Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@14:21:53 GMT

وزیر فرهنگ: شجریان ترنم باشکوه ایران است

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۲۱۲۰

وزیر فرهنگ: شجریان ترنم باشکوه ایران است

سیدعباس صالحی روز شنبه در پیام توئیتری خود نوشت: استاد محمدرضا شجریان ترنم باشکوه ایران است. اینک که در شرایط سخت بیماری است، دعای یک ملت بدرقه راه او باد.

محمدرضا شجریان (زادهٔ ۱ مهر ۱۳۱۹ در مشهد موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس اهل ایران و نامزد ۲ جایزه گرمی بود که توسط سایت انجمن آسیا به عنوان پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی معرفی شده و روزنامهٔ ونکوورسان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی در سال ۲۰۱۰ و یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد شجریان از برجسته‌ترین هنرمندان موسیقی سنتی است و از وی با عنوان خسرو آواز ایران یاد می شود. وی نوروز ۹۵ با انتشار ویدئویی ضمن تبریک سال نو، از ابتلای خود به بیماری سرطان خبر داد و پس از آن تاکنون تحت نظر پزشکان به مداوا مشغول است.

وی را که مبدع چند ساز موسیقی است و شاگردان مختلفی را در عرصه هنر ایران از جمله ایرج بسطامی، حسام‌الدین سراج، حمیدرضا نوربخش، علی جهاندار و پسرش همایون تربیت کرده است، پیش از هر چیز مردمان این دیار به دو اثر فاخر ربنا و مرغ سحر می شناسند.

این استاد آواز ایران در روزهای اخیر به علت اختلالات ریوی ناشی از بیماری قلبی در بیمارستان جم تهران بستری شده و بامداد امروز همایون شجریان فرزند وی با انتشار تصویری از نمایشگر علائم حیاتی پدر از دوستداران وی رفع نگرانی کرد.

برچسب‌ها حمید رضا نوربخش توییتر حسام الدین سراج محمدرضا شجریان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توییتر حسام الدین سراج محمدرضا شجریان توییتر حسام الدین سراج محمدرضا شجریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۲۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت وزیر ورزش و جوانان از پیشکسوت داوری کشتی

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، امروز عصر کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در بیمارستان فیروزگر تهران از استاد ابوالقاسم رایگان داور سابق کشتی و نویسنده کتاب گنجینه فنون کشتی عیادت کرد.

استاد رایگان متولد سال ١٣٠٩ در سال ١٣٣۴ کار مربیگری و داوری کشتی را آغاز کرد و قضاوت کشتی نامدارانی چون جهان پهلوان تختی و جهانبخت توفیق را در آن سال‌ها عهده‌دار بود.

این مربی-داور کشتی با سابقه در سال ١٣٨٢، کتاب ارزشمند گنجینه فنون کشتی آزاد و فرنگی را از نزدیک به ۵٠ سال تجربه خود به رشته تحریر درآورد.

رایگان از هجدهم فروردین در بخش ICU این بیمارستان بستری است.

کد خبر 6080204

دیگر خبرها

  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • آئین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب برگزار شد
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • مروری بر آثار و زندگی شاعر بلند آواز بوشهر
  • وزیر ارشاد از راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی خبر داد
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • استاد برجسته و پیشکسوت دانشگاه تهران درگذشت
  • عیادت وزیر ورزش و جوانان از پیشکسوت داوری کشتی