Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ایران در پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان در نورسلطان قزاقستان توسط «علیرضا نجاتی»، «محمدعلی گرایی» و «امیر قاسمی منجزی» در وزن‌های ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم ۳ سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کرد.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در سه وزن ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم سهمیه المپیک را نگرفته و باید در رقابت‌های قاره‌ای کسب سهمیه آسیا و همچنین کسب سهمیه جهانی در بلغارستان حضور یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این قرار بود شهر «شی‌آن» چین میزبان رقابت‌های گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در قاره آسیا باشد که به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور چین اتحادیه جهانی کشتی میزبانی این مسابقات را به کشور قرقیزستان واگذار کرد.

بر این اساس مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا روزهای ۸ تا ۱۰ فروردین ماه سال ۹۹ در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار می‌شود و تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ما برای کسب ۶ سهمیه باقی مانده در این رقابت‌ها حضور خواهند یافت.

«حسن رنگرز» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای کسب سهمیه المپیک در وزن ۶۷ کیلوگرم در آسیا چالش و دغدغه داریم. یکی از راهبردهای کادر فنی این است که برای «محمدرضا گرایی» شرایطی فراهم شود که به وزن المپیکی ۶۷ کیلوگرم تغییر وزن دهد. او اکنون با یک شیب ملایم در حال کم کردن وزن خود است تا بتواند در مسابقات کسب سهمیه المپیک در قرقیزستان در وزن ۶۷ کیلوگرم حضور پیدا کند.

وی ادامه داد: در وزن ۸۷ کیلوگرم نیز «رامین طاهری»، «مهدی فلاح»، «حسین نوری» و «یوسف قادریان» را داریم که به نظر می‌رسد با توجه به عملکرد طاهری و اتفاقاتی که برای «بهروز هدایت» در پیکارهای قهرمانی آسیا رخ داد، کادر فنی او را به عنوان نماینده تیم ملی در این وزن در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک انتخاب کرده است. «رامین طاهری» در پیکارهای جهانی به غیر از شکست یک بر یک برابر «دنیس کودلا» آلمانی که البته نباید از ناداوری داوران گذشت، خوب بود و اگر از سد این حریف آلمانی عبور می‌کرد به طور حتم سهمیه المپیک و مدال نیز کسب می‌کرد. با توجه به اینکه در سطح آسیا نمایندگان کشورهای قزاقستان و ازبکستان سهمیه گرفته‌اند، کار طاهری برای کسب سهمیه آسان‌تر خواهد بود.

سخنگوی فدراسیون کشتی بیان داشت: در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز «محمدهادی ساروی» را داریم که فکر می‌کنم با توجه به عملکرد او، ساروی نیز می‌تواند سهمیه المپیک کسب کند.

وی افزود: همه تلاش کادر فنی این است که بتوانیم در پیکارهای کسب سهمیه المپیک در قرقیزستان سه سهمیه باقیمانده را را به دست آورده و در نتیجه زمان کافی و مناسب برای آماده‌سازی تیم ملی داشته باشیم.

رنگرز یادآور شد: در صورتی که بتوانیم هر سه سهمیه المپیکی را در قزقیزستان بگیریم، مسابقه بعدی تیم ملی رقابت‌های بین‌المللی «پیت لازینسکی» لهستان به عنوان یکی از تورنمنت‌های دارای رنکینگ است که هم از لحاظ فاصله زمانی تا المپیک مناسب است و هم در بالاترین سطح فنی برگزار می‌شود.  

وی گفت: در صورتی که در برخی اوزان گره کور و ابهامی وجود داشته باشد، در تورنمنت «پیت لازینسکی» لهستان می‌توان یک رقابت عادلانه انتخابی را داشته باشیم تا نفرات اصلی تیم ملی در المپیک مشخص شوند. با توجه به شرایط در حال حاضر مهمترین موضوع کسب هر ۶ سهمیه المپیک است.

برچسب‌ها کشتی فرنگی کشتی فدراسیون کشتی المپیک توکیو رامین طاهری محمد هادی ساروی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشتی فرنگی کشتی فدراسیون کشتی المپیک توکیو رامین طاهری کشتی فرنگی کشتی فدراسیون کشتی المپیک توکیو رامین طاهری کسب سهمیه المپیک تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۲۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمدی ششمین فرنگی کار المپیکی ایران

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در رقابت‌های وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا به میزبانی بیشکک قرقیزستان امروز یکشنبه علیرضا مهمدی از کشورمان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۳ از سد آسان ژانیشوف از قرقیزستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل جالگاسبای بردی مرادوف از ازبکستان به پیروزی رسید و سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را از آن خود کرد.         کد ویدیو دانلود فیلم اصلی     تیم ملی کشتی فرنگی ایران پیش از این در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ صربستان در اوزان ۶۰، ۶۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم موفق به کسب ۴ سهمیه المپیک شد و با کسب سهمیه‌های امروز کاویانی و مهمدی سهمیه‌های ایران در المپیک پاریس کامل شد.

دیگر خبرها

  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد
  • سهمیه کشتی فرنگی در المپیک کامل شد
  • سهمیه کشتی فرنگی درالمپیک کامل شد/کدام ملی‌پوشان به پاریس می‌روند
  • کولاک علیرضا مهمدی؛ ۶ سهمیه المپیک کشتی فرنگی کامل شد
  • مهمدی ششمین فرنگی کار المپیکی ایران
  • سهمیه کشتی فرنگی ایران کامل شد؛ مهمدی به المپیک رسید
  • امین کاویانی‌نژاد سهمیه المپیک را کسب کرد
  • کاویانی نژاد با عبور از دیوار چین به پاریس رسید
  • سهمیه پنجم تیم ملی کشتی فرنگی را کاویانی‌نژاد گرفت