Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@22:44:00 GMT

ساخت و آزمایش بالینی نوعی پروتز داخل استخوانی

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۴۰۱۴

به گزارش ایسنا، دکتر سعید اسلامی، مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح در قالب  پایان‌نامه دکتر علی مرادی فلوشیپ جراحی دست به عنوان نخستین دانشجوی دستیار پزشک پژوهشگر مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است که با حضور دکتر محمدحسین ابراهیم زاده و من بعنوان اساتید راهنما دفاع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این نشست هفتم اسفند در دانشکده پزشکی علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود، افزود: هدف از برنامه پزشک پژوهشگر کمک به رشد آکادمیک اعضای هیأت علمی، پزشکان و دندانپزشکان کشور و نیز کاستن از روند مهاجرت نخبگان به خارج از کشور است.

مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: دانش‌آموختگان برنامه پزشک پژوهشگر با در دست گرفتن رهبری پژوهش، نوآوری، آموزش و توسعه روش‌های نوین پزشکی در دانشگاه‌ها و همچنین پل زدن بین علوم پایه و کاربردی گام‌های مهمی در جهت خودکفایی کشور، حل مشکلات سلامت، توسعه پایدار، گسترش مرزهای دانش و ارتقاء سطح کیفی دانشگاه‌ها برمی‌دارند.

دکتر اسلامی مزایای استفاده از این طرح را قرار گرفتن خودکار پذیرفته‌شدگان در فهرست بنیاد ملی نخبگان و استفاده از مزایای مرتبط، پرداخت کلیه هزینه‌های مربوط به برنامه پزشک پژوهشگر همچون بودجه تحقیقاتی، سفر، آموزش در خارج از کشور، حقوق ماهانه و… توسط وزارت بهداشت، پرداخت هزینه حداکثر سالانه یک سفر خارج از کشور جهت شرکت در کنفرانس‌های معتبر بین‌المللی به دستیاران اعطای تسهیلات ویژه‌ای جهت جذب و نگه داشتن فارغ‌التحصیلان برنامه پزشک پژوهشگر در مراکز تحقیقاتی برتر کشور پس از فارغ‌التحصیلی و نیز لحاظ شدن طول برنامه پزشک پژوهشگر با رعایت مقررات و قوانین مربوطه بعنوان سوابق علمی جهت ارتقاء رتبه دانشگاهی عنوان کرد.

وی طراحی، ساخت و آزمایش بالینی پروتز داخل استخوانی مفصل دیستال رادیو اولنار" را عنوان اولین پایان‌نامه دستیار پزشک پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان نمود و افزود: این پایان نامه توسط دکتر علی مرادی فلوشیپ جراحی دست و by Research Ph.D مرکز تحقیقات ارتوپدی دفاع خواهد شد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مشهد برنامه پزشک پژوهشگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۴۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ محسنی از ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: این دانشجویان از اتباع کشور‌های پاکستان، هند و لبنان هستند که به منظور ادامه تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت‌نام کرده اند.

وی افزود: هم اکنون با احتساب دانشجویان جدید، ۱۲۵ دانشجوی بین‌الملل در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.


سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: امیدواریم این دانشجویان در طول تحصیل، سفیران خوبی از سوی کشور خود در ایران باشند و در پایان دوره نیز خاطرات خوب و به یاد ماندنی از ایران به همراه خود ببرند.


محسنی گفت: دانشجویان خارجی پس از فراغت از تحصیل و بازگشت به کشورشان معمولا ارتباط خود را با دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اند حفظ می‌کنند و به عنوان سفیران فرهنگی ایران، تمدن و آداب و رسوم ما را به هموطنان خود معرفی می کنند.


وی افزود: ارتباطات بین‌المللی موجب تبادل دانشجو و استاد و منجر به ارتقای آموزش در دانشگاه‌ها می‌شود.


سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم و اساتید توانمند برای جذب دانشجویان خارجی برخوردار است و باید از این ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهداف کشور در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری هفده عنوان برنامه در هفته سلامت حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ۵ مصدوم در پی انفجار کپسول گاز در یک ساختمان مسکونی در شادگان
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد