Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-18@20:58:47 GMT

ارائه تصویر جذاب از یک کهکشان مارپیچی

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۵۳۴۶

ارائه تصویر جذاب از یک کهکشان مارپیچی

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تلسکوپ فضایی هابل ناسا برای کهکشان‌های مارپیچی غریبه نیست. این تلسکوپ زیباترین تصاویر را که تاکنون از کهکشان‌های مارپیچی اطراف ما گرفته شده است را به ما رسانده که کهکشان معروف «NGC 4689» نیز از این امر مستثنی نیست.

تصویر جذاب گرفته شده از این کهکشان که تقریبا از رو‌به رو گرفته شده است آن را بیشتر شبیه به یک اثر انگشت دودی در آسمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم نیست که کیفیت تصویر چقدر خوب باشد زیرا تضاد کمی بین بازوهای مارپیچ ستارگان، گاز، گرد و غبار و مناطق متراکم بین آن وجود دارد.

به همین دلیل است که این کهکشان NGC 4689 به عنوان کهکشان آنمیک شناخته می‌شود. این نوع از کهکشان‌ها نوعی کهکشان از دسته کهکشان‌های مارپیچی شکل هستند که به علت ضعیف بودن بازوهای آن تضادی اندک میان گردی و بازوهای آن مشاهده می‌شود.

این کهکشان‌ها نه تنها دارای بازوهای ضعیف و کم نور هستند بلکه از لحاظ چگالی هیدروژن نیز دارای خط هیدروژنی ضعیف هستند (ماده بنیادین ستاره‌زایی) منطقه اچ ۲ که محل اصلی زایش ستارگان است در بازوهای این نوع کهکشان‌ها قرار دارد اما به علت ذکر شده (فقر هیدروژن) می‌توان به این نتیجه ساده دست یافت که توانایی زایش ستارگان جدید در این نوع کهکشان‌ها بسیار اندک است.

انتهای پیام/

178 / 353 تلسکوپ فضایی هابل ناسا کهکشان‌های مارپیچی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تلسکوپ فضایی هابل ناسا کهکشان های مارپیچی کهکشان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۵۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل فوق‌العاده تیم شجاعی روی کار ترکیبی

به گزارش "ورزش سه"، در اولین بازی هفته بیست و چهارم لیگ برتر، پیکان در ورزشگاه پاس قوامین میزبان هوادار است که این بازی در نیمه اول بسیار جذاب دنبال شده است.

هوادار در این بازی از شگرد انتقال سریع توپ از دفاع به حمله استفاده کرده و خیلی زود به گل دست پیدا کرد تا بازی جذاب‌ شود.

در دقیقه ۲۰ حرکت ترکیبی زیبا و بازی تک ضرب از هواداری‌ها به گل اول بازی تبدیل شد. حرکت سمت چپ یونس شاکری به مرکز و به داریوش شجاعیان داده شد و او با یک پاس در عمق توپ را به سفید چقایی رساند و این بازیکن دروازه پیکان را با پای چپ باز کرد تا هوادار با یک گل پیش بیفتد.

ویدئو: 330307

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی
  • اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند
  • گل فوق‌العاده تیم شجاعی روی کار ترکیبی
  • کشف پُرجرم‌ترین سیاهچاله ستاره‌ای با جرمی ۳۳ برابر خورشید!
  • سیاه‌چاله عظیمی در حیات خلوت زمین رصد شد
  • کشف پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای در کهکشان راه شیری
  • جیمز وب منتشر کرد: دو نما از کهکشان مسیه 82 (+تصاویر)
  • یک کهکشان زیبا در فاصله ۷۰ میلیون سال نوری از زمین
  • تصاویر نجومی ۲۸ فروردین (۱۶ آوریل)
  • معمای حیاتی تلسکوپ جیمزوب حل شد