Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دیدار سفیر ایران با نماینده رئیس جمهور روسیه در امور سازمان همکاری شانگهای درباره دورنمای همکاری‌های دو کشور در این سازمان گفتگو شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس،‌ «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با «بختیار حکیم اف» نماینده پوتین رئیس جمهور روسیه در امور سازمان همکاری شانگهای دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف در این دیدار در خصوص همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو ناظر و فعال سازمان شانگهای با اعضای این سازمان در حوزه‌های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، مبارزه با یکجانبه گرایی، همکاری‌های اقتصادی و امنیت اطلاعات در حوزه بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.

جلالی و نماینده پوتین در امور سازمان همکاری شانگهای در این دیدار بر وجود زمینه‌های مختلف برای حضور فعال‌تر ایران در سازمان شانگهای تاکید شد.

نماینده رئیس جمهور روسیه در امور سازمان شانگهای در این دیدار همچنین موضع روسیه در مورد حمایت از عضویت کامل ایران در این سازمان را مورد اشاره قرار داد.

در این ملاقات دورنمای همکاری‌های دو کشور با توجه به ریاست روسیه بر این سازمان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر عضو ناظر سازمان همکاری شانگهای است.

سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۰۱ توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان با هدف برقراری موازنه در مقابل نفوذ آمریکا و ناتو در منطقه ایجاد شد و پاکستان و هندوستان بعدا به آن پیوستند. عضویت این دو کشور در سازمان همکاری شانگهای در اجلاس رهبران کشورهای عضو این سازمان که در ژوئیه ۲۰۱۷ در آستانه پایتخت سابق قزاقستان، برگزار شد، به تصویب رسید.

مغولستان، ایران، افغانستان و بلاروس نیز در حال حاضر اعضای ناظر این سازمان را تشکیل می‌دهند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان همکاری شانگهای کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو سازمان همکاری شانگهای امور سازمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۳۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: «کوریِ گزینشی» غرب در قبال خاورمیانه نامحدود است

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که امتناع همکاران غربی در شورای امنیت از ممانعت از تشدید تنش در خاورمیانه نشان دهنده بی‌پروایی و «کوریِ انتخابی» آنها است.

به گزارش ایسنا، دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در کانال تلگرامی خود نوشت: بار دیگر به این نتیجه رسیدیم که تمسخر و بی‌احتیاطی همکاران غربی ما و کوری گزینشی آنها حد و مرزی ندارد و اکنون حتی به یاد نمی‌آورند که با حمایت نکردنشان از پیش‌نویس بیانیه شورای امنیت در محکومیت حمله اسرائیل به کنسولگری ایران و انتشار رسانه‌ای آن از منع تشدید تنش خودداری کرده‌اند.

وی افزود: همانطور که در مورد آغاز دفاع نظامی ما در اوکراین بود، تاریخ برای آنها فقط با حمله تلافی جویانه ایران شروع می شود و اسرائیلی‌ها به شکلی قابل پیش‌بینی شرایط را تشدید می‌کنند.

این دیپلمات خاطرنشان کرد: «اسرائیلی‌ها همانطور که از آنها انتظار می‌رود، به شیوه خاص خود پیش می‌روند: اسرائیل قربانی است و بقیه مقصرند. واضح است که این دقیقاً همان سناریویی است که با تاکتیک‌های غربی‌ها و حامیان آنها انجام می‌دهند.

پولیانسکی تاکید کرد که باند فرانکو ساکسون نتانیاهو اکنون شروع به بی‌ثبات کردن منطقه می‌کند و ایران را مسؤول همه گناهان می‌داند. ما قبلاً همه اینها را در جایی دیده‌ایم، نه؟

پیش از این، آمریکا و انگلیس از بحث درباره پیش‌نویس بیانیه پیشنهادی روسیه به شورای امنیت سازمان ملل در خصوص حمله به کنسولگری ایران در دمشق خودداری کردند.

در عین حال واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، پس از نشست شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل گفت که از هیچ سندی که شورا در رابطه با حمله ایران تهیه خواهد کرد، اطلاعی ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دبیرکل سازمان همکاری شانگهای حمله رژیم اسرائیل را به سفارت ایران در دمشق محکوم کرد
  • قدردانی دبیر کل سازمان همکاری شانگهای از ایران برای تحقق صلح امنیت در منطقه
  • رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری شانگهای
  • مسکو: «کوریِ گزینشی» غرب در قبال خاورمیانه نامحدود است
  • دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت
  • بررسی چشم‌انداز اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ توسط فرشاد مؤمنی
  • تاکید بر بهره برداری از ظرفیت بریکس برای خنثی سازی تحریم‌ها
  • دیدار نماینده دشتستان با وزیر امور خارجه روسیه
  • بررسی راهکارهای توسعه حمل و نقلی بین ایران و روسیه در چارچوب کریدور شمال - جنوب
  • نتیجه همکاری مجلس و دولت باید در سفره مردم قابل مشاهده باشد