Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@23:09:43 GMT

قبل از خرید خودروی کارکرده به این ۸ نکته توجه کنید

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۲۲۷۵

قبل از خرید خودروی کارکرده به این ۸ نکته توجه کنید

بسیاری از افراد به دلایل مختلف ترجیح می‌دهند به جای خودرو صفر به سراغ خودرو‌های کارکرده بروند. برخی از این افراد معتقدند که تولیدات قدیمی کیفیت بهتری نسبت به تولیدات جدید دارند.

در مورد خودرو‌های وارداتی نیز افراد ترجیح می‌دهند برند‌های محبوب خود را از خودرو‌های کارکرده انتخاب کنند. اما زمانی که اقدام به خرید خودروی کارکرده می‌کنید باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۱- گذشته خودرو

نخستین نکته در هنگام خرید خودروی کارکرده چک کردن گذشته خودرو است. این امکان وجود دارد که شما از طریق شرکت سازنده وضعیت تعمیرات خودرو و سرویس‌های انجام شده را چک کنید. البته اگر صاحب خودرو فردی منظم و دقیق باشد می‌توانید از روی فاکتور‌های که مربوط به تعمیرا ت. وسرویس‌های خودرو بوده و وی آن‌ها را نگه داشته این مورد را چک کنید.

۲- قیمت

برای خرید یک خودروی خوب باید در بین سایت‌های آگهی و نمایشگاه‌ها قیمت‌های مختلف خودروی مورد انتخاب خود را بررسی کنید تا خودرو با نرخ بیشتر به شما داده نشود. البته برخی از صاحبان خودرو به دلیل اضافه کردن برخی از قطعات و وسایل بر روی خودرو درخواست نرخ بیشتری می‌کنند و احتمالا می‌گویند که نمونه این خودرو پیدا نمی‌شود، اما شما به این گفته‌ها زیاد توجه نکنید، مگر اینکه آن قطعات و وسایل جز موارد ضروری باشند.

۳- کارکرد

یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید خودرو میزان کارکرد خودرو است و شما باید این نکته را مد نظر داشته باشید که خرید خودروی بالای ۱۵۰ هزار کیلومتر ممکن به مرور زمان روی دست شما هزینه‌های سنگین در بخش‌های مختلف از جمله موتور و گیربکس بگذارد. این موضوع در مورد خودرو‌های با کارکرد کمتر از ۱۵۰ و ۱۰۰ هزار کیلومتر کمتر نیاز به تعمیرات اساسی دارد و البته تمام این موارد بستگی به نگهداری مناسب خودرو دارد.

۴- بازدید ظاهری

سعی کنید بازدید خودرو را در روز انجام دهید و اگر این بازدید در منزل صاحب خودرو باشد بهتر است. سعی کنید هنگام تاریکی برای بازدید مراجعه نکنید چرا که ممکن است بسیاری از عیب و ایرادات خودرو پیدا نشود. یکی از نکات مهم دیگر هنگام بازدید ظاهری چک کردن زیر خودرو به خصوص در جلو و عقب است چرا که با استفاده از آن می‌توان تصادفی بودن خودرو را تشخیص داد. اگر در این کار نیز حرفه‌ای نیستید بهتر است یک فرد مطمئن و آشنا به کار را همراه خود ببرید.

۵- امتحان کردن فروشنده

هنگام خرید تا جایی که می‌توانید فروشنده را امتحان کنید و از او سوال‌های مختلفی درباره وضعیت سرویس‌ها و امکانات خودرو بپرسید. اگر اطلاعات درستی در مورد خودرو به شما ندهد این امکان وجود دارد که حتی خودرو دزدی باشد. در هر صورت باید مراقب چنین مواردی نیز باشید و امکان برخورد با این نوع خودرو‌ها هم وجود دارد.

۶- چک کردن لاستیک‌ها

میزان درصد آج لاستیک‌ها را در هنگام خرید خودرو بررسی کنید. اگر میزان درصد آج لاستیک‌ها کم باشد یعنی شما باید یک هزینه اضافه برای خرید لاستیک انجام دهید. اگر این مورد را دیدید سعی کنید با چانه زدن نرخ خودرو را پایین بیاورید.

۷- بررسی خوردگی لاستیک‌ها

اگر تایر‌ها به صورت نامعقول و غیر طبیعی خورده شده باشند نشان دهنده وجود مشکل در سیستم تعلیق است.

۸- تست رانندگی

قبل از انجام تست رانندگی حتما از وضعیت بیمه خودرو مطلع شوید. پس از آن به گونه‌ای خودرو را بررسی کنید که به سلامت موتور و گیربکس پی ببرید. تست رانندگی را حتما در کوچه‌ای ناهموار انجام دهید تا از وضعیت سر و صدای داخل خودرو و وضعیت سیستم تعلیق آن مطلع شوید. در صورتی که خودرو مجهز به گیربکس دستی است تعویض دنده‌ها را چک کنید که به خوبی انجام شود و در هنگام نیم کلاچ نحوه راه افتادن چک کنید. در مورد خودرو‌های گیربکس اتوماتیک نیز نحوه تعویض دنده‌ها و معکوس کشیدن را بررسی کنید که به اصطلاح گیربکس تقه نزند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر علم و دانش خودرو دانستنی های خودرو خرید خودرو خرید خودروی کارکرده مورد خودرو خرید خودروی هنگام خرید خرید خودرو بررسی کنید لاستیک ها خودرو ها چک کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۲۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروی تسلا مدل 3 – 2024 چه مشخصاتی دارد؟

خودروی تسلا مدل 3 – 2024 دارای ترمز اضطراری خودکار، قابلیت تشخیص عابر پیاده، نظارت بر نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی، دوربین دنده عقب، سنسور پارک جلو و عقب و سیستم کنترل بین خطوط است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت تسلا میزان قدرت و گشتاور خودروی تسلا مدل ۳ – ۲۰۲۴ را هنوز اعلام نکرده است، اما ادعا می‌کند که شتاب این خودرو در عرض ۶.۱ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ طول و عرض این خودرو به ترتیب ۴۷۲۰ و ۱۹۳۳ میلی‌متر است، در حالی که ارتفاع آن ۱۴۴۱ میلی‌متر و فاصله بین دو محور نیز ۲۸۷۵ میلی‌متر است.

خودروی تسلا مدل ۳ – ۲۰۲۴ دارای ترمز اضطراری خودکار، قابلیت تشخیص عابر پیاده، نظارت بر نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی، دوربین دنده عقب، سنسور پارک جلو و عقب و سیستم کنترل بین خطوط است، از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به چرخ‌های ۱۸ اینچی، چراغ‌های جلو LED، چراغ‌های مه‌‎شکن یکپارچه، نمایشگر ۱۵.۴ اینچی، ناوبری ماهواره‌ای، سیستم صوتی مجهز به ۹ بلندگو، دو شارژر گوشی هوشمند ۶۵ واتی و سقف شیشه‌ای پانوراما اشاره کرد.

خودروی تسلا مدل ۳ – ۲۰۲۴ در رنگ‌های مشکی، آبی، خاکستری و قرمز وارد بازار می‌‎‏‎شود.

کد خبر 745007

دیگر خبرها

  • برای خرید مسکن باید این 10 نکته را بدانید+ نکات کلیدی در تنظیم مبایعه‌ نامه
  • ترکیب سپاهان در دربی با تغییرات قابل توجه!
  • نگهداری از موتور گیرلس چگونه است؟
  • آریزو 6 جی تی، لحظه شماری برای تسخیر جاده‌ها
  • هر چیزی که باید درباره مزایده خودرو بدانید
  • خودروی پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۴ با چه مشخصاتی عرضه می‌‎شود؟
  • ۴۲۰ کیلوگرم تریاک از خودروی لکسوس کشف شد
  • ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شدند
  • قیمت پژو ۴۰۵ GLX امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خودروی تسلا مدل 3 – 2024 چه مشخصاتی دارد؟