Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: علیرغم اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از توزیع روزانه ماسک در داروخانه‌ها خبر داده، اما با مراجعه خبرنگار مهر به برخی داروخانه‌های سطح شهر مراجعان به این واحدها با کمبود ماسک و محلول ضدعفونی کننده دست روبه رو شدند.

در برخی داروخانه‌ها ازدحام جمعیت و درخواست برای ماسک و محلول ضدعفونی کننده به حدی است که داروخانه داران ناچار به نصب اعلامیه نبود ماسک و مایع ضدعفونی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که به گفته معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز تولید روزانه یکصد هزار ماسک در یکی از کارخانه‌های استان فارس ادامه دارد.

محمد جواد خشنود با تصریح اینکه بازدیدها و اقداماتی مؤثر برای تأمین ماسک مورد نیاز مردم انجام شده، افزود: در یکی از کارخانه‌های تولیدی ماسک و ملزومات مرتبط، روزانه یک صد هزار ماسک تولید می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نیاز این کارخانه به مواد اولیه افزود: ماده اولیه تولید، اوایل هفته پیش رو از تهران تحویل می‌شود و ماسک‌های تولیدی از روز دوشنبه قابل عرضه است.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا هیچ داروی پیشگیری و یا درمان ندارد و اشاره به تاریخچه این ویروس و شیوع آن در چین و همه‌گیر شدن آن، گفت: تمام گروه‌های سنی ضمن هوشیاری بهداشت فردی را رعایت کنند چرا که رعایت اصول بهداشتی می‌تواند سلامت ما در برابر این ویروس را تأمین کند.

فروشگاه‌های کالای پزشکی که به ویژه در خیابان صورتگر شیراز قرار دارند نیز با انبوهی از مردم برای تهیه ماسک «N۹۵» و مایع ضدعفونی کننده دست روبه رو شدند و به نظر می‌رسد نیاز به این موارد در پی شیوع کرونا ویروس در برخی شهرها از جمله قم و اراک افزایش یافته است.

کد خبر 4859837

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز دانشگاه علوم پزشکی شیراز ماسک طبی ویروس کرونا انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی راهپیمایی 22 بهمن بارش برف مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر دهه فجر تعطیلی مدارس گرگان شهرکرد قزوین ویروس کرونا بیرجند ضدعفونی کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۲۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ یادگاری گفت: توزیع داروی وارفارین در دو ماه اخیر در سه مرحلۀ قبل از اسفند، ابتدای فروردین و دو روز گذشته انجام شده و در این زمینه کمبودی در استان نداریم.

 او با اشاره به اینکه بیماران می‌توانند با ارائه نسخه پزشکی این دارو را دریافت کنند، خاطرنشان کرد: ابتدا دارو‌های شبانه روزی از این دارو اشباع شد و بعد از آن این دارو به تناوب در داروخانه‌های عادی هر منطقه توزیع شد.

معاون غذای و داروی علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه مردم در تماس با شماره ۱۲۵ می‌توانند از داورخانه‌های ارائه دهنده دارو مطلع شوند افزود: تلاش شده احتیاج استان با توزیع این دارو برطرف شود و جای نگرانی برای بیماران نیست.

دیگر خبرها

  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده
  • تأمین کننده ها و توزیع کننده های ورق گالوانیزه در ایران
  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده در کرمانشاه
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • توسعه کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی در فارس
  • در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد