Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، «حمیدرضا حسنی» امروز و در گفت و گویی افزود: این اقامتگاه ها با صرف اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال راه اندازی شده اند.

حسنی گفت:« فعالیت اقامتگاه های بوم گردی در رشد گردشگری یک منطقه، اثر فراوان دارند. »

حسنی افزود: «اقامتگاه‌های بوم گردی با هدف ایجاد اشتغال، رشد گردشگری اقتصاد محور، حفظ اصالت، آیین ها و معماری بومی ایجاد می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود گفت: «گردشگران و دوستداران طبیعت می توانند با بازدید از روستاهای هدف و مناطق نمونه گردشگری بخش بیارجمند همراه با سکونت در اقامتگاه های بوم گردی و خرید سوغات و صنایع دستی در کنار دیدن گونه های نادر جانوری و بازدید از بناهای تاریخی از سفر خود لذت ببرند. »

حسنی افزود: «با افتتاح این اقامتگاهها تعداد اقامتگاه های بوم گردی دارای مجوز شهرستان شاهرود به  37 اقامتگاه افزایش یافت»

بیارجمند یکی از بخش های شهرستان شاهرود و در 110 کیلومتری جنوب شرق این شهرستان واقع شده است.

46

کد خبر 1355682

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان اقامتگاه های بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۳۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۴.۱ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری گلستان

محمدجواد ساوری روز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ در خصوص آخرین آمار تجمیعی گردشگران نوروزی، گفت: امسال ثبت آمار گردشگران نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شد که از این تاریخ تا پایان روز هفتم فروردین سال جاری ۴ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۵۸۲ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی سطح استان به ثبت رسیده است. 


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: این آمار مربوط به تجمیع بازدید از جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های تفریحی، موزه‌ها، مراکز صنایع‌دستی، جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های دست‌ساز و جاذبه‌های مذهبی بوده است. 


او خاطرنشان کرد: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید صورت گرفته طی این ایام از جاذبه‌های طبیعی استان با تعداد ۲میلیون و ۲۱۶ هزار و ۵۷۹ نفر بود. 


ساوری با اشاره به آمار دیگر جاذبه‌های گردشگری استان، گفت: ۶۲۳هزار و ۵۸۰ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان، ۴۵۱ هزار و ۵۱۱ بازدید نیز از اماکن تاریخی، ۱۸۷۷ بازدید از موزه‌ها، ۵۵۵هزار و ۲۱۵ بازدید از اماکن تفریحی، ۵۴ هزار و ۹۷۸ بازدید از مراکز صنایع‌دستی و ۲۲۳ هزار و ۸۴۲ نفر از اماکن مذهبی گلستان به ثبت رسید. 


او یادآور شد: بر اساس آمار ثبت‌شده در ۱۳ روز گذشته از طرح نوروزی ۱۴۰۳ جاذبه‌های شهرستان‌های گرگان با یک‌میلیون و ۲۲هزار و ۱۳۰ بازدید، گنبدکاووس با ۳۷۱هزار و ۶۴۹ بازدید و بندر ترکمن با ۳۴۲هزار و ۷۷۲ بازدید تاکنون بیشترین میزان بازدید را به خود اختصاص دادند. 


دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان افزود: دراین‌بین اسکله ساحلی شهرستان بندر ترکمن با ۳۰۸هزار و ۳۱۸ بازدید، پارک جنگلی امام رضا شهرستان کردکوی با ۱۶۸هزار و ۴۲۱ بازدید و ۱پارک ملی گلستان با ۱۰۶هزار و ۱۱۱ بازدید بیشترین آمار بازدیدکننده را در بین جاذبه‌های سطح استان به خود اختصاص دادند.

 

اقامت ۲۲۲هزار گردشگر نوروزی در استان به ثبت رسید
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: در این مدت تعداد ۲۲۲ هزار و ۴۸۶ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید. 


او با اشاره به این‌که در این مدت ۱۳۵ هزار و ۵۹۷ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در طرح نوروزی مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی سطح استان با ۳۲هزار و ۴۹ نفر-شب اقامت است. 


ساوری خاطرنشان کرد: در مدت مذکور همچنین ۸۴ هزار و ۴۹۲ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی سطح استان را برای اقامت انتخاب کردند و ۲۳۹۷ نفر نیز در اقامتگاه‌های اضطراری اسکان داده شدند.

دیگر خبرها

  • شمار مسافران خراسان رضوی به هشت میلیون نفر رسید
  • خدمات رسانی ۱۶۴ اقامتگاه بوم گردی خراسان رضوی در ایام نوروز
  • میزبانی ۱۶۴ اقامتگاه بوم‌گردی خراسان رضوی از گردشگران
  • بازدید بیش از یک میلیون و ۲۴۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه
  • اقامتگاه‌های بوم‌گردی محلی برای ارائه فرهنگ اصیل میزبانی به گردشگران
  • معابر قلعه بالای بیارجمند مرمت شد/ احیای یک بومگردی
  • بازدید 1.2 میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه
  • ۱۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری شهرستان لنگرود بازدید کردند
  • اسدآباد میزبان بیش از ۴ هزار گردشگر نوروزی
  • ثبت بیش از ۴.۱ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری گلستان