Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@23:24:16 GMT

اصفهان از روز دوشنبه بارانی می شود

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۲۹۸۲

اصفهان از روز دوشنبه بارانی می شود

ایسنا/اصفهان کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اعلام اینکه روز دوشنبه این هفته احتمال بارش های پراکنده در شهر اصفهان پیش بینی می شود، گفت: روزهای سه شنبه و چهارشنبه بارش باران را در شهر اصفهان خواهیم داشت.

فاطمه زهرا سیدان در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر استقرار جوی نسبتاً پایدار بر روی استان طی امروز و فردا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس تا یکشنبه در بیشتر مناطق استان آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه در مناطق مرکزی و صنعتی استان شرایط برای غبار محلی و افزایش آلاینده های هوا مهیا است، افزود: از اواسط روز دوشنبه سامانه بارشی وارد استان می شود و با شروع فعالیت این سامانه از مناطق غربی، تا روزهای سه شنبه و چهارشنبه در بیشتر مناطق استان بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، احتمال بارش تگرگ و در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان بارش برف پیش بینی می شود.

سیدان خاطرنشان کرد: به دلیل پایداری جو آلایندگی هوا را از صبح امروز داشتیم، اما با ورود سامانه بارشی از بعدازظهر روز دوشنبه آلودگی هوا از بین خواهد رفت.

این کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییرمحسوسی نخواهد داشت، گفت: پیش بینی می شود بیشینه امروز هوای شهر اصفهان به ۱۶ درجه سانتی گراد و کمینه فردا صبح به یک درجه سانتی گراد برسد.

به گفته وی، بیشترین دمایی که برای امروز عصر (شنبه ۳ بهمن) پیش بینی می شود ۲۲درجه سانتی گراد در شهر کاشان و کمترین دما منهای ۸ درجه سانتی گراد در بوئین میاندشت است.

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ایستگاه های پایش دائم، بر حسب شاخص کیفیت هوا (AQI) میانگین ۱۳۱ و ناسالم برای عموم را در ۲۴ ساعته منتهی به ساعت ۱۱ امروز شنبه(۳ دی) نشان می دهد. همچنین شاخص لحظه ای کیفیت هوای اصفهان تا ساعت ۱۳ امروز عدد ۱۴۳ و ناسالم برای گروه های حساس را نشان می دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هواشناسي باران آلودگی هوا پیش بینی می شود روز دوشنبه شهر اصفهان سانتی گراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۲۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه طی روز شنبه در ارتفاعات زاگرس جنوبی واقع در کرمان، بارش شدت خواهد داشت، گفت: طی دو روز اخیر در مناطق کوهستانی رگبار تگرگ و در مناطقی از نوار شرقی کشور، وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی نقاط واقع در شمال غرب و غرب کشور، همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی، غرب اصفهان، شمال فارس و چهارمحال و بختیاری، به ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شنبه در اردبیل، شرق آذربایجان شرقی، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی، همچنین در دامنه‌های شرقی زاگرس مرکزی شامل استان‌های همدان، مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، بعضی نقاط اصفهان، شمال و شرق فارس و در یزد، نیمه غربی کرمان و شمال هرمزگان، در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در ارتفاعات زاگرس جنوبی واقع در کرمان، بارش شدت خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: یکشنبه علاوه بر ادامه این وضعیت در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات یزد، شمال شرق فارس و کرمان، به تدریج در ساعات بعدازظهر با نفوذ موج تراز میانی جو به غرب کشور، ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: دوشنبه این سامانه در کل نوار غربی، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، استان‌های اصفهان، یزد، شمال فارس و بوشهر و ارتفاعات کرمان فعال خواهد بود، همچنین سه‌شنبه از میزان ابرناکی و بارش در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران کاسته می‌شود و گستره ابرناکی و بارندگی در استان‌های واقع در نیمه شرقی کشور در شهر لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال فارس خواهد بود.

وی گفت: طی دو روز اخیر در مناطق کوهستانی رگبار تگرگ و در مناطقی از نوار شرقی کشور، وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست؛ دوشنبه شمال خلیج فارس و از سه‌شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز، مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف، از بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۷ و کمینه ۹ درجه سانتی‌گراد است و روز شنبه، قسمتی ابری گاهی افزایش باد شدید و بارش باران با بیشینه ۲۵ و کمینه ۱۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.‌

کد خبر 745901

دیگر خبرها

  • بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد
  • پیش بینی بارش پراکنده باران در مناطق شرقی کرمانشاه
  • قزوین بارانی می‌شود
  • شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد
  • هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ
  • شدت و گستره بارش‌ها با وقوع صاعقه و بادهای شدید اصفهان را در می‌نوردد/افزایش ۴ درجه‌ای دما
  • بارش‌های رگباری بهاره کردستان را فرامی‌گیرد
  • بارش‌های رگباری بهاره کردستان را فرا می‌گیرد
  • کرمانشاه فردا بارانی است
  • بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه