Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: لایروبی بندرگاه هرمز با هدف افزایش ضریب ایمنی عملیات بندری، ایجاد شرایط ایمن برای ورود شناورهای مسافری و خدماتی، همچنین ارتقا ظرفیت برای پذیرش شناورهای ۱۵۰۰ تنی اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان، " اله مراد عفیفی پور" با بیان اینکه ایجاد و توسعه زیر ساخت های دریایی، بندری و گردشگری چه زمانی که در قالب مسئولیت های اجتماعی و چه آنجا که در زمینه وظایف اصلی وحاکمیتی تعریف می شودبا سرعت مورد برسی و ارزیابی فنی قرار می گیرد اظهار داشت: این وظایف همواره در جزایر و بنادر استان ارجح امور و اهم برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی قرار است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جاذبه های دریایی، طبیعی و گردشگری متعدد در جزیره رنگین کمانی خلیج فارس افزود: چشم اندازهای طبیعی و تنوع رنگی جزیره هرمز مسافران زیادی را جذب نموده در این راستا لایروبی بندرگاه هرمز از نیمه دوم سال گذشته اغاز و طی هشت ماه  صورت گرفت.

عفیفی پور ضمن تشریح ابعاد مثبت اجرای طرح لایروبی بندرگاه هرمز اظهار کرد: با اجرای این طرح  شرایط ایمن  برای ورود شناورهای مسافری و خدماتی ایجاد و افزایش ظرفیت بندرگاه برای پذیرش شناورهای باری و خدماتی تا ظرفیت ۱۵۰۰ تن فراهم شده است و همچنین افزایش ضریب ایمنی عملیات بندری و مانور شناورها در محل ورودی و کانال دسترسی را مهمترین موضوع در اجرای این طرح عنوان کرد.

این مقام مسئول یکی دیگر از اقدامات عمرانی انجام شده در بندرگاه هرمز را احداث دایک حفاظتی ساحلی در راستای  صیانت از اراضی استحصال شده در مجاور بندر هرمز جهت جلوگیری از بازگشت رسوبات به حوضچه دانست و گفت: احداث سایبان گردشگری جزیره هرمز نیز به منظور رفاه حال مسافران به اتمام رسیده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به تکمیل زیر ساخت های گردشگری در دیگر جزایر نیز اشاره و خاطر نشان کرد: احداث مسیر های دسترسی به سایت های VTS جزایر لارک و هرمز  با هدف ارتقاع سطح ایمنی ترددهای دریایی همچنین تکمیل زیر ساخت های گردشگری در اسکله های سهیلی،گورزین، شیب دراز، کندالو، هنگام و طبل را از دیگر اقدامات این اداره کل در حوزه عمرانی برشمرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بندرگاه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۲۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۱۵ هزار نفر از خدمات گردشگری دریایی در خوزستان

دبیر کمیته گردشگری دریایی خوزستان گفت: ۱۵ هزار و ۶۵۳ نفر از مسافران و گردشگران نوروزی خوزستان از ابتدای تعطیلات نوروز تا ششم فروردین ۱۴۰۳ از خدمات گردشگری دریایی بهره‌مند شدند. - اخبار استانها -

به گزازش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سارا عبادی اظهار داشت: شهرهای ساحلی خرمشهر، بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) با هشت مکان مجاز جهت گشت دریایی در حال حاضر توسط اداره کل بنادرو دریانوردی، شهرداران، فرمانداران و نظارت اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کار خدمت رسانی به مسافران را انجام می‌دهند.

وی افزود: در این ایام پنج شناور ناجی در خرمشهرو 2 مورد نیز دربندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) در نقاط پر خطر استان خوزستان استقرار یافتند تا کار امدادرسانی را در صورت نیاز انجام دهند.

عبادی ادامه داد: در طرح نوروزی گردشگری دریایی امسال یک هزار و 200 جلیقه در 6 مکان مجاز گردشگری خرمشهر و 500 جلیقه نیز در بنادر امام خمینی(ره) و ماهشهر توزیع شده تا ایمنی لازم برای ترددهای نوروزی فراهم شود.

دبیر کمیته گردشگری دریایی خوزستان گفت: با حضور مستمر و نظارت اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، فرمانداران و شهرداران شهرهای ساحلی بندر خرمشهر، بندر امام خمینی (ره) و بندرماهشهر در محل‌های ارائه خدمات گشت دریایی هموطنان تعطیلات خوبی را بدون هیچ حادثه در خوزستان تجریه کردند.

وی افزود: مسافران و گردشگران در سفرهای نوروزی خود به خوزستان می‌توانند در صورت بروز هرگونه سانحه دریایی، با شماره چهار رقمی 1550 شماره تماس بگیرند تا از خدمات به موقع امدادی بهره‌مند شوند.

به گزارش تسنیم، استان خوزستان دارای یک‌هزار و 186 کیلومتر طول ساحلی است که از اروندرود در بندر چوئبده آبادان تا منتهی‌الیه شهرستان هندیجان ادامه دارد، همچنین دارای 300 کیلومتر مرز دریایی با 746 کیلومتر آبراه‌های قابل کشتیرانی و 34 کیلومتر اسکله تجاری و صیادی است.

بنادر استان شامل بندر امام خمینی(ره)، بندر شادگان، بندر آبادان، بندر چوئبده، بندر خرمشهر، بندر اروند کنار و بندر سجافی است که بندر امام خمینی(ره) با ظرفیت اسمی 60 میلیون تن از بیشترین ظرفیت تجاری و حمل و نقلی برخوردار است.گردشگری دریایی، یکی از جاذبه‌های سواحل و بنادر است. این جاذبه گردشگری علاوه بر درآمدزایی بالا، ‌ در توسعه توریسم نیز نقش به‌سزایی دارد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خدمات گردشگری دریایی بنادر استان بوشهر به بیش از ۱۳۷ هزار نفر
  • پذیرش ۷۷ هزار زائر در ۹۵۰ مدرسه خراسان رضوی
  • ◄ ارتقا عملیاتی بنادر کشور و افزایش توان فنی- تعمیراتی نیروهای بومی در بزرگترین بندر تجاری ایران
  • تخصیص سوخت یارانه ای به شناورهای مسافری براساس پیمایش/ گزارشی مبنی بر قطع سهمیه نداریم
  • اجرای ۱۵۰۰ فقره بازدید نظارتی در کرمانشاه/ ۵۵ واحد تشویق شدند 
  • ۱۵۹ لنج و قایق در طرح‌های گردشگری دریایی بوشهر مجوز فعالیت دارند
  • بهره‌مندی ۱۵ هزار نفر از خدمات گردشگری دریایی در خوزستان
  • فعالیت ۱۵۹ لنج و قایق در طرح‌های گردشگری دریایی بوشهر
  • ممنوعیت رفت و آمد مسافران به جزیره هرمز از امروز هفتم فروردین
  • ممنوعیت رفت و آمد مسافران به جزیره هرمز از امروز