Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@14:02:59 GMT

مقررات ادامه تحصیل حین خدمت سربازی

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۳۸۶۰

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی وجود ندارد و سربازان تنها در صورت پذیرش در مقطع کارشناسی و بالاتر برای ادامه تحصیل از خدمت سربازی ترخیص می شوند. ناطقان: سردار رحمان علیدوست پیرامون ابهامات مطرح شده در خصوص ادامه تحصیل سربازان حین خدمت، اظهار کرد:موضوعات مطرح شده در سایت های خبری درباره ادامه تحصیل سربازان حین خدمت فقط در خصوص مهارت آموزی سربازان در دانشگاه های جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت:برابر قانون خدمت وظیفه عمومی، امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی وجود ندارد و سربازان تنها در صورت پذیرش در مقطع کارشناسی و بالاتر در دانشگاه های سراسر کشور، برای ادامه تحصیل از خدمت سربازی ترخیص می شوند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در تشریح طرح مهارت آموزی سربازان در دانشگاه ها، تصریح کرد:با توجه به اهمیت موضوع مهارت آموزی و ارتقای سطح توانایی کارکنان وظیفه، توافقنامه ای با دو دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه ای صورت گرفته که سربازان حین خدمت بتوانند در یک یا چند پودمان شرکت و مهارت های لازم را کسب کنند، پس از اتمام خدمت سربازی گواهینامه مربوطه توسط دانشگاه ارائه می شود.
منبع: مهر برچسب ها: مقررات ، سربازی ، ناطقان ، تحصیل

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مقررات سربازی ناطقان تحصیل خدمت سربازی ادامه تحصیل حین خدمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۳۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: مجوز استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر شد.

به گزارش فارس، مجوز استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر شد.

اشکان جعفرکریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن اعلام خبر  فوق اظهار کرد: این مجوز با پیگیری‌های این دفتر و با توجه به مشکلات دهیاری‌ها جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی، توسط ستاد کل نیروهای مسلح، صادر شده که بر اساس آن، به مدت 2 سال استفاده از تعداد محدودی نیروهای وظیفه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای غیرپزشکی برای بکارگیری در پایگاه های آتش‌نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور امکان‌پذیر شده است.

 وی خاطرنشان کرد: تا کنون تعداد 938 پایگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌منظور دسترسی به حداقل استانداردهای لازم برای ارائه خدمات آتش‌نشانی و ایمنی به جوامع روستایی کشور، تعداد پایگاه‌های مذکور به‌مرور در حال افزایش است.
 
 وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این پایگاه‌ها، تأمین نیروی انسانی موردنیازاست که به دلیل محدودیت منابع اعتباری دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه  می‌تواند در رفع این مشکل، موثر واقع شود.
 
 کریمی همچنین در خصوص اثربخشی موضوع نیز اظهار نمود: در سال های 1400 و 1401 بر اساس مجوز اخذ شده از ستاد کل نیروهای مسلح بالغ بر 350 نیروی امریه در پایگاه های آتش نشانی روستایی جذب و بکارگیری شدند که موجب فعال‌سازی این پایگاه‌ها و ارائه خدمات شبانه‌روزی در بسیاری از آن‌هاشد.
وی در ادامه افزود: در تعدادی از پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نیروهای امریه علاوه بر انجام خدمات اطفای حریق، نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی به اهالی روستاها نیز اقدام می‌کردند که در بهبود وضعیت ایمنی روستاها، بسیار اثرگذار بود.

 مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی در پایان یادآورشد: با توجه به صدور مجوز جدید توسط ستادکل نیروهای مسلح، به منظور هماهنگی برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت، جلسه‌ای در دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح با حضور نماینده دولت در امور کارکنان وظیفه و نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

وی اافزود: در این جلسه در خصوص چالش‌های مربوط به این موضوع و راهکارهای رفع آنها بحث و تبادل نظر گردید و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • چگونه دوران "سربازی" را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • فردا؛ آخرین مهلت نام‌نویسی در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
  • فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • خبر خوش برای سربازان
  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • تمدید ثبت نام امریه سربازی در وزارت علوم
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • تمدید ثبت نام امریه سربازی در وزارت علوم تا ۶ اردیبهشت
  • زلنسکی: برای جنگ مدرن، به سربازان جوان تازه‌نفس نیاز داریم