Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که بسیاری تصور می‌کنند کودکان چهار ساله قادر به یادگیری برنامه نویسی نیستند، یک شرکت روباتیک با استفاده از بازی‌های رایانه‌ای این امر را ممکن کرده است.

شرکت روباتیک ماتاتالب در شنزن چین، روبات‌هایی برای بازی و تفریح بچه‌های کم سن و سال تولید کرده که ضمن ارتقای توانایی‌های شناختی کودکان به طور غیرمستقیم برنامه نویسی را هم به بچه‌ها یاد می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روبات‌های کوچک که به شکل نیم دایره‌های متحرک طراحی شده‌اند بدون استفاده از نمایشگر یا حتی هرگونه نشانگر یا کد برنامه نویسی درک و فهم کودکان را به گونه‌ای شکل می‌دهند تا آنها ذهنیتی مشابه با یک برنامه نویس ورزیده را در خود پرورش دهند.

در درون این نیم دایره‌های متحرک پایه دار، عروسک‌های اسباب بازی جای گرفته‌اند تا توجه کودکان را به خود جلب کنند. ترکیب‌های مختلف این عروسک‌ها بر روی صفحات کاغذی دارای نمادهای گرافیکی برای یاد دادن شیوه‌های مختلف برنامه نویسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در حال حاضر در بسیاری از مهدکودک‌ها و دبستان‌های چین، آموزش برنامه نویسی و کدنویسی به عنوان یک برنامه درسی ثابت مد نظر قرار می‌گیرد و انتظار می‌رود از این ابتکار عمل نیز استقبال شود. تحلیل گران می‌گویند ارزش بازار فروش محصولات روباتیک آموزشی تا سال ۲۰۳۰ به ۱.۷ میلیارد دلار می‌رسد./مهر

بیشتر بخوانیم: آموزش برنامه نویسی به کودکان با تانک روباتیک

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: برنامه نویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۵۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سازمان لیگ برای خروج تنش از فوتبال؛ پایان بازی لوس بیانیه در لیگ برتر

طرفداری | آنچه سازمان لیگ انجام داد هرچند دیر اما بی شک بهترین تصمیم برای پایان دادن به بازی لوس و بی مزه ای بود که داشت رقابت‌ در لیگ برتر را لوث می کرد.

اگرچه سازمان لیگ در همان ابتدای فصل به تمام مديران رسانه باشگاه ها اعلام کرد در بیست و سومین دوره لیگ برتر بیانیه نویسی ممنوع است اما تقریبا ۹۰ درصد باشگاه ها اصلا به این تذکر توجه نکردند چرا که این دستور، بازوی بازدارنده نداشت.

باشگاه ها بیانیه می دادند و کمیته اخلاق به جای برخورد با مدیران رسانه تیم ها و سرپرست همان تیم و جریمه نقدی سنگین باشگاه ها و محروم کردن مدیر تیم (سرپرست تیم) و مدیر رسانه تیم از نشستن روی نیمکت، با دستور موقت؛ افرادی از باشگاه را از حضور در ورزشگاه محروم می کرد و این تنبیه هیچ گونه ثمری نداشت و بازدارنده نبود.

بیانیه نویسی ای که از دیدار سپاهان و استقلال آغاز شد و پس از بیانیه سپاهان، شاهد دیس بک استقلال بودیم!

در ادامه هم چند بار استقلال و پرسپولیس و سپاهان و تراکتور و حتی ملوان، استقلال خوزستان، هوادار، نفت آبادان، فولاد، نساجی و ... به جان هم افتادند و این بازی لوس بیانیه نویسی تا جایی ادامه پیدا کرد که یک رقابت بیرون زمین کنار رقابت داخل میدان شکل گرفت.

اما حالا سازمان لیگ کوبنده ظاهر شده و با جرایم سنگین که می تواند بازدارنده باشد، می خواهد مقابل این جریان منفی ایستادگی کند.

هرچند این ترس وجود دارد که جلوگیری از اعتراض باشگاه ها به برخی مسائل و مشکلات از جمله داوری منجر به سواستفاده شود اما جریمه های سنگین سازمان لیگ برای باشگاه هایی که بیانیه بنویسند و مدیرانی که به رقبا حمله کنند و مربیانی که علیه ارکان فوتبال، حتی باشگاه خودشان حرف بزنند، می تواند منجر به برچیده شدن بساط بیانیه نویسی در فوتبال ایران شود.
فقط امیدواریم برخوردها سریع و بلافاصله بعد از تخلف باشد تا باشگاه های رقیب تیم های خاطی، ناچار به نوشتن جوابیه مقابل بیانیه نشوند.

از دست ندهید ????????????????????????

جشن قهرمانی بایرلورکوزن در بوندسلیگا هواداران آرسنال از قهرمانی ناامید شدند اینتر مساوی کرد، رکورد تاریخی امتیازات لیگ‌های اروپایی دست‌نخورده ماند حضور فردوسی‌پور در مراسم ختم همسر مالک تراکتور

دیگر خبرها

  • آموزش راهکارهای بیماری پارکینسون در برنامه نفس دوم
  • آموزش سواد میراثی برای کودکان
  • پرسپولیس دنبال قهرمانی باشد، نه بیانیه‌نویسی
  • فراخوان نام نویسی در همایش روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد
  • تیم ها بعد از بردشان نیز بیانیه نویسی می کنند
  • ورود سازمان لیگ برای خروج تنش از فوتبال؛ پایان بازی لوس بیانیه در لیگ برتر
  • پیگیر رفع مشکلات نسخه‌نویسی الکترونیکی در سراوان هستیم
  • آغاز نام نویسی کتب درسی دانش آموزان میان پایه‌ها از فردا
  • استقلال دست از بیانیه نویسی بردارد
  • اهمیت مدیریت استفاده کودکان از تکنولوژی توسط والدین/ آموزش آسیب‌های فضای مجازی به فرزندان