Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@16:02:11 GMT

آمریکا مانع ادامه تحصیل سه ایرانی دیگر شد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۳۷۹۲

آمریکا مانع ادامه تحصیل سه ایرانی دیگر شد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، در ادامه رفتار نامناسب و رویکرد ضد ایرانی دولت واشنگتن در قبال اتباع ایرانی، منابع خبری آمریکایی بامداد شنبه از شکایت سه دانشجوی ایرانی به دلیل ممانعت از ورود به خاک ایالات متحده خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، اخیرا سه دانشجوی ایرانی که برای تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا به این کشور سفر کرده بودند، از برخورد غیرقانونی و منع ورود به ایالات متحده، به وزارت امنیت داخلی این کشور شکایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، دانشجویان ایرانی با نام‌های «پگاه کریمی»، «محمد مرادی» و «بهزاد رضایی» در شکوائیه‌های خود نوشته‌اند که در ماه جاری (فوریه) بعد از سفر به آمریکا برای ادامه تحصیل و ورود به فرودگاه‌های این کشور، مورد بدرفتاری مأموران حفاظت مرزی و گمرکی قرار گرفته و از ورود به خاک ایالات متحده منع شدند.

کریمی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه نیوهمپشایر جنوبی در شهر منچستر، مرادی برای تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه «نورث‌ایسترن» در بوستون و رضایی برای تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه «ووستر پلی‌تکنیک» در ماساچوست عازم آمریکا شده بودند که از ورود آنها به این کشور جلوگیری به عمل آمد.

نکته مشترک شکایت این سه دانشجوی ایرانی، داشتن روادید معتبر تحصیلی برای سفر به ایالات متحده و غیرقانونی بودن اقدام مأمورانی آمریکایی در ممانعت از ورود آنها به این کشور است.

به نوشته آسوشیتدپرس، سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا هنوز به سوالات درباره مشکل و شکایت این دانشجویان ایرانی پاسخ نداده است.

بر این اساس، تا کنون پنج دانشجوی ایرانی به دلیل بازداشت چند ساعته، بازجویی‌های سخت و ممانعت از ورود به آمریکا و ادامه تحصیل توسط مأموران فدرال به وزارت امنیت داخلی این کشور شکایت کرده‌اند.

به نوشته آسوشیتدپرس، همچنین از زمان شروع سال تحصیلی در آمریکا از ماه آگوست، از ورود ۱۰ دانشجوی ایرانی به این کشور و ادامه تحصیل جلوگیری شده است.

پیش از این نیز دو دانشجوی ایرانی به نام‌های «علیرضا یزدانی» و «محمدشهاب دهقانی حسین آبادی» بعد از ورود به فرودگاه‌های آمریکا توسط مأموران گمرکی بازداشت و از این کشور اخراج شده بودند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ضد ایرانی دانشجویان ایرانی علیرضا یزدانی محمد مرادی بهزاد رضایی دانشجوی ایرانی برای تحصیل ایالات متحده ادامه تحصیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۳۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند

به گزارش قدس آنلاین، حساب ایکس اداره پلیس لس آنجلس به نقل از کلی مونیز سخنگوی این اداره نوشت که در جریان اعتراض‌های دانشجویی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ۹۳ نفر دستگیر شدند.

به گفته مونیز، در جریان یورش پلیس برای دستگیری دانشجویان هیچکس زخمی نشده و گشت زنی پلیس تا صبح پنجشنبه به وقت محلی ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که دانشگاه کالیفرنیای جنوبی همراه با دانشگاه براون در رود آیلند متاثر از جنبش‌های دانشجویی آغاز شده از دانشگاه‌های کلمبیا و یِیل، به اعتراض علیه تجاوزهای رژیم صهیونیستی در نوار غزه برخاستند. دانشگاه‌های دیگر آمریکا نیز روز چهارشنبه در حمایت از مردم غزه و محکومیت رژیم اسرائیل تحصن خود را آغاز کردند.

در دانشگاه تگزاس در آستین، ده‌ها پلیس محلی و نیروهای ایالتی برای جلوگیری از تظاهرات دانشجویان در محوطه دانشگاه به صف و در نهایت با معترضان درگیر شدند و چندین نفر را بازداشت کردند.

دانشگاه هاروارد در ماساچوست نیز دسترسی به حیاط این دانشگاه را محدود و برپایی چادر را نیازمند مجوز کرد، با این حال معترضان روز چهارشنبه ۱۴ چادر برپا کردند.

گفتنی است؛ اعتراضات بی سابقه دانشجویان در آمریکا در حالی ادامه دارد که طبق آخرین گزارش رسانه های آمریکایی، تعداد شرکت کنندگان در این اعتراضات بسیار زیاد است و دولت آمریکا به دنبال کمک گرفتن از گارد ملی برای مقابله با دانشجویان معترض به کشتار جمعی در غزه است.

در همین حال، روزنامه عرب زبان رای الیوم در این باره نوشت: تظاهرات دانشجویان در دانشگاه های آمریکا در محکومیت کشتار جمعی علیه فلسطینیان روز به روز گسترده تر می شود؛ تظاهراتی که یادآور مخالفت ها با جنگ آمریکا علیه ویتنام است.

این رسانه افزود: شاید تظاهرات دانشجویان ضد کشتار جمعی علیه فلسطینیان در آمریکا، حادثه بسیار بارزی باشد که روز به روز گسترش می‌یابد و مانند گلوله برقی به سرعت در حال بزرگ شدن است. این تظاهرات به دانشگاه های تگزاس و کالیفرنیای جنوبی کشیده شده و پلیس آمریکا با آن مقابله و شماری از دانشجویان خشمگین را بازداشت کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه وجلوگیری ازفاجعه بشری درغزه
  • جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان پیدا شد/تحقیقات تکمیلی ادامه دارد