Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@08:24:46 GMT

فروش ۲۵۳ اثر از ۹۶ هنرمند در «نقش بهار»

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۳۷۶۵

فروش ۲۵۳ اثر از ۹۶ هنرمند در «نقش بهار»

شکیبا با معرفی «هنر برای هدیه است» به عنوان شعار نمایشگاه نقش بهار، گفت: قیمت آثار این نمایشگاه از ۳۰۰ هزار تومان تا ۵۶۰ میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «سید شهاب الدین شکیبا» صبح امروز (شنبه 3 اسفند) در نشست خبری «نمایشگاه فروش آثار فاخر هنری با عنوان نقش بهار» که در سالن جلسات مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری برگزار شد، گفت: این نمایشگاه با شعار «هنر برای هدیه است»، برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخاطب ها با هر توانی می توانند از این نمایشگاه خرید کنند. قیمت آثار از 300 هزار تومان تا چند هزار میلیون تومان است.

 

مدیر نمایشگاه های حوزه هنری با بیان اینکه آثار هنرمندان پیشکسوت و جوان در نمایشگاه نقش بهار به فروش می رسد، عنوان کرد: جلال شباهنگی، کاظم چلیپا، صادق تبریزی، علی گلستانه، منوچهر نیازی، ناصر اویسی، نصرالله افجه ای، محمود زنده رودی، مرتضی اسدی، کامبیز درمبخش، سید شجاعی طباطبایی و پرویز کلانتری از جمله پیشکسوتانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به فروش می رسد. یک سوم آثار نمایشگاه نقش بهار مربوط به هنرمندان پیشکسوت و دو سوم آن برای هنرمندان جوان است. آثار هنری این نمایشگاه در رشته های نقاشی، نقاشی خط، کاریکاتور، نگارگری، خوشنویسی، حجم و مجسمه ارایه می شوند. قرار است که این نمایشگاه را هر سال برگزار کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه موضوع آثار هنری در نمایشگاه نقش بهار آزاد است، بیان کرد: ما برای این نمایشگاه فراخوان ندادیم و خودمان با هنرمندان ارتباط برقرار کردیم. بسیاری از هنرمندان جوان شرکت کننده در این نمایشگاه کسانی بودند که در جشنواره هنر جوان آنها را شناسایی کردیم و ارتباط ما با آنها برقرار بود. تعداد کل آثار در نمایشگاه نقش بهار 253 اثر از 96 هنرمند است که 30 هنرمند پیشکسوت و 66 هنرمند جوان هستند. گران ترین اثر هنری ارایه شده در این نمایشگاه مربوط به استاد جلیل رسولی با مبلغ 560 میلیون تومان است که اثر ارایه شده نقاشی خط است. پیش بینی می کنم که مردم بیش از نهادها و سازمان ها از این نمایشگاه استقبال کنند.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: نقش بهار مریم داوری حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۳۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است

سید مجید پوراحمدی رئیس صندوق اعتباری هنر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره برنامه های صندوق برای حمایت از قشر فرهنگ و هنر در سال جاری گفت: توسعه کسب و کارهای فرهنگی یکی از دستورهای وزیر فرهنگ و ارشاد خطاب به صندوق اعتباری هنر است. البته از ابتدای دولت سیزدهم برنامه ریزی های متعددی برای تقویت و توسعه فرهنگ و هنر در کشور انجام شده است.
وی افزود: عموما موسسه و مجموعه های مختلف فرهنگی نقش کلیدی در تولید و نمایش آثار هنرمندان دارند از این رو صندوق اعتباری هنر هم با این موسسه و مراکز فرهنگی گفتگو و تعامل دارد تا بتواند از فعالیت هنرمندان حمایت کند.
رئیس صندوق اعتباری هنر با اشاره به پروژه قاب هنر، بیان کرد: هدف پروژه خرید اثر از هنرمندان به ویژه خوشنویسان است. در پروژه قاب هنر، صندوق اعتباری هنر آثار هنرمندان میانه و همچنین پیشکسوت را خریداری و به موسسات و شرکت های مختلف هدیه می دهد.
وی یادآور شد: صندوق اعتباری هنر برای برگزاری و خرید اثر قرآنی در نمایشگاه روایت باران نیز اقدام کرده است. 

دیگر خبرها

  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • سومین «ماه دوم» به لاله رسید/ اختصاص فروش به کودکان غزه
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه
  • ۸۴ بهار با رادیو
  • برپایی نمایشگاه آثار هنری و دست سازه های هنرجویان بردسکنی