Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@17:54:46 GMT

کاهش تولید پسماند در پایتخت

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۳۸۸۵

کاهش تولید پسماند در پایتخت

خبرگزاری آریا - رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از کاهش تولید زباله در پایتخت خبر داد و گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر حجم زباله تولید شده در پایتخت روزانه کمی بیش از پنج تن تخمین زده می‌شود.
زهرا صدراعظم نوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی شهر با اشاره به اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند) در پایتخت اظهار کرد: این طرح بخشی از طرح جامع مدیریت پسماند است که مقدمات اجرایی شدن آن فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه مراحل اولیه اجرای این طرح در حال انجام است، اضافه کرد: در این طرح تمام تلاش این است که پسماند کمتری تولید و پسماند‌ها به صورت مدیریت شده تفکیک شود.
رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: در این طرح پسماند‌ها از طریق سیستم MRF در چهار نقطه شهر تهران جداسازی و تفکیک می‌شوند؛ به این وسیله شیرابه‌ها جمع آوری و ساماندهی می‌شوند تا به یک معضل محیط زیستی تبدیل نشوند.
او با بیان اینکه فراهم کردن مقدمات اجرای این طرح پیشرفت خوبی داشته است، عنوان کرد: در حال حاضر قرار است 1000 باکس شامل سه مخزن به عنوان محل تخلیه زباله در اختیار سازمان‌ها و موسسات قرار گیرد؛ در فاز‌های بعدی 200 هزار خانوار تحت آموزش‌های لازم و فرهنگسازی قرار خواهند گرفت.
صدراعظم نوری با تاکید بر کاهش قابل توجه پسماند تولید شده در تهران گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر حجم زباله تولید شده در پایتخت روزانه کمی بیش از 5 تن تخمین زده می‌شود، این در حالی است که در گذشته بین 6.5 تا 8.5 تن زباله در پایتخت تولید می‌شده و امروز شاهد کاهش حدود یک و نیم تنی تولید زباله هستیم.
رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران به عوامل کاهش تولید زباله در پایتخت اشاره کرد و گفت: یکی از این عوامل به موضوع تفکیک زباله بر می‌گردد، زباله های‌تر و خشک، زباله‌های حجیم، زباله‌های الکترونیکی، شیشه و. امروز از یک دیگر به خوبی تفکیک و در محل‌های مخصوص دپو می‌شوند. البته بخشی از این موضوع به وضعیت معیشت و اقتصاد مردم نیز بر می‌گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۳۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت/ کاهش بالغ بر ۵۰ درصدی تخلفات حریم

مدیرکل حریم شهر تهران از هوشمندسازی پایش حریم پایتخت با استفاده از سامانه «سپاس» خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری شهر،  علی اکبر فسایی، مدیرکل حریم شهر تهران در این باره اظهار کرد: قراردادی را با سازمان جغرافیایی کشور برای استفاده از سامانه «سپاس» منعقد کرده‌ایم. به طوری که این سامانه با کمک یک اپلیکیشن تصاویر ماهواره ای تغییرات حریم را هشدار می دهد و بر اساس آن هشدار، نظارت های ما هدفمند می شود. طبق این قرارداد این سامانه هر ۱۰ الی ۱۴ روز بروزرسانی دارد.

وی با اعلام اینکه تخلفات حریم از ۸۰۰۰ مورد تخلف در سال ۱۴۰۱ به ۳۴۴۴ مورد در سال ۱۴۰۲ کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: این تخلفات شامل دیوارکشی، فنس کشی و حتی ویلاسازی و لاکچری سازی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • کدام مناطق پایتخت در جدول تصادفات صدرنشین هستند؟
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت/ کاهش بالغ بر ۵۰ درصدی تخلفات حریم
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • زباله سوزهای مدرن چطور کار می کنند؟ | تجربیات کشورهای مدرن در زمینه مقابله با پسماندهای به درد نخور
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • کاهش چشم گیر حضور زباله گردها در تهران | مدیرعامل پسماند: ۸۰ درصد فعالیت زباله گردها کم شده است
  • اکثر زباله گردها اتباع هستند