Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@17:21:01 GMT

جوان کرمانی نیاز صنایع مس به واردات را کاهش داد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۲۸۵۱

جوان کرمانی نیاز صنایع مس به واردات را کاهش داد

 مدیرعامل شرکت یدک جویان کوشا روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: سیستم انتقال مواد نیوماتیک سیستمی است که مواد پودری و بالک (موادی که اندازه آن کمتر از کودهای شیمیایی و کمتر از پنج میلی متر نباشد) را با استفاده از هوا به فواصل دور منتقل می کند.

محمدرضا غفاری افزود: این سیستم قبلا توسط شرکت های اروپایی، چینی و آمریکایی ساخته و به کشور وارد می شد، اما با توجه به تحریم ها و بالا رفتن قیمت دلار امکان خرید و تامین قطعات یدکی و پشتیبانی برای شرکت های داخلی محدود شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تیم تحقیق و توسعه شرکت متشکل از نخبگان بومی با تخصص های مکانیک، الکترونیک و مهندسی شیمی همزمان با نیاز سنجی بازار صنایع هدف، طراحی، بومی سازی و بهینه سازی را آغاز کرده و پس از یکسال تلاش، آزمون و خطا توانستیم برای اولین بار یکی از این سیستم ها را بسازیم، هم اکنون این پروژه در صنایع مس اجرایی شده و به سوددهی رسیده است.

وی با  اشاره به نقطه ضعف های نمونه های خارجی اظهار داشت: در نمونه خارجی این محصول به دلیل اینکه تناژ تعریف شده برای آن وجود نداشت همه مواد با وزن های متعدد را خارج می کرد و تنها هدف آن خالی ماندن سیستم بود در حالیکه در نمونه داخلی میزان تناژ مشخص است و سیستم بر اساس تنظیم انجام شده مواد را خارج می کند.

 مدیرعامل شرکت یدک جویان کوشا افزود: محصول وارداتی و مشابه خارجی قابلیت دوزینگ یا کنترل تناژ نداشت و از قیمت نهایی بسیار بالایی برخوردار بود که در دستگاه تولید داخل این معیب حذف شده است.

وی گفت: محصول تولید شده در شرکت یدک جویان قادر است مواد پودری با محتوای رطوبتی را به فواصل دور انتقال دهد، قیمت تمام شده آن نصف قیمت نمونه خارجی است و کلیه قطعات در این شرکت تولید می شود و این سیستم در صنایع معدنی که انتقال مواد آنها با مشکل مواجه است قابلیت جایگزینی و رفع مشکلات را دارد.

غفاری تاکید کرد: این سیستم در صنایع معدنی به ویژه فولاد کاربرد دارد اما تیم تحقیق و توسعه شرکت یدک جویان کوشا علاوه بر بومی سازی موفق به بهینه سازی و ارتقاء سیستم شد، شاخصه دوزینگ و یا کنترل تناژ از مهمترین شاخص های بهینه سازی این محصول است.

وی با اشاره به مشکلات و سختی های اجرای این پروژه تصریح کرد:  جوانان باید باور داشته باشند که نتیجه هر عملی هر چه قدر که طول بکشد بالاخره محقق می شود.

این پروژه به تائید پارک علم و فناوری استان کرمان رسیده است . 

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا استان کرمان علم و فناوری فولاد نخبگان واردات انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۲۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در نشستی که امروز با حضور خانم افتخاری مشاور رییس کمیته امداد امام خمینی کشور برگزار شد هماهنگی و هم افزایی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی از مهمترین اهداف این نشست بود.


استان یزد با فعالیت‌هایی چشمگیر در زمینه ۱۵ رشته قرآنی در گروه‌های مختلف سنی مدد جویان کمیته امداد طی سه سال گذشته جایگاه دوم کشوری را داشته است.

دیگر خبرها

  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • سئو سایت وردپرس چیست؟
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال