Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سازمان هواشناسی، با توصیف سامانه های بارشی در کشور شاهد افزایش ارتفاع  موج در خلیج فارس و دریای خزر خواهیم بود که بر این اساس اواسط وقت دوشنبه ۵ اسفندماه شاهد وزش باد شدید و متلاطم شدن دریا در مناطق شمال و مرکز خلیج فارس خواهیم بود که این شرایط تا چهارشنبه ۷ اسفندماه ادامه دارد و شاهد ارتفاع موج تا سه متر در مناطق شمال و مرکز خلیج فارس خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش افزود: همچنین مواج شدن دریا، حداکثر سرعت باد ۱۴ متر بر ثانیه و جنوب غربی شدن جهت باد را نیز شاهد خواهیم بود، در این مدت شاهد مواج شدن دریا، حداکثر سرعت باد ۱۴ متربر ثانیه و جنوب غرب شدن جهت باد در این مناطق خواهیم بود.

همچنین اواسط وقت سه شنبه ۶ اسفندماه با وزش باد شدید و متلاطم شدن دریای خزر شاهد مواج شدن دریا، حداکثر سرعت باد ۱۵ متربر ثانیه، جهت باد شمال شرقی تا شمالی و حداکثر ارتفاع امواج ۲.۵ متر خواهیم بود که تا چهارشنبه ادامه دارد. بنابراین توصیه می شود از تردد شناورهای کوچک و تفریحی، فعالیت های شیلاتی، عملیات دریایی و صنایع فراساحل اجتناب شود.
 

برچسب‌ها سازمان هواشناسی كشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان هواشناسی كشور سازمان هواشناسی كشور خلیج فارس شدن دریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۴۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرمزگان بارانی می‌شود

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان؛ از ساعات بعدازظهر با توجه به نزدیکی سامانه بارشی به تدریج افزایش ابرناکی و به تدریج از ساعات شب در مناطق غربی و جزایر خلیج فارس رگبار باران و رعد و برق مورد انتظار است.

در مناطق دریایی استان نیز افزایش سرعت باد جنوب شرقی تا نزدیک ۴۰ کیلومتر بر ساعت سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد. 

توصیه می‌شود با توجه به وزش باد نسبتا شدید، از تردد شناور‌های سبک خودداری شود و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت پذیرد.

سامانه بارشی طی فردا در سطح استان گسترده شده و تا ظهر چهارشنبه در غالب نقاط رگبار شدید باران و رعد و برق همراه با تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

در مناطق دریایی استان ضمن تشدید سرعت باد جنوب شرقی و طوفانی شدن دریا، ناپایداری‌های جوی و دریایی قابل توجه خواهد بود.

با توجه به شدت بارش خطر سیلاب موقتی در سطح استان مورد انتظار است.

به لحاظ دمایی، فردا کاهش محسوس دمای بیشینه در سطح استان مورد انتظار است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • پسروی آب دریای خزر چالشی بزرگ برای نیروگاه نکا
  • دریای خزر دریاست یا دریاچه؟ دانشمندان پاسخ می‌دهند
  • طوفان دریا بندرنشینان را غرق کرد
  • رگبار، رعد و برق و بادهای شدید در راه هرمزگان است
  • تداوم بارش‌ها در نقاط مختلف کشور/ خلیج فارس و دریای عمان طوفانی
  • هرمزگان بارانی می‌شود
  • سامانه بارشی در کدام مناطق فعال است؟
  • پیروزی شیرین دریا در خانه
  • صاعقه در پنجاب بلوچستان جان ۲۵ نفر را گرفت
  • سهم ناچیز ایران از بازار بانکرینگ خلیج فارس و دریای عمان!