Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ ابوالقاسم ایمان پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهارداشت: به دنبال گزارش واصله مبنی بر ساخت و ساز غیرمجاز در حریم بافت تاریخی روستای «کریم حاصله» از توابع بخش مرکزی شهرستان اسلام آباد، این موضوع از سوی یگان حفاظت پیگیری شد. 
او افزود: مالک این ساختمان بدون هماهنگی و مجوز اداره کل میراث فرهنگی در حریم بافت تاریخی اقدام به ساخت و ساز کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
سرهنگ ایمان پور اظهارداشت: حریم قانونی و اجرایی میراث فرهنگی، حریم‌های آثار و بافت تاریخی را در بر می‌گیرد و طبق ضوابط میراث فرهنگی از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم بافت تاریخی جلوگیری و با مالک برخورد می‌شود. 
او ادامه داد: با انجام اقدامات قانونی و با حضور ضابطین قضایی و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، یک هزار متر دیوار و ساخت و ساز غیرمجاز تخریب و تذکر لازم در خصوص هرگونه ساخت و ساز داده شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در خاتمه تاکید کرد: یگان حفاظت این مجموعه در راستای وظیفه ذاتی و ضوابط خاص و مصوب بارها در قالب ضابطین خاص دادگستری و همچنین کارشناسان باستان‌شناسی با مالکین و منتفعین املاک جهت هرگونه ساخت و ساز، راهنمایی و مشورت لازم را ارایه کرده است. 
وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است. 
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است. 
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، دارای بیش از چهار هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده است.

برچسب‌ها قلع و قمع میراث فرهنگی کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قلع و قمع میراث فرهنگی کرمانشاه قلع و قمع میراث فرهنگی کرمانشاه استان کرمانشاه میراث فرهنگی بافت تاریخی ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۳۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان

مهدی بخشی گفت: در راستای رفع تصرف اراضی ملی در تملک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سوی افراد سودجو و زمین خوار اقدام به تفکیک، ایجاد مستحدثات، حصارکشی و فروش غیرقانونی اراضی واقع در کوهپایه شده بود که با حمایت دستگاه قضایی و هماهنگی و تعامل صورت گرفته با دستگاه‌های خدمات رسان رفع تصرف شد و به بیت المال بازگشت.

وی مجموع مساحت رفع تصرفات را ٢٠ هکتار و ارزش آن را ١۶٠ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: زمین‌ها متعلق به نسل آینده است و تمام سازمان‌های متولی مؤظفند نسبت به جلوگیری از تصرفات احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند.

مدعی العموم در استان این اقدام را حرکتی مهم در راستای حفاظت و صیانت از بیت‌المال برشمرد و تأکید کرد: دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری برای متصرفان به همراه ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تخلفی که در «سنگلج» رخ داده است
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد