Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@23:22:58 GMT

بارش‌های امسال در زنجان به ۱۷۲ میلیمتر رسید

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۳۰۲۱

بارش‌های امسال در زنجان به ۱۷۲ میلیمتر رسید

رسول همتی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: میزان بارش‌های سال گذشته این استان طی مدت یاد شده ۱۹۲ میلی‌متر ثبت شد که در دوره آماری خود ۱۴۸ میلمتر بود.   

وی با بیان اینکه میزان بارش طی این مدت نسبت به پارسال ۱۱ درصد کاهش نشان می‌دهد اظهار داشت: این میزان نسبت به دوره آماری ۱۶ درصد افزایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی، میزان بارش شهرستان های استان زنجان طی امسال، پارسال و بلند مدت را به شرح زیر اعلام کرد: 

شهرستان   امسال   پارسال   بلندمدت
خدابنده     ١٩٧       ٢٢٢        ١٦٤ میلیمتر 
ایجرود       ١٨٥       ٢٢٥        ١٥١ میلیمتر 
خرم دره    ١٨٣       ٢٠٩        ١٧٨ میلیمتر 
ابهر           ۱٨١        ٢١٨         ١٦١  میلیمتر 
سلطانیه   ١٧٨        ۱٧٦        ١٧٤  میلیمتر 
طارم        ١٦٨        ١٤٧        ١٣١   میلیمتر 
ماهنشان  ١٥٩        ١٩٦        ١٣٠   میلیمتر 
زنجان      ١٥١         ١٦٦        ۱٣٩   میلیمتر 

وی اظهار داشت: شهرستان  طارم  با ٢٨ درصد افزایش بارندگی نسبت به نرمال بیشترین افزایش و شهرستان سلطانیه با ٢ درصد افزایش نسبت به نرمال، کمترین افزایش را داشتند.

همتی با بیان اینکه ١٦ استان کشور افزایش بارش، ٢ استان بدون تغییر و ١٣ استان دیگر نیز نسبت به دوره آماری خود کاهش بارش داشته اند، افزود: بیشترین افزایش با ۱۶۴ درصد در استان هرمزگان و بیشترین کاهش نیز با ۳۶ درصد در استان چهار محال و بختیاری به ثبت رسید و در این مدت استان زنجان نسبت به دوره آماری خود ١٦ درصد افزایش بارش داشته و در مقام هشتم کشوری افزایش بارش قرار دارد.
در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان زنجان نیز به صورت خودکار جمع آوری می‌شود.

برچسب‌ها بارندگی اداره کل هواشناسی زنجان زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی زنجان بارندگی زنجان استان زنجان درصد افزایش دوره آماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۳۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز افزایش دما از امروز در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی، کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز برای ارتفاعات و نواحی کوهستانی نیمه شمالی بارش‌های پراکنده باران و در ساعات شب مه گرفتگی پیش‌بینی شده است.

محمد غیوری خواه افزود : فردا در نواحی جنوبی استان بارش‌های رگباری و پراکنده خواهیم داشت و همچنین طی فردا افزایش سرعت وزش باد رخ خواهد داد که در نواحی بادخیز توام با گردو خاک و کاهش میدان دید خواهد بود و احتمال ذرات گرد و خاک به نواحی مرکزی استان وجود دارد.

به گفته وی امروز در مشهد در ساعات بعدازظهر احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ٩ و ١١ درجه ثبت شده است، ادامه داد: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ١٧ درجه و در سردترین ساعات به ٨ درجه خواهد رسید.

در شبانه روز گذشته، قوچان با دمای ٢ درجه و داورزن با دمای ٢١ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهرستان‌های استان بوده اند. بیشترین سرعت وزش باد از داورزن با ۴٧ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

همچنین بیشترین میزان بارش باران سرخس با ٢١.٨ دهم میلیمتر بیشترین بارش باران را در خراسان رضوی داشته است و مشهد نیز ٨ میلیمتر باران را به ثبت رساند و ایستگاه‌های سطح شهر ایستگاه آب و برق ٣.۶ میلیمتر باران داشته است.

دیگر خبرها

  • افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی
  • افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳
  • آغاز افزایش دما از امروز در خراسان رضوی
  • ۲۲ درصد حجم مخزن سد تهم زنجان پر شده است 
  • فعلا خبری از بارش‌های چشمگیر در کرمانشاه نیست/ رشد ۱۶ درصدی بارش‌ها
  • افزایش ۱۴ درصدی بارش‌های اردبیل طی سامانه اخیر
  • ثبت۸۳ میلیمتر بارندگی در چناران و گلبهار
  • افزایش ۱۴ درصدی بارش های اردبیل طی سال‌های اخیر
  • افزایش بارش‌ها در ۶ استان/ ۴۰ درصد مخازن سدهای کشور خالی است
  • افزایش ۴۸ درصدی میزان بارش باران در تربت‌حیدریه