Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی استفاده از منابع غذایی حاوی ویتامین های مختلف را بهترین راهکار افزایش مقاومت بدن در مقابله با ویروس کرونا دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر افشین دلشاد اظهار کرد: جعفری، گیاه خردل، پیاز، کلم فندقی، شلغم، اسفناج، مارچوبه، بروکلی، خیار، کلم، توت فرنگی، جگر، مرغ و گل کلم از منابع غذایی ویتامین  kاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی غذاهایی نظیر فلفل قرمز و سبز، کشمش سیاه، کیوی، پرتقال، توت فرنگی، بروکلی، جعفری، آناناس، گریپ فروت، گل کلم، انبه و کلم بروکلی را منابع غذایی سرشار از ویتامین C ذکر کرد.

دکتر دلشاد درخصوص منابع غذایی ویتامینB  خاطرنشان کرد: گوشت سینه بوقلمون و مرغ، گوشت گوساله، ماهی تن، دانه های آفتابگردان، دانه های کنجد، نخود سبز و لوبیا چیتی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به استفاده ماهی هالیبوت، ماهی کپور، ماهی سالمون، انواع قزل آلاها، ساردین، روغن کبد ماهی، تخم مرغ و شیر به منظور تامین ویتامین D3 بدن اشاره کرد.

دکتر دلشاد در ادامه سخنان خود مواد غذایی حاوی ویتامین های گروه A را شامل سیب زمینی شیرین، کلم بزرگ، هویج، اسفناج، جگر گاو، کاهو، کره، تخم مرغ، کدو حلوایی، بروکلی، زردآلو، طالبی، انبه، فلفل قرمز و تن ماهی عنوان کرد.

وی یادآور شد: اسفناج، بروکلی، مارچوبه، لوبیا چشم بلبلی، جگر گاو، کلم، لوبیا قرمز، آوکادو، کاهو و پرتقال سرشار از ویتامین های گروه B9 است.

این مسئول به منظور تامین ویتامینE مورد نیاز بدن، استفاده از مواد غذایی مانند فندق، بادام، دانه های آفتاب گردان، انبه، بروکلی، اسفناج، کدو، فلفل دلمه ای، زیتون، کلم برگ، چغندر برگ، گوجه فرنگی و کیوی را توصیه کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ویتامین پیشگیری کرونا منابع غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۴۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان ویتامین E موردنیاز بدن در سنین مختلف

آفتاب‌‌نیوز :

ویتامین E به عنوان یک آنتی‌اکسیدان محافظت‌کننده با اکسید شدن کلسترول که ماده‌ای طبیعی است که توسط کبد تولید می‌شود و برای عملکرد مناسب سلول‌ها، اعصاب و هورمون‌ها در بدن ضروری است مبارزه می‌کند.

بهترین زمان مصرف ویتامین E

یکی از رایج‌ترین سوالات این است که ویتامین‌ای را چگونه مصرف کنیم؟ همانطور که در ابتدا توضیح داده شد، ویتامین‌ها به دو دسته محلول در آب و محلول در چربی تقسیم می‌شوند. ویتامین‌های محلول در چربی که این ویتامین نیز شامل آن است، برای جذب به چربی نیاز دارند، بنابراین بهترین زمان مصرف این ویتامینکه بیشتر به صورت قرص ویتامین E ۴۰۰ تهیه می‌شود، همراه با وعده‌های غذایی است که حاوی چربی باشند، خصوصا پس شام.

میزان مصرف ویتامین E

مقدار مصرف این ویتامین به تشخیص پزشک بستگی دارد، بنابراین سعی کنید اقدام به مصرف خودسرانه نکنید، اما به طور معمول مقدار مصرف توصیه شده روزانه ویتامین E برای بزرگسالان ۱۵ میلی گرم است و توصیه می‌شود سعی کنید بیشتر از منابع غذایی آن را دریافت کنید.

 

میزان ویتامین E مورد نیاز در سنین مختلف

کودکان

۱ تا ۳ سال: ۶ میلی‌گرم روزانه

۲ تا ۸ سال: ۷ میلی‌گرم روزانه

۹ تا ۱۳ سال: ۱۱ میلی‌گرم روزانه

زنان

۱۴ سال و بالاتر: ۱۵ میلی‌گرم روزانه

بارداری: ۱۵ میلی‌گرم روزانه

شیردهی: ۱۹ میلی‌گرم روزانه

مردان

۱۴ سال و بالاتر: ۱۵ میلی‌گرم روزانه

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۵ ویتامین لازم برای سلامت مردان
  • ویتامین هایی برای مردان ضروری است
  • خوردن این ویتامین‌ها برای سلامت مردان ضروری است
  • مصرف کدام ویتامین‌ها برای مردان ضروری است؟
  • با منابع طبیعی کلسیم آشنا شوید
  • چی بخوریم که لاغر شویم؟ / بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن
  • رونق محافل قرآنی ، راهکار مناسبی برای مقابله با هجمه فرهنگی بیگانگان
  • مشخصات بهترین قرص پوکی استخوان و تقویت مفصل
  • میزان ویتامین E موردنیاز بدن در سنین مختلف
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا