Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@00:25:47 GMT

احضار ۲۰متخلف انتخاباتی به دادسرای قزوین

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۳۲۷۵

احضار ۲۰متخلف انتخاباتی به دادسرای قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمد قاسمی دادستان قزوین عصر روز جمعه در بازدید از ستاد مرکزی انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: در روز انتخابات برای ۲۰نفر پرونده قضائی تشکیل شده و شاید در چند پرونده یک متهم باشد ولی نگران کننده نیست و تخلفات در سرنوشت انتخابات تأثیرگذار نبوده است.
وی افزود: در کشور بیش از ۳۰انتخابات برگزار شده و مردم نشان داده‌اند در تعیین سرنوشت خود مشارکت جدی دارند و همه جناح‌ها و سلایق در مناسبت‌های مهم حضور پررنگ داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادستان قزوین تصریح کرد: نوع مشارکت ما با کشورهای مدعی دموکراسی قابل قیاس نیست و بسیاری از امور در دیگر کشورها انتصابی است اما در کشور ما بر اساس قانون اساسی که مترقی است مکانیزم رأی گیری در هر چهار سال نمایندگان را مردم انتخاب می‌کنند تا هم قانون گذاری و هم نظارت مناسبی در امور صورت گیرد.
قاسمی اضافه کرد: نمایندگی قائل به فرد نیست بلکه تعلق به همه دارد و هرکس به این مسئولیت گمارده می‌شود باید راهکار ملی برای همه مردم و کشور داشته باشد.
قاسمی تصریح کرد: جای تصویب خیلی از قوانین وجود دارد که باید به روز و اصلاح شود و قوه قضائیه ابزار کارش قانون است و خیلی از مشکلات را می‌بینیم و برخی قوانین قدیمی است که باید به روز شده و برخی قانون جدید وضع شود تا مشکلات را حل کنیم.
این مقام قضایی استان اظهارداشت: رسالت ما در دستگاه قضایی احیای حق و عدالت و تظلم خواهی است و امیدواریم از سلایق مختلف در کشور وارد مجلس شوند و هر کسی که مردم اراده کردند بتوانند به مردم خدمت کنند.
محمد قاسمی تاکید کرد: از ابتدای انتخابات تاکنون قوانین به نحو مطلوب اجرا شده و دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و قضائی اقدامات و روند خوبی داشته‌اند تا انتخابات قانون مند و بی طرف برگزار شود و ما وظیفه داریم پاسدار آرای مردم باشیم.
وی اذعان داشت: دستگاه قضائی به عنوان عضو هیئت اجرایی در روند انتخاب اعضای معتمدین و هیئت اجرایی و بررسی صلاحیت‌ها نقش مهمی داشته و امروز تضمین کننده امنیت و اجرای قانون است و در روند انتخابات هم مشارکت داشته و تلاش شده خدمات دستگاه‌ها دیده شود.
دادستان مرکز استان قزوین یادآورشد: بر اساس بخشنامه ریاست قوه قضائیه در دو حوزه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخابات ورود کردیم که در این راستا شش جلسه برگزار و موضوعات مطرح شد و یک کارگروه رصد فضای مجازی هم فعال شد که رسالت پیشگیری داشته است.
وی بیان کرد: وظیفه دیگر تشکیل شعب خاص است چون جرایم انتخاباتی در همان شهرستان باید رسیدگی شود که شعب بازپرسی و دو شعبه دادیاری هم داریم که چند پرونده در آن تشکیل شده است که روند رسیدگی در مرکز استان و در سه حوزه مطلوب است.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: همه باید قانون مند باشند و هم بخش دولتی و بخش خصوصی به امنیت و آرامش انتخابات کمک کنند.
وی گفت: متخلفان به صورت تحت نظر در شهرستان قزوین و بویین زهرا حضور دارند و تعدادی هم امروز مرتکب جرم شدند که به مرور رسیدگی می‌شود و تعدادی هم با اخذ تأمین آزاد می‌شوند.
دادستان قزوین اظهارداشت: تعدادی از متخلفان و متهمان شاکی خصوصی از سوی یک نامزد داشتند و عده‌ای به دلیل گزارش دستگاه نظارتی و بخشی توسط دستگاه قضائی تحت پیگیری هستند.
وی در خصوص حساسیت حوزه انتخابیه تاکستان اظهارداشت: در تاکستان شور انتخاباتی زیاد و رقابت شدید تر است و تدابیر خوبی در دادگستری تاکستان اتخاذ شد و مشکل حادی نداشتیم و تخلفات عادی و مانند سایر حوزه هاست که در ستاد پیشگیری این شرایط رصد شد و به وضعیت عادی رسید و سعی شد در فضای بی طرفانه فضا آرام شود تا مردم رأی دهند و موارد اعلام شده در سرنوشت انتخابات تأثیرگذار نبوده است.
دادستان قزوین اضافه کرد: در قانون انتخابات، تخلف‌ها به سه دسته تقسیم شده که برخی قبل از شروع انتخابات، برخی در یک هفته زمان تبلیغات و برخی در روز انتخابات و پس از نتیجه آن است که تمهیدات لازم اندیشیده شده و اطمینان می‌دهیم از آرای مردم صیانت کنیم و هر رأی که مردم بدهند از صندوق خارج خواهد شد.

46

کد خبر 1355691

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین دادستان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۳۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان از آمادگی کامل حوزه‌های انتخابیه زنجان _ طارم و خدابنده برای برگزاری دور دوم انتخابات خبر داد و گفت: کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود.

ابوالفضل رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته و تدابیر لازم پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر بازنگری در اعضای برخی شعب با توجه به نتیجه عملکرد دور اول و با هدف تضمین هرچه بیشتر اجرای مطلوب و سلامت انتخابات در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با توجه به تصمیم هیئت‌های اجرایی ذیربط، در تعداد و محل شعب اخذ رأی حوزه‌ای انتخابیه زنجان طارم و خدابنده در دور دوم تغییر داده نخواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با تاکید بر اینکه هم‌چون دور نخست، امکانات دولتی مشخص شده جهت بهره‌مندی از تبلیغات عادلانه می‌تواند در اختیار نامزدها باشد، گفت: مطابق روز شمار انتخابات دور دوم، فهرست امکانات و نحوه استفاده از آن‌ها به کاندیداها اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، اسامی و کد انتخاباتی نامزدهایی که به مرحله دوم راه پیدا کرده‌اند، در حوزه انتخابیه توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه مربوطه با انتشار آگهی اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

رفیعی گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تا هشت صبح روز پنجشنبه مورخ بیستم اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، انتخابات در حوزه‌های انتخابیه زنجان – طارم برای تعیین منتخب دوم و در حوزه انتخابیه خدابنده برای تعیین منتخب به دور دوم کشیده شده است.

کد خبر 747150

دیگر خبرها

  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی
  • خط و نشان شبانه دادستان گرگان برای ویلاسازان توسکستان/ مدیران متخلف احضار می‌شوند
  • وصول بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در دادسرای جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲
  • آمار جدید دادستان انقلاب؛ از وصول مطالبات تا پرونده‌های کثیرالشاکی
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود