Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@12:20:27 GMT

در حوزه مد و لباس با برندهای دنیا فاصله‌ای نداریم

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۳۸۴۸

در حوزه مد و لباس با برندهای دنیا فاصله‌ای نداریم

رئیس نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس گفت: حمایت کارگروه از دانشگاه‌ها بیشتر از سال قبل خواهد بود.

به گزارش ایمنا، مرضیه شفاپور با بیان اینکه نهمین جشنواره مد و لباس فجر ۲۹ بهمن ماه به انتهای کار خود رسید عنوان کرد: اختتامیه این جشنواره هم فردا چهارم اسفند ماه در تالار وحدت ساعت ۱۴ برگزار خواهد شد و از برگزیدگان شرکت کننده در این رویداد ملی نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال تعداد ورک شاپ ها در سطح جشنواره بسیار زیاد بود، روزانه نزدیک به ۱۰ ورک شاپ داشتیم که ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر در آن شرکت می‌کردند.

رئیس نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس یادآور شد: علاوه بر این بخش مسابقه زنده "از ایده تا اجرا" نیز به مدت ۲۰ روز برگزار شد که پربازدید ترین بخش جشنواره محسوب می‌شد.

شفاپور در رابطه با خروجی و نتیجه گرایی از جشنواره مد و لباس فجر گفت: امسال اولین سالی بود که اتحادیه پوشاک، اتحادیه خیاطان و انجمن‌های طراحان را کنار هم جمع کردیم تا طرح طراحان مستقیماً وارد عرصه فروش شود.

وی ادامه داد: این اتفاق باعث شد که روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر بازدیدکننده از قشر تولیدکنندگان را داشته باشیم که بی واسطه با طراحان ارتباط برقرار می‌کردند.

رئیس نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس همچنین ضرورت به‌کارگیری از المان‌ها و حمایت از فرهنگ ایرانی اسلامی در لباس‌های تولیدی را یادآور شد و گفت: محور مسابقه ما "طرح گلستان" بود که دو استان خراسان شمالی و گلستان را محور قرار دادیم. طراحان از فضای قومیت‌های مختلف در دو استان الهام گرفتند، طرح‌های ناب و ایرانی پسند با پوشش ایرانی تهیه و توسط اتحادیه پوشاک نیز مستقیماً وارد عرصه فروش شد.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور، هدف اصلی از برگزاری اینگونه جشنواره‌ها را حضور پررنگ طراحان در مال‌ها و مراکز بزرگ خرید عنوان کرد و گفت: ما قبل از برگزاری جشنواره چهار برند درجه یک در بخش حجاب و عفاف و مانتوهای پوشیده را افتتاح کردیم و امیدواریم با همکاری اتحادیه پوشاک و وزارت صمت سه ضلع مثلثی را تشکیل دهیم تا طرح‌ها بدون واسطه به نمایش درآیند.

شفاپور با بیان اینکه ما با برندهای دنیا فاصله‌ای نداریم افزود: ما برای اولین بار بخش بین‌الملل را اضافه کردیم که بیش از ۱۱ کشور حاضر شدند و قراردادهای مختلفی با این کشورها منعقد کردیم تا رویدادهای ایرانی در آن کشورها نیز اجرا شوند.

وی در خصوص جایگاه رشته طراحی لباس در دانشگاه‌ها گفت: بخش علمی و دانشگاهی نمایشگاه امسال بسیار پررنگ بود و تعداد پایان نامه‌های نوشته شده در عرصه مد و لباس نیز نسبت به سال‌های قبل رشد کمی و کیفی خیلی خوبی داشت.

شفاپور با اشاره به اینکه ما ارتباطات خوبی با دانشگاه الزهرا، شریعتی و علمی و کاربردی داریم اظهار کرد: یکی از ابعاد اصلی مد و لباس بخش علمی و دانشگاهی است و از این رو در بخش داوری دو نفر از داوران را از اساتید دانشگاه انتخاب کردیم.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور همچنین از برگزاری رویدادهای تخصصی در این حوزه در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: حمایت کارگروه از دانشگاه‌ها بیشتر از سال قبل خواهد بود.

وی با اشاره به افتتاح انجمن پوشاک مدارس و حضور پررنگ دانش آموزان در این جشنواره بیان داشت: یکی از رسالت‌های اصلی این انجمن هدایت دانش آموزان به سمت بخش مد و لباس است. صدا و سیما نیز به عنوان یکی از اعضای کارگروه مد و لباس کشور در خصوص هدایت تحصیلی دانش آموزان می‌تواند بسیار مؤثر عمل کند.

شفاپور در پایان یادآور شد: طبق تفاهم نامه با سازمان فرهنگ و ارتباطات قرار بر این شد که آثار و تولیدات ایرانی را در برخی کشورها به منصه ظهور بگذاریم و صادرات کنیم.

منبع: مهر

کد خبر 411696

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مد و لباس لباس پوشیدن جشنواره شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نهمین جشنواره دانشگاه ها مد و لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۳۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد دانشگاهی و کارگروه مد و لباس تفاهمنامه امضا کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و جهاد دانشگاهی هنر با حضور سجاد لطفی دبیر این‌کارگروه و امین مختاری سرپرست جهاد دانشگاهی هنر با هدف همکاری و هم‌افزایی دوجانبه در خصوص موضوعات مختلف حوزه پوشاک و همچنین حمایت از برگزاری دهمین جشنواره ملی پوشاک «بوم‌تن» و ارتقای حضور دانشگاهیان در پروژه‌ها و فعالیت‌های مشترک مطالعاتی و اجرایی حوزه مد و لباس کشور، منعقد شد.

در این مراسم، دو طرف بر اهمیت و ضرورت برگزاری رویداد ملی «بومتن» و میزان اثرگذاری آن در حوزه عفاف و حجاب کشور تاکید داشته و همچنین در خصوص ابعاد مختلف کاربردی همکاری دو مجموعه در راستای حمایت از آموزش‌های مهارتی دانشجویان و هنرجویان با توجه به پوشش و هویت اسلامی و همچنین حمایت از اجرای طرح‌ها و پویش‌های هنری و فرهنگ‌سازانه با هدف اجتماعی‌سازی مفاهیم عفاف و حجاب بحث و تبادل نظر شد.

کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور بر اساس قانون ساماندهی مد و لباس مصوب ۱۲ دی‌ماه ۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی، به عنوان متولی سیاستگذاری و برنامه‌ریزی حوزه مد و لباس کشور شناخته می‌شود.

کد خبر 6085414 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • جهاد دانشگاهی و کارگروه مد و لباس تفاهمنامه امضا کردند
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در دنیا/ استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • آثار جشنواره مد و لباس نقش تن‌پوش در حال داوری است
  • فراخوان دهمین جشنواره ملی «بومتن» منتشر شد
  • اپلیکیشنی برای شناسایی برندهای حامی اسرائیل (فیلم)
  • آغاز داوری آثار ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند