Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی ‌صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، نشست هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور دکتر عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی و عضو حقوقی هیات امنای صندوق نوآوری برگزار شد.

در این نشست، دکتر علی وحدت رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، عملکرد این صندوق در دوره سوم فعالیت هیات عامل را تشریح کرد و با اشاره به اضافه شدن تسهیلات جدید به سبد خدمات صندوق در یک سال گذشته، گفت: برای هر استان یک صندوق پژوهش و فناوری تاسیس خواهد شد و علاوه بر آن در حوزه‌های تخصصی مثل نانو، نوآوری اجتماعی و تکنولوژی آینده نیز صندوق وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در طول یک سال اخیر تسهیلات جدیدی به سبد خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه شده است؛ به عنوان مثال خدمات متنوعی در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، توانمندسازی و اعطای ضمانت‌نامه به سبد خدمات صندوق به شرکت‌های دانش بنیان اضافه شده است که ضمانت‌نامه‌های بانکی با معرفی و واسطه‌گری صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت‌های دانش بنیان صادر می‌شود.
وحدت بر اعمال ضوابط و استانداردهای ابلاغی بانک مرکزی توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد و گفت: هر استانداردی که بانک مرکزی برای نظارت بر صندوق‌های پژوهش و فناوری اعلام کند، آن را اعمال می‌کنیم، البته لازم به ذکر است که اساسنامه و دستورالعمل نظارت بر صندوق‌های پژوهش و فناوری بازنگری شده است.

صندوق نوآوری و شکوفایی وظیفه مهمی را در توسعه اقتصاد دانش بنیان برعهده دارد

دکتر عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی و عضو حقوقی هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی،در ادامه این نشست از آمادگی بانک مرکزی برای همکاری با صندوق نوآوری در توسعه اقتصاد دانش بنیان خبر داد و گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی وظیفه مهمی را در توسعه اقتصاد دانش بنیان برعهده دارد و بانک مرکزی آماده همکاری با این صندوق است و هر کمکی که صندوق نوآوری به آن نیاز داشته باشد، بانک مرکزی از آن پشتیبانی می‌کند.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی بر توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور اصرار دارد، گفت: بر توسعه اقتصاد دانش بنیان اصرار داریم چرا که شرکت‌های دانش بنیان آینده کشور هستند و فعالیت آن‌ها منجر به توسعه اقتصادی در کشور می‌شود، صندوق نوآوری و شکوفایی نیز می‌تواند بانک‌ها را برای همکاری بیشتر با شرکت‌های دانش بنیان ترغیب کند.

صندوق نوآوری و شکوفایی بر کارکرد صندوق‌های پژوهش و فناوری نظارت جدی دارد

دکتر مهدی کشمیری عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در این نشست به همگرایی این صندوق با سایر بازیگران اکوسیستم فناوری اشاره کرد و گفت: در دوره جدید هیات عامل همگرایی خوبی بین نهادهای فعال در اکوسیستم فناوری و صندوق نوآوری ایجاد و از ظرفیت‌ها موجود در کشور به خوبی استفاده شده است.
وی با اشاره به اینکه صندوق‌های پژوهش و فناوری از جمله بازیگران اکوسیستم نوآوری در کشور هستند، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی برکارکرد صندوق‌های پژوهش و فناوری نظارت جدی دارد، این صندوق‌ها در استان‎ها به خصوص استان‌های کم‌برخوردار فعال شده و صندوق نوآوری و شکوفایی نیز از آنها پشتیبانی می‌کند. برخی از صندوق‌های پژوهش وفناوری به دانشگاه‌ها تعلق دارند که خودشان به لحاظ ضوابط مالی بر عملکرد آن‌ها نظارت کامل دارند. سپرده نپذیرفتن، بحث جدی صندوق‌های پژوهش و فناوری است و این امر تا حدی دغدغه بانک مرکزی درباره مشکلات احتمالی صندوق‌های تامین کننده مالی در آینده را کاهش می‌دهد.

برچسب‌ها صندوق نوآوری و شکوفایی عبدالناصر همتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی عبدالناصر همتی صندوق نوآوری و شکوفایی عبدالناصر همتی توسعه اقتصاد دانش بنیان صندوق های پژوهش و فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان بانک مرکزی هیات عامل صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۴۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، این نشست در راستای اجرای توافق‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و استانداری یزد با حضور محمدجواد صدری مهر دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

در این نشست، گزارشی از امضا و اجرای توافق نامه در طول هفت ماه گذشته ارائه شد و به انتظارات ملی و استانی از دستاورد‌ها و نتایج اجرای برنامه‌های مورد توافق پرداخته شد.

شایان به ذکر است، اجرای طرح برش استانی اقتصاد دانش بنیان در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان استان یزد در چارچوب ماده ۱۲ قانون جهش تولید دانش بنیان و به منظور تولید محصولاتی با ارزش‌افزوده بالاتر و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان، توسعه بازار کالا و خدمات دانش‌بنیان، تکمیل زنجیره ارزش صنایع اولویت‌دار استان و ...، با امضای توافق‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با استانداری یزد به صورت رسمی در ۳۰ مردادماه امسال کلید خورد.

همچنین حاضران نکات و پیشنهاد‌های خود پیرامون مسائل و چالش‌های اجرایی از جمله در تامین و اختصاص منابع مالی و راهکار‌های شتابدهی به اجرای مفاد توافق نامه را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی