Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین محمدی در نشست خبری که به منظور تشریح جلسه اضطراری صبح امروز مدیران شهرداری تهران با وزارت بهداشت و اورژانس کشور گفت: اکنون به شدت به آگاهی مردم و مشارکت آنها نیاز داریم چرا که حاشیه‌ها بر متن غلبه کرده است و باید تلاش کنیم تا حواشی را کنترل کنیم زیرا بیماری برای افرادی که تحت مراقبت نیستند هم خطرناک است، برای مثال شهردار منطقه ۱۳ خودشان مطلع نبودند و در محل کار حضور پیدا می کردند و بعد مشخص شد احتمال ابتلا به کرونا در ایشان وجود دارد

او ادامه داد: از هفته گذشته که مطلع شدیم مواردی در ایران دیده شده، جلساتی را برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سازمان‌های مرتبط شهرداری اقداماتی را انجام دادیم، برای مثال شرکت شهر سالم و اداره سلامت آگاهی بخشی هایی را برای کارکنان آغاز کرده اند. اولین جلسات بمنظور اطلاع رسانی در هفته گذشته برقرار شد و تصمیمات اولیه که شامل ۵ تصمیم مدیریتی بود اتخاذ و اجرایی شد.

محمدی درخصوص اطلاع رسانی هایی که شهرداری دراین رابطه درنظر گرفته است گفت: تبلیغات و اطلاع رسانی محیطی از امروز در حجم گسترده ای در شهر اجرایی می شود.

او درخصوص جلسه صبح امروز شهرداری تهران با وزارت بهداشت گفت: امروز صبح جلسه مفصل‌تری به تقاضای ما و مسئولین وزارت بهداشت و مدیر اورژانس کشور برگزار شد که در این جلسه مسئولین سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی و مدیر برنامه ریزی مبارزه با ویروس کرونا همچنین مدیران همه بخش های از معاونین خدمات شهری تا مدیریت بحران و حوزه های عملیاتی در جلسه حضور داشتند و تبادل نظر اصلی درخصوص ابعاد شیوع بیماری و بررسی های وزارت بهداشت درباره دستورالعمل و عملکرد شهرداری تهران برگزار شد.

محمدی با اشاره به مهمترین مسائلی که در این جلسه مطرح شد گفت: برای کنترل شیوع ویروس، بزرگترین ابزار مشارکت مردم و آموزش به مردم در مراکزی که رفت و آمد در آن بالا است می باشد‌ و برای آموزش ها از همه مسیرها استفاده می کنیم.

او با تاکید بر اینکه متولی اصلی در این مساله وزارت بهداشت است به نقش شهرداری تهران به عنوان یکی از سازمان های خدمت رسانی که اقدامات اجرایی را انجام می دهد اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت درخواست داشتند که حداکثر توان تبلیغاتی را به کار بگیرید و ما آنرا مصوب کردیم.

مشاور شهردار تهران درخصوص فعالیت سامان سراها و گرمخانه های سطح شهر تهران نیز گفت: مقرر شد در سامان سراها به دلیل آنکه افراد آسیب دیده اجتماعی در آن وجود دارند با اخذ مجوز از وزارت بهداشت ۲۴ ساعته شوند و ماندگاری افراد در گرمخانه ها و سامان سراها بیشتر شود. این مراکز اکنون قرنطینه نیستند، اما با نظر وزارت بهداشت اقدامات لازم انجام می شود و مقرر شد با حکمی از طریق مراجع قضایی رفت و آمدها بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

محمدی همچنین درباره ضدعفونی کردن وسایل نقلیه عمومی گفت: شیوه ضدعفونی کردن واگن ها، هندریل ها، پله های برقی و اتوبوس ها نیز با نظر وزارت بهداشت انجام می شود

او همچنین درباره تصمیم شهرداری برای توزیع ماسک اظهار داشت؛ با توجه به آنکه استفاده از ماسک ضروری اعلام نشده و تامین ماسک نیطپز مقدور نیست و ضدعفونی و گندزدایی را با حداکثر توان انجام می دهیم.

محمدی ادامه داد: همچنیندرخواست کردیم اگر افرادی سرماخوردگی و بیماری دارند به ورزشگاه ها مراجعه نکنند و با توجه به محدود بودن تعداد پرسنل با نسب بنرها و علائمی اطلاعات لازم به شهروندان در اماکن ورزشی ارسال می شود.

اودرباره تعطیلی ورزشگاه ها نیز گفت: تعطیلی ورزشگاه ها در اختیار ما نیست و وزارت بهداشت دراینباره نظر می دهد.

محمدی همچنین درخصوص اقدامات در میادین میوه و تره بار گفت: در میادین میوه و تره بار مقرر شد از مواد ضدعفونی کننده استفاده شود و تجهیزات و امکانات لازم برای گندزدایی نیز انجام می شود.

او به تعطیلی اغذیه فروشی ها در متروی تهران نیز اشاره کرد و گفت: در مترو مقرر شد همه اغذیه فروشی ها و آبخوری ها تعطیل شوند و در جلسه امروز همه تاکید کردند که اگر کاهش خدماتی در سطح شهر رخ می دهد در جهت صیانت از مردم است و کاهش خدمت رسانی در این مسیر صورت می گیرد.

مشاور شهردار تهران گفت: برخی از دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان ها درخواست نیروهای کمکی برای گندزدایی از شهرداری داشتند و ما براساس پروتکل‌ها نیروی کمکی در اختیار آنها قرار می دهیم.

محمدی درخصوص اقدامات سازمان پسماند نیز گفت: سازمان پسماند نیز سرویس جمع آوری زباله ها را افزایش داده است و این سازمان در تدارک سایت جدید برای دفن زباله های عفونی است.

او همچمین درخصوص اقدامات بهشت زهرا گفت سازمان بهشت زهرا در هماهنگی کامل با وزارت بهداشت مقررات کاملی را برای تدفین متوفی های مبتلا به کرونا در نظر گرفته است و محل دفن مجزایی در بهشت زهرا درنظر گرفته شده است که این فرایند با هماهنگی بهشت زهرا انجام خواهد شد.

محمدی همچنین افزود: در روزبازارها و مراکز فروش پرندگان که زیرمجموعه شرکت ساماندهی صنایع مشاغل سیار است همان ظوابط اجرایی در میادین میوه و تره بار انجام می شود.

او گفت همچنین اداره کل سلامت شهرداری تهران به عنوان فوکال پوینت ارتباط با وزارت بهداشت انتخاب شد. مقرر شده است که پایش وضعیت سلامت کارکنان و گزارش های مستند توسط شرکت شهر سالم انجام شود‌.

محمدی درباره بودجه مورد نظر برای این اقدامات نیز گفت: درخصوص تامین بودجه مشکلی نیست.

او ادامه داد: در صورت نیاز دستورالعمل های بحرانی در صورت وقوع توسط سازمان پیشگیری و مدیریت بحران مشخص شده و چک لیست ها و سناریوسازی انجام شده است.

محمدی تصریح کرد: ستادی تهیه شده است و اطلاع رسانی و امور ارتباطی این ستاد مربوط به مرکز ارتباطات و امور بین الملل است و از این پس انجام می شود.

او تصریح کرد: در تلاش هستیم تا در مترو و اتوبوس رانی برای کاهش حضور مردم در ایستگاه ها سرفاصله حرکت قطارها را کاهش دهیم. توصیه جدی ما این است که مردم از بلیط های الکترونیکی استفاده کنند چراکه پیش بینی این است که تردد به گیشه از عوامل احتمال شیوع است و در همین راستا ممکن است فروش بلیط تک سفره را کاهش دهیم.

او تاکید کرد: رویکرد شهرداری ارائه حداکثر خدمات به شهروندان است.

محمدی اظهار داشت که به دلیل شیوع ویروس کرونا در شهر تهران همایش ها و سمینارهای غیرضروری به تشخیص مراجع بالادستی کنسل می شود.

او درخصوص اقدامات سازمان فاوا با توجه به تاکید بر استفاده از بلیط الکترونیکی و اپلیکیشن ها اظهار داشت: از امروز صبح مقرر شد سازمان فاوا تمهیدات ویژه ای را درنظر بگیرند و در تلاش هستیم که زیرساخت های لازم برای ارتباط مجازی بیشتر شود تا کارها دچار اخلال نشود.

محمدی درباره وضعیت بهداشت و لباس های کارگران خدمات شهری گفت: مقرر شد اسکان کارگران شهرداری تحت مراقبت های ویژه قرار گیرد و گندزدایی و ضدعفونی روزانه انجام و سازمان مدیریت پسماند به صورت روزانه مکلف به انجام این اقدامات است.

او همچنین درباره ابتلای شهردار منطقه ۱۳ به کرونا گفت: تست اول شهردار منطقه ۱۳ مثبت بوده است اما جواب تست دوم نیامده است و در همین راستا با روابط عمومی منطقه ۱۳ برخورد جدی می کنیم تا جریان اطلاع رسانی را مخدوش نکنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: غلامحسین محمدی وزارت بهداشت درخصوص اقدامات شهرداری تهران انجام می شود اطلاع رسانی بهشت زهرا منطقه ۱۳ مقرر شد نیز گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۴۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند تصمیم‌گیری نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان قم تسریع شود

استاندار قم گفت: کندی در تصمیم‌گیری درخصوص حل مشکلات واحدهای تولیدی باعث نابودی آن می‌شود، لذا ادارات قم نسبت به این موضوع با سرعت بیشتری تصمیم‌گیری کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری عصر امروز در اولین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: تصمیم‌گیری دستگاه‌های دولتی و اجرایی قم درخصوص برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی باید با سرعت هرچه تمام‌تر انجام شود.

وی افزود: کُندی در تصمیم‌گیری در این حوزه باعث نابودی و مرگ واحد تولیدی می‌شود و این اقدام برخلاف دستور رهبر انقلاب است.

استاندار قم تصریح کرد: حمایت از تولیدکنندگان در دستور کار مدیریت استان بوده و ما تلاش خواهیم کرد تا جایی که قانون به ما اجازه داده آن‌ها را حمایت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حل مشکل مردم باید اولویت مدیران باشد، تاکید کرد: فرصت کار کردن یک دولت چهار سال است؛ لذا مدیران استان به این موضوع اهتمام داشته و توجه کنند حل مشکل مردم اولویتشان باشد.

آقامیری عنوان کرد: مدیری که نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت است از قطار خدمتگزاری به مردم پیاده خواهد شد و ما در جابجایی مدیران ناکارآمد اغماضی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۳ هزار مترمربع از اراضی ملی سنندج
  • کشف و ضبط مقادیری گوشت چرخ کرده فاسد از یک اغذیه فروشی در سبزوار
  • آغاز اردیبهشت با افزایش کرایه‌های ناوگان حمل و نقل/ مترو ۴۳۰۰ تومان
  • درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)
  • پیکر مرحوم پرویز داودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • اختصاص تسهیلات ویژه برای دارندگان وسایل نقلیه برقی
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)
  • روند تصمیم‌گیری نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان قم تسریع شود