Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنیاد دانشگاهی فردوسی در نظر دارد در ایام تعطیلات نوروز سال ۹۹ از ۲۸ اسفند ۹۸ تا ۱۳ فروردین سال جدید خوابگاه‌های دانشجوی وابسته به بنیاد را در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به منظور رفاه دانشگاهیان، بنیاد دانشگاهی فردوسی در نظر دارد در ایام تعطیلات نوروز سال ۹۹ از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین سال جدید خوابگاه‌های دانشجوی وابسته به بنیاد را در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  بنابراین گزارش، دانشگاهیان می‌توانند از مجتمع خوابگاهی بنیاد واقع در محوطه پردیس دانشگاه فردوسی مشهد، مجتمع رفاهی فرهنگی دانشجویی زنده یاد حاج احمد ناظران واقع در میدان ابوطالب، در ایام نوروز استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فردوسی مشهد مسافران نورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۴۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه دانشگاه‌ها زندگی افراد مسن را بهبود می‌بخشند؟

ایسنا/خراسان رضوی تا سال ۲۰۳۰، در سراسر جهان بیش از ۱.۴ میلیارد نفر حداقل ۶۰ سال سن خواهند داشت و برخی دانشگاه‌ها می‌توانند نقش کلیدی در بهبود زندگی این افراد داشته باشند.

به نقل از ویفروم، جمعیت جهان به سرعت در حال پیر شدن است و پیش‌بینی می‌شود تعداد افراد بالای ۶۰ سال تا سال ۲۰۵۰ به ۲.۱ میلیارد نفر برسد. در این مرحله، افراد ۶۰ ساله یا بالاتر، بیشتر از افراد بین ۱۰ تا ۲۴ سال خواهند بود. این تغییر جمعیتی، تلاش‌هایی برای ایجاد دنیایی سازگارتر با سن می‌طلبد.

«دانشگاه‌های دوستدار سن» مؤسساتی هستند که متعهد به گنجاندن و حمایت از فراگیران در هر سنی شده‌اند و ارتباطات بین نسلی را تقویت می‌کنند. حضور افراد مسن در محوطه دانشگاه، تجربه یادگیری را برای نسل جوان و بزرگتر غنی می‌کند.

ایجاد دنیای سازگارتر با سن، شامل موارد اساسی مانند بهبود دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی است اما یک جزء مهم اغلب نادیده گرفته می‌شود و آن گذراندن دوره‌های دانشگاهی در دهه ۵۰، ۶۰ یا بالاتر است. این فرصت‌ها برای یادگیری در مراحل بعدی زندگی با نتایج مثبت سلامتی همراه بوده است و شامل کمتر منزوی شدن از نظر اجتماعی و تیز بودن ذهنی است.

بر اساس داده‌های مرکز ملی آمار آموزش، بیش از ۵۵۰ هزار بزرگسال ۵۰ ساله و بالاتر ایالات‌متحده در سال ۲۰۲۱ در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد ثبت‌نام کردند. دلایل آنان برای بازگشت به تحصیل از یادگیری مهارت‌های جدید گرفته تا تمایل به پیشرفت در حرفه خود و دستیابی به موفقیت را شامل می‌شود.

مؤسسات آموزش عالی نقش منحصر به فردی در شکل دادن به دنیای پیری دارند. در سال ۲۰۱۲، گروهی از محققان بین رشته‌ای گرد هم آمدند تا ۱۰ اصل یک دانشگاه سازگار با سن را ایجاد کنند. این موارد شامل مواردی مانند توسعه شغلی برای افراد مسن‌تر که به دنبال شغل دوم است، افزایش دسترسی به برنامه‌های سلامت و تندرستی در دانشگاه‌ها و فرصت‌هایی برای یادگیری در کنار دانشجویان جوان‌تر است.

دانشگاه سازگار با سن، دانشگاهی است که متعهد به گنجاندن و حمایت از فراگیران در تمام سنین است. معنای این ممکن است از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت باشد. برخی بر افزایش حضور افراد مسن در نظر گرفته شده در سن ۵۵ سال و بالاتر تمرکز دارند. برخی دیگر توسعه ابتکارات بهداشتی و تحقیقاتی را برای بهبود زندگی افراد مسن هدایت می‌کنند.

سالمندان از فرصت‌های اجتماعی، تحریک فکری و رشد شخصی سود می‌برند. افراد مسن درگیر در فعالیت‌های اجتماعی کمتر در معرض ابتلا به برخی بیماری‌ها ازجمله بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها هستند. یادگیری مداوم همچنین با پیامدهای سلامتی مثبت مانند بهبود رفاه عمومی و سلامت روان مرتبط است.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که روابط بین نسلی در محوطه دانشگاه می‌تواند ادراک منفی دانشجویان جوان‌تر را از بزرگسالان مسن‌تر کاهش دهد. دانشجویان جوان ممکن است افراد مسن را کمتر با زوال جسمانی و مرگ و بیشتر با لبخند زدن و یادگیری همراه کنند و کلاس‌های مشترک تجربیات مثبت بیشتری را بین آنان ترویج خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۵۲۰ میهمان نوروزی از خدمات اسکان دانشگاه آزاد دزفول
  • پذیرش ۷۰هزار و ۳۰۰مسافر نوروزی در ستادهای اسکان فرهنگیان هرمزگان
  • ◄ فرودگاه کیش سومین فرودگاه پرتردد در ایام نوروز سال ۱۴۰۳
  • چگونه دانشگاه‌ها زندگی افراد مسن را بهبود می‌بخشند؟
  • فوت ۵۴۹ نفر در تصادفات جاده‌ای کشور در نوروز امسال
  • پذیرایی از میهمانان روزه دار در میدان بسیج مراغه
  • پذیرایی از میهمانان روزه دار در ورودی شهر مراغه
  • برقراری بیش از ۴ هزار تماس با اورژانس در طرح سلامت نوروزی
  • پذیرش ۳۸۷۶ مسافر نوروزی در ستادهای اسکان چهارمحال و بختیاری
  • تامین خوابگاه یکی از شروط صدور مجوز برای جذب دانشجوی بین‌الملل + فیلم