف دل مردمی که به آن‌ها رأی دادند می‌نشینند.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/گ۲/س

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات ایران روستا رهبر انقلاب انتخابات شرکت شرکت در انتخابات اتوبوس انتخابات پای صندوق صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۱۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال از ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی و اعتباری به بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور حوزه اقتصاد دیجیتال در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد موسی‌زاده موسوی در خصوص فعالیت‌های این صندوق در حوزه اقتصاد دیجیتال در سال ۱۴۰۲، گفت: در طی سال گذشته به بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور حوزه اقتصاد دیجیتال، انواع خدمات مالی و اعتباری مورد نیاز ارائه شده است که در تلاشیم این میزان رشد قابل توجهی را در سال ۱۴۰۳ تجربه کند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی فناوری‌های نوظهور دیجیتال، افزود: ارائه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی و اعتباری شامل ارائه تسهیلات، خدمات کارگزاری مالی و فنی، صدور ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، بخش دیگری از فعالیت‌های صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال در سال گذشته است.

موسی‌زاده موسوی خاطرنشان کرد: در کنار خدمات مالی و اعتباری فوق، حمایت از ارائه خدمات زیرساختی مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، حمایت از توسعه محصولات و خدمات اولویت‌دار در حوزه‌های کلیدی و راهبردی، کمک به اشتغال و توانمندسازی نیروی انسانی این حوزه در کشور، از جمله فعالیت‌های اثرگذاری بوده که با همکاری ستاد توسعه  اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری انجام شده است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال درخصوص برنامه‌های این صندوق در سال جدید، گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ با توسعه خدمات تخصصی مورد نیاز شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجتال و همچنین ورود به حوزه‌هایی همچون ارتقای توان صادراتی شرکت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و کمک به شکل‌دهی اکوسیستم زیرساخت‌های کلیدی حوزه هوش مصنوعی که در برنامه توسعه صندوق پیش‌بینی شده است، بتوانیم نقشی اثرگذار در کنار سایر بازیگران این حوزه داشته باشیم و به توسعه زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال کشور کمک کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دهیاران برای توسعه پایدار در روستاهای دشتستان تلاش کنند
  • برق تمام روستاهای لرستان پس از بارش‌های اخیر وصل شد
  • خدمات مالی ۴۰۰ میلیاردی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال
  • کدورت آب شرب خرم‌آباد/ آب روستاهای سیل‌زده لرستان وصل شد
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد
  • درج صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع مفید با نماد سیمانو در بورس تهران؛ سیمانو چیست؟
  • عقب ماندگی‌های حوزه سلامت و آموزش در دشتی جبران شود
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند
  • صحبت‌های جالب نامزد‌های انتخابات مجلس که از آخر اول شدند!