Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت ویتول گفت کاهش بیشتر تولید لیبی و ونزوئلا و برنامه‌های اوپک برای پایین آوردن بیشتر تولید به جبران ۲۰۰ میلیون بشکه کاهش تقاضای نفت کمک خواهد کرد و بازار را در نیمه دوم سال جاری میلادی در شرایط بهتری قرار خواهد داد.

 به نقل از بلومبرگ، شرکت تجاری ویتول اعلام کرد انتظار دارد با از بین رفتن تاثیر شیوع ویروس کرونا، قیمت نفت در ادامه سال جاری میلادی افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راسل هاردی، مدیر عامل شرکت ویتول گفت 200 میلیون بشکه از تقاضای نفت جهان در سه ماهه اول سال جاری میلادی کاهش می یابد. کاهش تقاضا در چین در حال حاضر به خاطر ممنوعیت سفر و محدود شدن فعالیت های اقتصادی، 4 میلیون بشکه در روز است.

 مدیرعامل ویتول با اشاره به تاثیر این کاهش تقاضا بر قیمت نفت گفت عوامل مثبتی هم برای مقابله با تاثیر ویروس کرونا وجود داشته است و آن هم کاهش بیشتر تولید لیبی و ونزوئلا و برنامه‌های اوپک برای پایین آوردن بیشتر تولید است.

هاردی در مصاحبه ای با بلومبرگ گفت:« همه این عوامل به جبران 200 میلیون بشکه کاهش تقاضا کمک خواهد کرد و بازار را در نیمه دوم سال جاری میلادی در شرایط بهتری قرار خواهد داد. اوپک طی چند هفته آینده نشستی برگزار می کند و بازار انتظار کاهش تولید را از طرف این گروه دارد».

 مقامات اوپک در اوایل همین ماه توصیه کردند 600 هزار بشکه دیگر از تولید این گروه کم شود تا قیمت نفت افزایش یابد ولی روسیه تمایلی به این کاهش نداشت و زمان بیشتری برای بررسی این پیشنهاد خواست.

 نشست بعدی اوپک و متحدانش برای مذاکره در مورد کاهش تولید در اوایل مارس برگزار می شود و مسکو احتمالاً با تمدید یا کاهش بیشتر تولید موافقت می‌کند ولی ممکن است به آن پایبند نماند.

 در این بین، آژانس بین المللی انرژی، اداره اطلاعات انرژی آمریکا و اوپک دورنمای خود را از تقاضای جهانی نفت کاهش داده اند. اداره اطلاعات انرژی آمریکا از همه بدبین تر است و انتظار دارد تقاضا 378 هزار بشکه در روز در سال جاری میلادی کاهش یابد. اوپک پیش بینی خود را 230 هزار بشکه در روز پایین آورده است و آژانس بین المللی انرژی 365 هزار بشکه در روز کاهش تقاضا را پیش بینی می کند.

 تسنیم

برچسب ها: قیمت نفت ، اوپک ، بازار جهانی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قیمت نفت اوپک بازار جهانی سال جاری میلادی میلیون بشکه بیشتر تولید بشکه در روز کاهش تقاضا هزار بشکه قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۳۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد / احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر زبردست ، با توجه به نمایش اقتدار نظامی ایران با نام وعده صادق و بازخوردهای جهانی اظهار کرد: بی تردید نباید تاثیر این تنش منطقه ای را بر بازار نادیده گرفت، اما این مساله تاثیر آنچنانی بر افزایش نرخ ارز نداشت و برخلاف فضاسازی‌ها و پیش‌بینی‌های قبل از عملیات، روند قیمتی چندان دچار نوسان طولانی و عمیقی نشد.

وی ادامه داد: مطمئنا با آرام شدن منطقه و عدم بروز تنش‌های جدید می توانیم منتظر ثبات بیشتر در بازار ارز باشیم. البته فعلا با عدم واکنش رژیم صهیونیستی به عملیات وعده صادق مواجه هستیم که همین موضوع نیز می تواند قیمت ارز را در یک کانال مشخص و ثابت نگه دارد. ما در شب انجام عملیات وعده صادق تا ساعات بامدادی روز بعد، شاهد افزایش قیمت دلار تا ۷۰ هزار تومان بودیم که این موج هیجانی ناشی از تنش‌های سیاسی به سرعت فروکش کرد و دلار دوباره به کانال‌های قبلی بازگشت.

عضو کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران افزود: معتقدم اعلام عدم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در حمله و پاسخ احتمالی به ایران نیز در کاهش قیمت ارز تاثیرگذار بود که مطمئنا این موضع گیری آمریکایی‌ها به دلیل توان بالای ایران در مواجهه با تنش‌های منطقه‌ای صورت گرفته است.

زبردست با اظهار امیدواری به کاهش بیشتر قیمت ارز در روزهای آتی گفت: قطعا اگر شرایط به همین گونه پیش برود می توان امیدوار بود که کاهش قیمت ارز ادامه دار باشد؛ چراکه با اعلام موضع آمریکا نسبت به وعده صادق و عدم پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی، دلیلی برای نگرانی بیشتر مردم و فعالان اقتصادی در بازار وجود ندارد.

وی در پایان ادامه داد: بی تردید نوسانات اخیر ارزی دلیل سیاسی دارد، وگرنه افزایش عجیب قیمت دلار در عرض یک شب، هیچ توجیه منطقی و اقتصادی ندارد.

منبع: روزنامه همشهری

دیگر خبرها

  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • وعده وزیر صمت برای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در سال جاری
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد / احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد | احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • قیمت نفت نزولی شد
  • ادعا و هشداری تازه؛ التهابات در بازار ارز بیشتر خواهد شد؟
  • اگر با سیاست بانک مرکزی پیش برویم التهابات بازار ارز بیشتر خواهد شد
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال آذربایجان غربی تداوم می‌یابد