Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:22:00 GMT

تلفات ۵۲۰۰ پرنده مهاجر در گلستان

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۵۰۹۶

تلفات ۵۲۰۰ پرنده مهاجر در گلستان

« علیرضا اکبرشاهی » روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: بررسی های میدانی نشان می‌دهد که در بخش دیگری از تالاب میانکاله در استان گلستان تعدادی از مرگ و میر پرندگان مهاجر صورت گرفته که به احتمال زیاد ناشی از سم بوتولیسم است.

وی اضافه کرد: البته بخشی از این تلفات ممکن است  مربوط به لاشه پرندگان مهاجر میانکاله در استان مازندران باشد که در اثر جریانات آبی به بخش د یگری از تالاب میانکاله در استان گلستان انتقال یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر مبارزه با بیماری های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: اکنون سازمان دامپزشکی کشور در حال بررسی میدانی و نمونه برداری آزمایشگاهی از وجود سم بوتولیسم و سایر بیماری طیور در پرندگان مهاجر تلف شده در تالاب میانکاله استان گلستان است.

اکبرشاهی ادامه داد: در صورت مشخص شدن علت مرگ و میر پرندگان در این استان مراتب به اطلاع عموم مردم می رسد.

برچسب‌ها استان گلستان سازمان دامپزشکی کشور تالاب میانکاله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان سازمان دامپزشکی کشور تالاب میانکاله استان گلستان سازمان دامپزشکی کشور تالاب میانکاله تالاب میانکاله استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۵۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود

به گزارش خبرنگار مهر، لیدا شجاعی فر عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه تالاب درگه سنگی نقده از اواخر تیرماه بهترین مکان برای استراحت و تغذیه فلامینگوها است، ادامه داد: این تالاب طی سال گذشته پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود.

وی افزود: این تالاب از نظر وسعت بزرگترین تالاب شهرستان است که تالاب‌های سولدوز، آق قلعه (شورگل حسنلو)، یادگارلو و طالقان… به ترتیب در رتبه‌های بعدی تالاب‌های شهرستان نقده از نظر وسعت قرار دارند.

شجاعی فر با بیان اینکه تالاب درگه سنگی بیشترین حجم آب را در بین تالاب‌های فصلی این شهرستان دارد، گفت: آبگیری تالاب بین المللی درگه سنگی با بیش از ۶۰۰ هکتار که در ۲۵ کیلومتری شهرستان نقده واقع شده از اواخر آذر ماه سال گذشته آغاز شده و بیش از ۸ میلیون مترمکعب آب داخل تالاب رها شده است.

وی با بیان اینکه منبع تغذیه این تالاب رودخانه گدار است، افزود: طی سال‌های گذشته این تالاب در طول فصل تابستان خشک می‌شد اما امسال پیش بینی می‌شود با این حجم آبگیری انجام شده، خشک نشود.

شجاعی فر اظهار کرد: این تالاب به دلیل داشتن منبع غذایی عالی زیستگاه مهمی برای زمستان گذرانی، زادآوری و استراحت پرندگان است.

شجاعی فر خاطر نشان کرد: چنگر، مرغابی‌ها، اردک سرسفید، میش مرغ و فلامینگوها از پرندگان شاخص این تالاب هستند؛ همچنین در طول فصول بهار و پاییز پذیرای پرندگان مهاجر بسیاری است.

رئیس اداره تالاب‌های محیط زیست آذربایجان غربی گفت: پوشش گیاهی عمده این تالاب شامل بیشه زار، انبوه گز و گیاهان مرتعی است همچنین پوشش گیاهی بخش قابل توجه بخش جنوبی تالاب، تنوع و کثرت فیتوپلانکتون‌ها و گونه‌های جانوری بی مهرگان در آب این تالاب نظیر انواع بنتوزها و زنو پلانکتون‌ها، زیستگاه بسیار مناسبی را برای پرندگان آبزی و کنار آبزی به وجود آورده است.

کد خبر 6088781

دیگر خبرها

  • تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران