Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بهروز اکرمی» روز شنبه در  گفت و گو با خبرنگاران افزود: با پایان کار شمارش آرا در شعب اخذ رای و بازبینی نهایی عوامل اجرایی انتخابات، «علی اکبر کریمی» با مجموع ۷۶ هزار و ۲۶۶ رای و «محمدحسن آصفری» با ۵۴ هزار و ۹۲۱ رای  به عنوان ۲ منتخب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب برگزیده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در حوزه انتخابیه «تفرش، آشتیان و فراهان » ، «سینا کمالخانی با مجموع ۱۳ هزار و ۷۵۲ رای به عنوان منتخب مجلس یازدهم گوی رقابت را از سایر رقبا ربود.

وی توضیح داد: در حوزه انتخابیه خمین «علیرضا نظری» با مجموع  ۱۵ هزار و ۱۵۷ رای و در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه «محمد سبزی» با ۲۷ هزار و ۵۴۴ رای منتخب این دوره از انتخابات شدند.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی خاطرنشان کرد: «محمود احمدی بیغش » با مجموع آرای ۲۴ هزار و ۴۵۲ رای درحوزه انتخابیه شازند و «علیرضا سلیمی» در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان با کسب ۱۰ هزار و ۴۷۱ رای به عنوان منتخبان ملت راهی بهارستان شدند.

اکرمی بیان کرد: سایر اطلاعات انتخابات نظیر درصد نرخ مشارکت سیاسی، آرای ماخوذه و باطله، گرایش سیاسی منتخبان در دست بررسی است که  به زودی اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس مستندات موجود ۴۷ درصد از رای دهندگان استان مرکزی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی زن و ۵۳ درصد مرد بوده‌اند اما اعلام آمار نهایی و تفسیر شاخص‌های انتخابات به زودی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی خاطرنشان کرد: افرادی که با شمارش آرا پیروز انتخابات این دوره شده‌اند تا تایید نهایی آمار از سوی هیات نظارت به عنوان منتخب نامیده می‌شوند و با تصویب اعتبارنامه در خانه ملت وجاهت نمایندگی خواهند داشت.

اکرمی بیان کرد: شماری تخلف‌ها روز گذشته از ۲ حوزه انتخابیه استان واصل شد که در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته و پس از بررسی و رسیدگی برابر قانون عمل خواهد شد و هرگونه اظهارنظر در این زمینه منوط به نتیجه بررسی‌مقام‌های قضایی است.

وی با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، فرمانداران ، رسانه‌ها و مردم گفت: ماراتن انتخابات به پایان رسیده و رقابت‌ها باید به رفاقت تبدیل شود و همه دست در دست برنامه‌های توسعه‌ای و امور استان را پی بگیرند.

 انتخابات مجلس یازدهم در استان مرکزی در یک‌هزار و ۱۷ شعبه اخذ رای شامل ۶۸۸  شعبه ثابت، ۳۲۹ شعبه سیار و یک شعبه نیز برای اقلیت‌های مذهبی در اراک برگزار شد.

۱۴۴ نامزد انتخابانی در گردونه رقابت‌های مجلس شورای اسلامی استان مرکزی حضور داشتند و ۲۵ هزار عوامل اجرایی، بازرسی و نظارتی و  سه هزار و ۵۰۰  عامل انتظامی در جریان انتخابات فعالیت داشتند.

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که ۲ کرسی متعلق به حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب و پنج حوزه دیگر هرکدام یک نماینده در  بهارستان دارند.

برچسب‌ها استان مرکزی ستاد انتخابات کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی پروندهٔ خبری انتخابات مجلس در استان مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی ستاد انتخابات کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی استان مرکزی ستاد انتخابات کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۲۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛  فرماندار حوزه انتخابیه کرج فردیس واشتهارد برای این دوره ۸۷۶ صندوق اخذ رای پیش بینی شده است.

رمضانی در ستاد هماهنگی برگزاری دور دوم این دوره انتخابات گفت: ۱۴هزار عوامل اجرایی ونظارتی هم  بکار گیری شده اند.

به گفته وی انتخابات بصورت نیمه الکترونیکی و در برخی مناطق بصورت محله محور برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد