Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله مکارم شیرازی: حفظ جان و سلامت بر هر انسانی واجب است ​و اگر انسان در این زمینه کوتاهی کند، در پیشگاه خداوند مسئولیت دارد/ آیت الله سبحانی: برای مقابله با بیماری کرونا توصیه پزشکان مبنی بر حضور نیافتن در اجتماعات برای ما حجت است/

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید با تاکید ضرورت توجه به هشدار ها و توصیه‌های پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا گفت: توصیه پزشکان و مسئولان بهداشتی و درمانی کشور برای مقابله با کرونا از جمله عدم حضور در اجتماعات برای ما حجت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله سبحانی : توصیه پزشکان درباره کرونا برای دوری از اجتماعات حجت است

به گزارش مرکز خبر حوزه، وی در یک فایل ویدویی در این خصوص افزود: برای مقابله با بیماری کرونا ، همه باید به مسئولان پرشکی مراجعه کنند و توصیه آنها از جمله حضور نیافتن در اجتماع ها، برای ما حجت است.

گفتنی است طی چند روز گذشته بسیاری از کارشناسان توصیه کرده اند با توجه به این که برخی شواهد و قرائن نشانگر وضعیت انتشار احتمالی ویروس کرونا در قم است، حضور در کلیه اجتماعات لغو شود و مردم تنها برای کارهای ضروری به محل های عمومی بروند.

---

این مرجع تقلید، اظهار داشت: به طور قطع در هر پدیده ای که رخ دهد، مصلحتی از جانب خداوند وجود دارد که ما از آن اطلاع نداریم. حالا که  این بیماری آمده است اینکه مصلحت چه بوده است، خدا می داند ولی ما باید همیشه متوجه خدا بوده و بدانیم که خداوند منان نسبت به بندگانش همواره رئوف و رحیم است.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: خداوند محافظانی را برای بشر می فرستد که  بشر را از بسیاری از بلایا حفظ می کنند و در این بلا نیز، این حافظان در این شهر و شهرهای دیگر وجود دارد که امیدواریم با  با دعا و توسل، خداوند این بلا را رفع کند، کما اینکه در سابق نیز رفع کرده است.

 تاکید آیت‌الله مکارم شیرازی بر عدم حضور مردم در مراکز عمومی


آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: مردم باید توصیه‌ها و دستوراتی را که مسئولان بهداشت و درمان کشور برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا ارائه می‌دهند را با دقت رعایت کنند و انجام دهند و از حضور در امکان عمومی بپرهیزند.

به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید در یک فایل ویدئویی که روز شنبه منتشر شد، در این خصوص افزود: برای مقابله با این بیماری باید بر اعصاب خود مسلط باشیم و از ترس و استرس پرهیز نماییم.

---

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر توکل بر خداوند، تاکید کرد: ‌خوب است در تمام خانه‌ها زیارت عاشورا و حدیث کسا خوانده شود، زیرا این دو به همه روحیه می‌دهد و آثار گرانبهایی دارد.

وی با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی، ادامه داد: در این مقطع زمانی معاشرت‌ها و حضور در مراکز عمومی صحیح نیست.

حفظ جان و سلامت بر هر انسانی واجب است 

وی تصریح کرد: از جمله مسائلی که بر هر انسانی واجب است، حفظ جان و سلامت است و اگر انسان در این زمینه کوتاهی کند، در پیشگاه خداوند مسئولیت دارد.

این مرجع تقلید بیان کرد: اگر مردم به وظایف خود از نظر بهداشتی به‌درستی عمل نمایند، ان شاالله مشکلی نخواهد بود و ما هم دعا می‌کنیم و امیدواریم موثر واقع شود.

--- تعطیلی دروس آیت الله صانعی در قم به خاطر کرونا

در پی اخبار مربوط به کرونا، دفتر آیت الله صانعی از مراجع تقلید در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: درس خارج فقه حضرت آیت الله العظمی صانعی از تاریخ ۳ / ۱۲ / ۹۸ الی ۹/ ۱۲ / ۹۸ به مدت یک هفته تعطیل می‌باشد.
در پی اخبار مربوط به کرونا در قم دفتر آیت الله شیخ یوسف صانعی از مراجع تقلید، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

«بسمه تعالی. با توجه به توصیه‌ی مسوولین پزشکی و بهداشتی مبنی بر عدم حضور در اماکن عمومی، درس خارج فقه حضرت آیت الله العظمی صانعی (مدظله العالی) از تاریخ ۳ / ۱۲ / ۹۸ الی ۹/ ۱۲ / ۹۸ به مدت یک هفته تعطیل می‌باشد».

 

در پی فوت دو بیمار مشکوک به ابتلا به کرونا در قم، قرارگاه پدافند زیستی قم با حضور استاندار و معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد و برنامه‌های مختلف برای کنترل و مراقبت‌های لازم صورت گرفته است.

در همین ارتباط مدارس، دانشگاه ها و مراکز حوزه‌های علمیه قم روز پنجشنبه تعطیل اعلام شد همچنین در تازه ترین خبر، تمام مدارس و مراکز علمی و حوزوی قم نیز در امروز شنبه تعطیل شدند./

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: برای مقابله مراجع تقلید مکارم شیرازی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۵۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در این گردهمائی با بیان اینکه ائمه جمعه نمایندگان علما و بزرگان دین از صدر اسلام تا کنون هستند افزود : امروز هم ائمه جمعه نمایندگان نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی هستند و به همین دلیل بار مسئولیت آنان بسیار سنگین است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود : انجام این وظیفه سنگین نیز پشتوانه قوی می‌خواهد و آن پشتوانه اتکال و اتکاء به خداوند خواهد بود.

او گفت : در دنیای امروز که جهان سلطه تمامی اصول و اعتقادات ادیان الهی را زیر پا گذاشته است اتکال و اتکاء به خداوند تحمل مشکلات را آسان می کند.

آیت الله نورمفیدی همچنین با بیان اینکه نماز جمعه باید عامل اتحاد باشد تاکید کرد : نماز جمعه به هیچ عنوان نباید وارد فضای پایین دستی ، جناحی و گروهی شود و باید فضای عمومی و محتوایی نماز جمعه به گونه ای باشد که همه سلایق سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و گروه‌های مختلف اجتماعی وارد نماز جمعه شوند.
او گفت : مسجد نقش محوری در هدایت جامعه دارد و باید شایسته ترین طلبه ها که در این زمینه آموزش دیده اند ، برای امام جماعت مساجد تعیین شوند.
نماینده ولی فقیه در گلستان مهمترین امتیازات گلستان را همزیستی مسالمت آمیز و وحدت و همدلی شیعه و سنی در آن بیان کرد.

دیگر خبرها

  • خداوند در حادثه صحرای طبس نصرت خود را آشکار کرد
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود