Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-16@23:58:20 GMT

یمنی‌ها از حمله به تأسیسات نفتی عربستان خبر دادند

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۲۳۲۶

یمنی‌ها از حمله به تأسیسات نفتی عربستان خبر دادند

نیروهای حوثی یمن اعلام کردند که تأسیسات نفتی عربستان در منطقه ینبع را هدف حمله قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، نیروهای یمنی دیروز (جمعه دوم اسفندماه) اعلام کردند که با استفاده از ۱۲ پهپاد و سه موشک، به تأسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان در بندر ینبع در حاشیه دریای سرخ حمله کرده‌اند.

یحیی سریع، سخنگوی نظامی نیروهای حوثی یمن گفت: پهبادها و موشک‌ها، اهداف حساس آرامکو و دیگر اهداف را مورد هدف قرار دادند و با دقت بالا به آنها اصابت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت آرامکو از اظهار نظر درباره این خبر خودداری کرد.

منبع: شانا

کلیدواژه: یمن عربستان سعودی شرکت سعودی آرامکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۲۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش عمر موتور خودروها با تولید محصول ضد رسوب ایرانی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید محصولی شده اند که می‌تواند سالانه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از هزینه‌های خوردگی، رسوب و زنگ در انواع خودرو، تأسیسات و نیروگاه‌ها را به کشورمان کاسته و مانع از آلودگی محیط زیست شود.

بر اساس این گزارش، ماده ایمن ساز ضد رسوب و ضدخوردگی این شرکت سازنده، راه حلی دائمی برای از بین بردن رسوب و زنگار فعلی موجود در آب، بدون نیاز به تخلیه است.

کاهش هزینه تعمیرات، افزایش راندمان و بهره وری موتور انواع خودرو، حفظ سلامت قطعات تأسیسات، حذف اسیدشویی و کاهش ۴۰ تا ۶۰ درصدی هزینه سوخت و انرژی در تأسیسات از جمله فواید این محصول عنوان شده است.

به گفته عبدالحمید مصدق، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، در خصوص محصولات این شرکت، و کاربرد آنها، محصول ضد رسوب و ضدخوردگی در ۱۳۸۸ ثبت اختراع شده و در حال حاضر برای بومی‌سازی آن در سطح کشور تلاش می‌کنیم، عاملی راهبردی و مهم است.

نبود وجود این ماده سالانه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه خوردگی، رسوب و زنگ در انواع خودرو، تأسیسات و نیروگاه‌ها به کشور تحمیل می‌کند.

وی افزود: نمونه‌ای از این خرابی‌ها را می‌توان در سوراخ شدن رادیاتور و مخلوط شدن آب و روغن در پکیج‌های خانگی و خودرو‌ها مشاهده کرد.

استفاده نکردن از  این ماده علاوه بر ایجاد هزینه‌های ملی هنگفت، باعث آلودگی محیط زیست نیز می‌شود.

به گفته مصدق، بزرگ‎ترین دستاورد مجموعه ما، کسب اعتماد ملی در استفاده از محصول تأسیساتی، خودرویی و نیروگاهی پارس کیمیا است. این اعتماد به حدی است که هم اکنون صنایع بزرگ کشور مانند صنایع دفاع، برخی بیمارستان‌ها، هتل‌ها، شرکت نفت و شهرداری‌ها به ما اعتماد می‌کنند و با پرداخت پیش‌پرداخت، جنس را تحویل می‌گیرند.

وی افزود: تا به امروز تمام ارگان‌هایی که از این محصول استفاده کرده‌اند از جمله بزرگترین ارگان حمل و نقل ایران، رضایت کامل از آن داشته‌اند.

مصدق در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۵۰۰ نفر در سطح کشور مشغول به کار هستند.

 

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران آبفای یزد در آماده باش کامل
  • مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل
  • مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل است
  • برداشت ۷۵۰ هزار بشکه نفت با تفکیک‌گر‌های سیار در نفت و گاز گچساران
  • برداشت ۷۵۰ هزار بشکه نفت با تفکیک‌گرهای سیار در نفت و گاز گچساران
  • چرا موشک‌ های چند میلیون‌ دلاری غرب حریف پهپادهای ارزان قیمت یمنی نمی‌شوند؟
  • روایت معاریو از آمادگی یمنی‌ها برای پاسخ به واکنش اسرائیل/ در دقیقه۹۰ از برنامه حوثی ها مطلع شدیم
  • روایت معاریو از آمادگی یمنی‌ها برای پاسخ به واکنش اسرائیل
  • تولید ماده ضدرسوب ایرانی با ۲۰۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی
  • افزایش عمر موتور خودروها با تولید محصول ضد رسوب ایرانی