Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-18@08:40:59 GMT

باشگاه پرسپولیس: استوکس فردا می‌آید

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۳۹۵۴

باشگاه پرسپولیس: استوکس فردا می‌آید

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در مورد حواشی اخیر این تیم در سفر اخیر به امارات و ماجراهای استوکس واکنش نشان داد.

حسین قدوسی ، در خصوص حاشیه‌های ایجادشده بابت غیبت آنتونی استوکس در تمرینات پرسپولیس اظهار داشت: این بازیکن قرار بود جمعه در تمرین حاضر شود، اما نیامد و یحیی گل‌محمدی هم او را در اختیار کمیته انضباطی قرار داد و متأسفانه امروز هم او به ایران بازنگشته اما نماینده او به باشگاه گفته که او فردا در تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: او باید پس از بازگشت به باشگاه پاسخگو باشد و دلیل غیبتش را بگوید. پرسپولیس نیاز به آرامش دارد و این اخبار ضد و نقیضی که در مورد استوکس منتشر می‌شود صحت ندارد.

مدیر روابط عمومی این باشگاه در خصوص اینکه گفته می‌شود استوکس اعلام کرده به دلیل بیماری کرونا نمی‌خواهد به ایران بازگردد، عنوان کرد: نمی‌خواهم به این شایعات ورود کنم. ما با استوکس قرارداد محکمی بسته‌ایم و خود بازیکن نیز این را می‌داند و باید در تمرینات حضور پیدا کند. پرسپولیس ۷ بازی سخت در آینده دارد و شروع بازی‌های ما در نیم فصل دوم با این دیدارهای سخت است.

قدوسی تأکید کرد: دقیقا با تیم‌هایی بازی داریم که اکثرا جزو مدعیان قهرمانی و یا کسب سهمیه آسیا هستند. در این بین بازی‌های خارج از خانه هم داشته‌ایم، نظر کارشناسان هم بر این بوده که گل اول استقلال در دربی و گل اول الدحیل خطا بوده و این مسأله هم روی تمرکز تیم تأثیر گذاشته است. حتی اخراج ترابی در دقیقه ۴۱ هم دارای ابهاماتی است.

وی ادامه داد: در ۳۷ روز پرسپولیس باید ۸ بازی سخت انجام دهد اما ایمان داریم که شرایط تیم بهتر می‌شود،‌هواداران باید متحد شوند و حمایت خود را پررنگ‌تر کنند. تیمی که ۳ فصل متوالی قهرمان شده و عده‌ای نمی‌خواهند این قهرمانی تکرار شود، از طرفی قرعه پرسپولیس هم در این فصل سخت بوده، فشردگی بازی‌ها هم مزید بر علت شده، اما این را بدانید که پرسپولیس همچنان مدعی اول قهرمانی در لیگ است و جبران اختلاف ۲ امتیازی در آسیا برای این تیم پرتوان کار سختی نیست.

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس همچنین در خصوص حاشیه‌هایی که بابت سفر اخیر این تیم به امارات پیش آمده، تأکید کرد: پرسپولیس در این سفر هیچ حاشیه‌ای نداشت و متأسفانه عده‌ای با حاشیه‌سازی‌های کذب می‌خواهند آرامش را از ما بگیرند. هواداران باید هوشیار باشند و بدانند که از این حاشیه‌ها، تیم متضرر می‌شود. در این چند روز تلاش برای ایجاد حاشیه بیشتر شده و این اتفاقات کاملا ملموس است اما اگر هواداران متحد باشند، این حاشیه‌ها بی‌اثر خواهد بود.

انتهای پیام/‌

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آنتونی استوکس استوکس پرسپولیس تیم فوتبال پرسپولیس مهاجم ایرلندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۳۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سکه در مرکز مبادله به نرخ حاشیه بازار حراج می‌شود؟

عضو هیات علمی پژوهشکده پولی و بانکی درباره اینکه چرا سکه در مرکز مبادله به نرخ حاشیه بازار حراج می‌شود؟ گفت: اگر بانک مرکزی سکه را با نرخ ارز مرکز مبادله می فروخت، اختلاف نرخ با بازار، عامل تحریک تقاضای سفته بازی و توزیع ناعادلانه ثروت می شد. - اخبار اقتصادی -

مهدی هادیان، عضو هیات علمی پژوهشکده پولی و بانکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گفت: در هفته‌های اخیر این ابهام مطرح شده است که چرا در تامین ارز، روش فروش سکه در مرکز مبادله مبنای عمل قرار نمی‌گیرد؟ به این معنی که ارز تامین کالاهای وارداتی کشور با نرخ بازار آزاد تامین شود. بعضا نیز می‌گویند چرا در حراج سکه، نرخ‌ دلار مرکز مبادله یعنی نرخ رسمی ارز مبنای قیمت‌گذاری قرار نمی‌گیرد؟

هادیان اضافه کرد: در پاسخ باید گفت که تقاضای اسکناس ارز و شمش طلا و سکه برای معاملات روزمره و نیازهای مصرفی یا تجاری نیست بلکه برای تقاضای سفته‌بازی و سرمایه‌گذاری و به عنوان وسیله ذخیره ارزش است.

این استاد اقتصاد ادامه داد: در اقتصادی به مانند ایران، بخش عمده‌ای از واردات کالاها و خدمات (بیش از 85 درصد) شامل مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای مورد نیاز برای بنگاه‌ها و کسب‌وکارهاست. با توجه به اینکه هزینه واردات بر اساس نرخ‌ ارز تامین شده محاسبه می‌شود و مستقیما بر قیمت تولید‌کننده و مصرف‌کننده اثرگذار است، افزایش این نرخ‌ ارز برای پوشش نیازهای تجاری به افزایش بهای کالا و خدمات مصرفی منتقل خواهد شد. بنابراین هدف کنترل تورم و حفظ قدرت خرید عموم جامعه حکم می‌کند که سیاستگذار پولی در مدیریت بازار ارز به ماهیت تقاضاها توجه داشته باشد و با تامین نیازهای ارزی بنگاه‌های تولیدی، درجه انتقال نوسانات ارزی کوتاه‌مدت به بهای کالاها و خدمات را حداقل نماید.

وی با بیان اینکه می‌توان بازار ارز را در سه گروه بخش‌بندی کرد ادامه داد: گروه اول و دوم کالاهای اساسی و کالاهای تجاری یا همان تقاضاهای معاملاتی و گروه سوم گروه تقاضاهای سفته‌بازی و سوداگری است. در صورتی که اقتصاد کشور در شرایط عادی باشد، نرخ‌ ارز در هر یک از گروه‌های فوق نباید اختلاف معناداری داشته باشند اما در شرایط تحریمی و تنش‌های ژئوپلیتیک منطقه‌ای، انتظارات منفی با افزایش حاشیه ریسک سبب تحریک تقاضاهای سفته‌بازی خواهد شد. در این شرایط هر گونه تلاش برای تک نرخی کردن ارز بدون برطرف شدن فشارهای خارجی تنها منجر به بروز تورم فشار هزینه و افزایش نرخ تورم مصرف‌کننده خواهد شد.

هادیان افزود: سیاستگذاری فعال در بازار ارز ایجاب می‌کند که تقاضای سفته‌بازی و سوداگری به نحو مناسبی مدیریت شود و از سوی دیگر تقاضاهای تجاری و کالاهای اساسی با نرخ‌های منطبق بر بنیان‌های اقتصادی تامین شود و این اطمینان و آرامش خاطر به بنگاه‌ها و خانوارها داده شود که نرخ‌های غیررسمی که سهم اندکی در تقاضاهای ارزی دارند، به هیچ وجه مبنای هزینه واردات کالاها و خدمات نخواهند بود تا از این منظر نیز انتظارات تورمی آحاد اقتصادی مدیریت شود.

عضو هیات علمی پژوهشکده پولی و بانکی اضافه کرد: با توجه به افزایش درآمدهای ارزی دولت و بهبود کیفیت دسترسی به این درآمدها، برخلاف تجربه ارز 4200 تومانی، خرید ارز با قیمت‌های بالا توسط دولت و فروش آن به قیمت پایین‌تر در تخصیص ارز 28500 تومانی کاملا منتفی است اما نظام توزیع در طول زنجیره ارزش باید بصورت کاملا شفاف قابل رصد و پیگیری باشد، تا از شکل‌گیری انگیزه‌های رانت‌جویی و بروز فساد جلوگیری شود.

وی ادامه داد: بعد از تامین نیازهای واقعی و ارز مورد نیاز کالاها و خدمات، در مرحله بعد ضروری بود بانک مرکزی با استفاده از ابزارهای سیاستگذاری فعال مانند گواهی سپرده بانکی و عرضه سکه تقاضاهای سفته‌بازی که به دنبال تبدیل ریال به سایر دارایی‌هاست را مدیریت کند. با توجه به اینکه نرخ‌گذاری این بازار به هیچ وجه در هزینه واردات کالاها و خدمات نقش ندارد و به عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری تقاضا می‌شود، فروش سکه بصورت حراج انجام می‌شود تا علاوه بر پاسخ به نیازهای موجود و سیاستگذاری فعال پولی، از فروش ذخایر بانک مرکزی به قیمت‌های پایین‌تر که شائبه توزیع رانت و فساد را به همراه دارد و به نوعی یادآور تجارب شکست خورده دوره‌های قبلی است جلوگیری نماید.

هادیان اضافه کرد: از سوی دیگر اگر بانک مرکزی عرضه سکه را مبتنی بر نرخ ارز مرکز مبادله انجام می‌داد همین اختلاف نرخ با بازار، عامل تحریک تقاضای سفته بازی و توزیع ناعادلانه ثروت در جامعه می شد ضمن اینکه شمش طلای مورد نیاز برای ضرب این سکه ها با نرخ مرکز مبادله خریداری نشده است که سکه های ضرب شده از آن مبتنی بر این نرخ عرضه شوند.

عضو هیات علمی پژوهشکده پولی و بانکی افزود: به اذعان کارشناسان و فعالان این حوزه در صورت عدم ورود بانک مرکزی، حباب‌های ایجاد شده بسیار بزرگ‌تر از مقدار فعلی بود و به نوبه‌خود انتظارات منفی را تشدید می‌کرد. البته واضح است که قیمت طلای داخلی تحت تاثیر دو عامل انس جهانی و نوسان دلار غیررسمی ناشی از مسائل سیاسی بوده  و انس طلا نیز در شش ماه گذشته از محدوده 1800 دلار تا 2400 دلار جهش کرده که این افزایش 30 درصدی بیانگر سهم غالب نوسانات جهانی طلا در رشد بهای داخلی طلا است.

هادیان در پایان تاکید کرد: اینکه کارکرد ارز و سکه نه تنها از منظر سیاستگذار بلکه حتی از لحاظ آثاری که بر متغیرهای کلان اقتصاد دارد نیز متفاوت بوده، موضوع مهمی است که باید به درستی تبیین شود. در واقع اخلاق حرفه‌ای افراد صاحب‌نظر و متخصصین امر حکم می‌کند که بجای ایجاد ابهام و تشویش افکار عمومی در نحوه مدیریت بازار ارز و طلا، به تبیین واقعی آثار هر یک از این سیاست‌ها پرداخته و از نگاه سیاسی و مطلق‌گرایی پرهیز کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمالوند: مقابل پرسپولیس محکوم به برد هستیم
  • کمالوند و آرزوی شکست پرسپولیس: هواداران بیایند!
  • شافعی: ترفند استقلالی ها به حاشیه بردن سرخپوشان است/ پروژه واگذاری سرخابی ها شکست می خورد
  • برای نکونام حاشیه می‌سازند؛ مدیریت نمی‌خواهد حواشی جمع شود!
  • درویش: هیچ تیمی کار تمدید با بازیکنان را آغاز نکرده
  • واکنش عجیب درویش به تمدیدی‌های پرسپولیس
  • چرا سکه در مرکز مبادله به نرخ حاشیه بازار حراج می‌شود؟
  • هشدار لغزندگی جاده‌ها برای ۷ استان به دنبال سامانه بارشی تا فردا
  • منافی: بازی هوشمندانه رمز برتری پرسپولیس برابر صنعت نفت است/ سرخپوشان وارد مسائل حاشیه‌ای نمی‌شوند
  • بارش شدید باران از فردا نیمه جنوبی استان فارس را فرا می‌گیرد